Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



П Е Р Е Д М О В А

Конспект лекцій з курсу Історична геологія

Міністерство освіти і науки України

Львівський національний університет імені Івана Франка

 

С.С.Крижевич

 

 

Видання друге виправлене

 

 

Львів – 2005

 

 

Рекомендовано до друку

Кафедрою історичної геології і палеонтології

Протокол №3 від 7.03.2000

 

Подібне видання розраховане на студентів університету геологічних спеціальностей 2-3 року навчання. У конспективній формі наведено тексти лекцій з історичної геології. Курс розділено на дві частини. У першій розглянуто методи історичної геології, у другій – розглянуто обставини геологічного середовища у різні етапи геологічної еволюції Землі. Наведено приклади історико-геологічних об’єктів з різних континентів, у тому числі – України.

 

ЗМІСТ

 

Передмова………………………………………………………………...

Тема 1. Історична геологія як науковий напрямок……………………..

Тема 2. Методи встановлення віку гірських порід і геологічних

процесів минулого………………………………………………

2.1. Біостратиграфічні методи встановлення віку порід………..

2.2. Методи абсолютної геохронології…………………………..

Тема 3. Міжнародна геохронологічна шкала…………………………..

Тема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі…………...

Тема 5. Методи палеотектонічної реконструкції………………………

Тема 7. Сучасні уявлення про будову земної кори…………………….

Тема 8. Докембрійський етап розвитку Землі………………………….

8.1. Атмосфера і гідросфера Землі в докембрії………………….

8.2. Біосфера докембрію…………………………………………..

8.3. Літосфера і структура кори докембрію…………………….

8.4. Балтійський щит……………………………………………..

8.5. Канадський щит……………………………………………...

8.6. Український щит…………………………………………….

8.7. Докембрійські часи на теренах України…………………..

Тема 9. Палеозойський етап розвитку Землі…………………………...

9.1. Ранній палеозой………………………………………………..

9.1.1. Кембрійський період………………………………………...

9.1.2. Ордовицький період………………………………………..

9.1.3. Силурійський період………………………………………...

9.1.4. Структура земної кори у ранньому палеозої………………

9.1.5. Кліматичні умови раннього палеозою……………………..

9.1.6. Терени України в ранньому палеозої………………………

9.2. Пізній палеозой…………………………………………………...

9.2.1. Девонський період……………………………………………...

9.2.2. Кам’яновугільний період……………………………………………..

9.2.3. Пермський період………………………………………………

9.2.4. Структура земної кори в пізньому палеозої…………………..

9.2.5. Кліматичні умови пізнього палеозою…………………………

9.2.6. Терени України у пізньому палеозої………………………….

Тема 10. Мезозойський етап розвитку Землі…………………………...

10.1. Тріасовий період………………………………………………...

10.2. Юрський період…………………………………………………

10.3. Крейдовий період……………………………………………….

Тема 11. Кайнозойський етап розвитку Землі………………………….

11.1. Палеогеновий період……………………………………………

11.2. Неогеновий період………………………………………………

11.3. Четвертинний період……………………………………………

Заключення

Рекомендована література………………………………………………

 

 

 

Текст лекцій складено для допомоги студентам у вивченні одного із фундаментальних геологічних курсів – історичної геології. Цей курс відповідає, по суті, геології класичного стилю і побудований на принципах історизму та діалектики. Історична геологія використовує дані всіх геологічних напрямів, головними серед яких є стратиграфія, палеонтологія, тектоніка, вчення про фації та формації. Викладання історичної геології на другому (денне відділення) та третьому (заочне відділення) роках навчання пов’язане з певними труднощами, оскільки для розуміння матеріалу доводиться використовувати в певному обсязі дані навчальних курсів, які викладають пізніше. Такі розділи наведено у мінімально необхідному обсязі, вони підпорядковані головній лінії історико-геологічного аналізу.

Після проголошення державної незалежності України орієнтири геологічної освіти суттєво змінилися. В цьому курсі, порівняно з аналогічними курсами радянських часів, збільшена частка логічної та методологічної інформації, що більше відповідає університетському рівню. У розгляді історико-геологічних об’єктів перевага надана розташованим на теренах України, які студенти можуть спостерігати під час геологічних практик. Це – стратотипові розрізи нижнього палеозою Придністер’я, вендські фосфорити й едіакарська фауна південного заходу України, шар’яжі Східних Карпат, вугленосна формація Львівсько-Волинського басейну та ін.

Пропонований текст лекцій є кроком до написання повноцінного навчального посібника з історичної геології. Сьогодні його доцільно використову­вати разом з геолого-палеонтологічним посібником С.А. Мороза “Історія біосфери Землі” (1996).

 




Переглядів: 612

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
За сферою призначення | Виникнення і розвиток історико-геологічного методу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.