Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Для нотаток

 

 

Тема 12. Авіаційне страхування

 

План

12.1. Необхідність та особливості страхування авіаційних ризиків. Законодавча база в аварійному страхуванні

12.2. Страхування повітряних суден

12.3. Страхування членів екіпажу

12.4. Страхування відповідальності власників повітряних суден

Література

 

12.1. Необхідність та особливості страхування авіаційних ризиків. Законодавча база в аварійному страхуванні

 

Авіаційне страхування – це комплекс майнового, особистого страхування та страхування відповідальності, який пов’язаний з експлуатацією повітряного транспорту і захищає майнові інтереси юридичних та фізичних осіб у разі настання певних подій визначених договором страхування або законодавством.

 

 

 


 

 
 
відповідальність власників повітряних суден


повітряні судна, зареєстровані у Департаменті повітряного транспорту та які мають сертифікат льотної придатності
  інші ризики

 

 

 


 

 

Особливості проведення авіаційного страхування:

· комплексність страхування (майнове, особисте, відповідальності);

· значна акумуляція ризиків;

· великі розміри страхових сум, визначених у валюті різних країн;

· необхідність перестрахування ризиків на міжнародному страховому ринку;

· регулюється як національним ,так і міжнародним правом;

· дія полісів страхування за межами України;

· висуває високи вимоги до професійної підготовки фахівців.

Правове забезпечення (авіаційного) страхування містить:

· норми міжнародних угод та конвенцій, до яких приєдналась Україна;

· нормативні акти міжнародних організацій цивільної авіації, членом яких є Україна (ІКАО, ІАТА);

· норми внутрішніх законодавчих актів, що регулюють діяльність як цивільної авіації, так і страхування.

 

Основні внутрішні законодавчі акти:

- Повітряний кодекс України (1993р.)

- Закон України „Про страхування”

- Постанова Кабінету Міністрів України 2002р. „Про затвердження порядку та правил обов’язкового авіаційного страхування цивільної авіації”.

 


добровільне

 

Повітряний кодекс у ст.103 та Постанова КМУ № 1535 визначають порядок та умови проведення обов’язкового авіаційного страхування і включають 5 видів страхування.

Обов’язкове страхування здійснюється страховиками, які визнані такими відповідно до законодавства України, одержали ліцензію на здійснення цього виду страхування і є членами Авіаційного страхового бюро України.

Авіаційне страхове бюро здійснює координацію діяльності страховиків у галузі страхування авіаційних ризиків та представляє їх інтереси в міжнародних об’єднаннях страховиків.

 

 

 
 

 

 


У межах добровільного страхування авіаційних ризиків проводиться майнове страхування засобів повітряного транспорту та страхування відповідальності власника повітряного судна, включаючи відповідальність вантажоперевізника за тими ризиками, які не передбачені обов’язковим страхуванням наприклад:

· страхування відповідальності обслуговування повітряного простору (помилки авіадиспетчера, збоїв апаратури).;

· страхування відповідальності технічного обслуговування повітряних суден (відповідальність компаній ,що виконують дані роботи);

· страхування воєнних, політичних ризиків;

· страхування за забруднення навколишнього середовища.

 

12.2. Страхування повітряних суден

Найбільш поширеним серед видів авіаційного страхування авіасуден (каско).

Страхування каско повітряних суден здійснюється з метою захисту майнових інтересів власника повітряного судна, що пов’язані з володінням, користуванням і розпорядженням повітряним судном.

       
 
   
власник або перевізник
 

 


Страхова сума: не повинна бути менше, ніж балансова вартість повітряного судна (дійсна вартість судна).

Страхування здійснюється за такими типами ризиків:

· тільки від повної загибелі (Total loss only);

· повна загибель і пошкодження (Hull all risks).

За додатковими договорами можуть бути застраховані такі ризики тероризм, військові дії, страйки, тощо.

Як правила при страхуванні каско повітряних суден застосовуються уніфіковані умови страхування та стандартні винятки.

В авіаційному страхуванні застосовуються єдині правила страхування з метою визначення єдиного підходу при укладанні договорів авіаційного страхування, визначення термінології, страхових ризиків, страхових випадків та страхових виплат.

Одним із наймолодших видів страхування є космічне страхування.

Законом України „Про страхування” передбачені декілька видів обов’язкового страхування космічних ризиків ( ст..7 п.22, п.23, п.24, п.25).

Постановою КМУ від 12 жовтня 2002р. За № 1535 передбачене обов’язкове страхування всіх членів екіпажу повітряних суден цивільної авіації та авіаперсоналу.

Мінімальна страхова сума установлена в розмірі 100000грн. за одну особу. Об’єктом страхування є майнові інтереси авіаекплуатанта, пов’язані з життям і здоров’ям членів екіпажу повітряного судна та іншого авіаційного персоналу.

Страховим випадком вважається подія ,внаслідок якої заподіяна шкода життю і здоров’ю членів екіпажу повітряного судна та іншого авіаційного персоналу (смерть, інвалідність, втрата працездатності) під час виконання ними службових обов’язків (з початку перед польотної підготовки до закінчення після польотних робіт).

 

 

12.4. Страхування відповідальності власників повітряних суден

 

Об’єкт страхування – майнові інтереси страхувальника, які виникають унаслідок зобов’язання відшкодувати, у порядку встановленому законодавством, пасажирам (спадкоємцям),вантажовласникам, збитки, заподіяні унаслідок страхового випадку.

Відповідальність перед пасажиром вважається застрахованою за наявністю авіаквитка з моменту його реєстрації до моменту, коли пасажир залишив перон аеропорту.

Відповідальність за майнові збитки вважається застрахованою на час офіційного находження багажу, пошти та вантажу на борту повітряного судна та під час завантаження (розвантаження) повітряного судна.

 

авіаційний перевізник

 

 


факт пошкодження багажу, пошти, вантажу

 

 

 


Різновидом страхування відповідальності є страхування відповідальності за збитки третім особам на землі, пов’язані з експлуатацією повітряного транспорту.

         
 
 
 
   
експлуатант повітряного судна
 

 

 


Законодавством України встановлена межа відповідальності страховика при падінні літака масою:

· до 2000 кг. – 500000 грн.

· від 2000 до 6000 кг. – 1 млн.грн.

· від 6000 до 25000 кг. – 5 млн.грн.

· від 50001 до 100000 кг – 50 млн.грн.

· від 100000 до 500000 кг – 100 млн.грн.

· понад 500001 кг – 150 млн.грн.

Для міжнародних польотів ліміт відповідальності встановлюється у межах, передбачених міжнародними угодами.

Питання до обговорення:

1. Розкрийте сутність та особливості авіаційного страхування.

2. Які правові норми та документи забезпечують проведення авіаційного страхування?

3. Від яких ризиків проводиться страхування каско авіаційних суден?

4. Як визначається страхова сума при страхуванні каско авіасуден?

5. Які ризики включає страхування відповідальності повітряного перевізника?

6. Якою є мінімальна страхова сума при страхуванні членів екіпажу?

7. Які межі відповідальності встановлені при страхуванні відповідальності перед третіми особами на землі?

 

 


Читайте також:

  1. Для нотаток
  2. Для нотаток
  3. Для нотаток
  4. Для нотаток
  5. Для нотаток
  6. Для нотаток
  7. Для нотаток
  8. Для нотаток
  9. Для нотаток
  10. Для нотаток
  11. Для нотаток




Переглядів: 689

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Страхування морських суден | Для нотаток

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.