Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Облік успішності на уроках із фізичної культури

Коли ми розглядали з вами нову навчальну Програмою з фізичної культури для учнів 5-9 класів, що набрала чинності з 1 вересня 2009 р., ми вже торкалися питання про новації у сфері обліку успішності на шкільних уроках із фізичної культури. Наразі розглянемо це питання більш всебічно та детально.

Традиційний облік успішності полягає в тому, що результати поточного і підсумкового контролю втілюються в оцінку, яка витікає з нарахованих за різними критеріями балів і має об'єктивно відбивати ступінь виконання певного комплексу навчальних задач і фіксуватися в письмовому вигляді у відповідному документі (класному журналі). З одного боку, оцінка успішності з фізичної культури базується на загальнопедагогічних принципах. З іншого, вона має свою специфіку, оскільки нарахування балів базується водночас на різних критеріях, які ми розглянемо нижче.

1. Оцінювання виконання навчальних нормативів. Це виконання повинно засвідчувати рівень сформованості рухових умінь і розвитку фізичних якостей. Учні 5-9 класів складають ті нормативи, що входять до варіативного модуля, за винятком нормативів із загальної фізичної підготовки, для якої передбачено однакові для всіх шкіл фізичні навантаження (нормативи з бігу, стрибків, вправ для формування правильної постави та профілактики плоскостопості). Нагадаю, що в указаній вище Програмі здійснено перегляд старих нормативів у бік зниження вимог. Контрольні навчальні нормативи повинні складати всі учні основної медичної групи, якщо на момент складання нормативу вони не скаржаться на самопочуття.

Найскладніше оцінювати виконання тієї чи іншої вправи. Нарахування балів за виконання тієї чи іншої вправи здійснюється за певною градацією і залежить від якості виконання вправи: чи її виконано правильно, точно й упевнено, чи припущено помилок, які призвели до неточного виконання певних деталей техніки, чи припущено таких помилок, які призвели до викривлення основ техніки, чи її не виконано взагалі.

2. Оцінювання динаміки особистих результатів кожного учня за певний період (півріччя, рік, два роки), яка визначається на основі аналізу складання контрольних нормативів за цей період. За наявності такої позитивної динаміки, яка є наслідком старанності, зацікавленості учня в підвищенні результату, роботи над собою вчитель підвищує оцінку, нараховуючи додаткові бонусні бали.

3. Оцінювання роботи на уроці, активності, опанування техніки виконання вправ. Від усього цього також може залежати підвищення чи зниження оцінки.

4. Оцінювання рівня засвоєння теоретичних знань з основ сучасного фізичного виховання, його історії, історії спорту, особливостей розвитку фізичних якостей, техніки виконання фізичних вправ тощо.

5. Оцінювання позитивних напрацювань учня в галузі фізичної культури поза школою, наприклад, відвідування спортивних секцій, клубів, досягнення певних результатів у якомусь виді спорту. За це також можна нараховувати додаткові бонусні бали, які впливатимуть на загальну оцінку.

Надзвичайно важливим є чинник об'єктивності оцінювання. Особисті симпатії чи антипатії, якщо вони з якоїсь причини виникли, в жодному разі не можуть впливати на оцінювання. Необхідно базуватися лише на тих критеріях, які ми щойно розглянули. Повинен також бути повністю виключений вплив показників поведінки, оскільки це входить до компетенції класного керівника. Кожна оцінка повинна бути своєчасно оголошена учневі. Більше того, на вимогу учня вчитель зобов'язаний її аргументовано прокоментувати таким чином, щоб цей коментар був доступним і зрозумілим для даного учня.

Останнє питання, яке ми сьогодні розглянемо: як співвідноситься оцінювання з різними етапами контролю? На етапі попереднього контролю оцінок зазвичай не ставлять, хоча результати цього контролю письмово фіксуються, оскільки вони є точкою відліку для визначення зрушень у засвоєнні техніки вправ і розвитку фізичних якостей. При поточному контролі оцінюється виконання учбових завдань, причому в процесі уроку можуть окремо оцінюватися різні компоненти навчально-пізнавальної діяльності. Як правило, це засвоєння техніки фізичних вправ, засвоєння знань, досягнення кількісних показників у виконанні певних рухових дій. На основі цих оцінок наприкінці уроку можна виставити узагальнюючий бал. На уроках вивчення нового чи закріплення пройденого матеріалу оцінювання здійснюється, як правило, вибірково, а на контрольних уроках – фронтально чи групами.

Підсумкові оцінки за чверть, півріччя, навчальний рік мають узагальнюючий характер і ставляться з урахуванням усіх поточних оцінок на підставі набраних балів за зазначеними вище критеріями. При цьому найбільшої питомої ваги набувають оцінки, отримані учнями наприкінці вивчення окремих тем чи програмних розділів.



Читайте також:

  1. IX. Відомості про військовий облік
  2. IX. Відомості про військовий облік
  3. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  4. Автоматизовані форми та системи обліку.
  5. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ
  6. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  7. Акції та їх облік
  8. Акції та їх облік
  9. Алгоритм із застосуванням річної облікової ставки d.
  10. Амстердам, Дельфт — осередки культури Нідерландів
  11. Аналітичний та синтетичний облік ГП
  12. Артефакти культури. Знання, цінності і регулятиви як три основних види смислів культури.




Переглядів: 2363

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз та оцінка проведеного уроку | Загальна характеристика занять позаурочного типу. Особливості позакласної роботи з фізичного виховання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.