МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Г. Фіта, І. Гутс-МутсаСистемах (філантропінах). Діяльність
Вчителі цих шкіл використовували фізичні вправи, відомі їм з різних джерел, а деякі навіть писали книги, узагальнюючи в них власний практичний досвід і те, що їм вдавалося дізнатися з книг. Найбільш відомими з цих вчителів були Герхарт Фіт (1765 - 1836) і Йоганн Гутс-Мутсом (1759 - 1839). Спортивні захоплення (фехтування, верхова їзда) Г. Фіта, його вміння мислити науково, а також знання мов допомогли йому створити двотомне твір "Досвід енциклопедії фізичних вправ" (1794). Це була новаторська наукова робота, в якій Г. Фіт зробив спробу узагальнити досвід розвитку фізичних вправ. Перший том являв собою історичне дослідження. Основне місце в ньому займав розповідь про фізичну культуру в Давній Греції, зокрема опис Олімпійських та інших загальноеллінського ігор. Важливу роль у розвитку фізичної культури автор відводив середньовічним лицарським турнірам, іспанської кориди, англійським скачок і боксу, практичному досвіду системи навчання в Дессау. Другий том присвячений викладу сучасних Г. Фіту виду фізичних вправ. Автор дає визначення фізичним вправам, під якими увазі "рух і використання сили з метою вдосконалення тіла". При цьому він підкреслює необхідність повторення фізичних вправ. Г. Фіт ділив всі вправи на пасивні і активні. Активні вправи пов'язані з простими рухами тіла: ходьба, біг, стрибки, плавання, танець або відбуваються за допомогою сторонніх предметів - підняття ваг, стрільба, боротьба, фехтування, верхова їзда. Г. Фіт не тільки аналізував вплив спеціальних рухів на тіло людини, а й описав їх техніку. Заслуга Г. Фіта полягала в тому, що він, узагальнивши досвід, піддав теоретичному аналізу всі фізичні вправи. Серед них були вправи на дерев'яному коні і інших снарядах, найпростіші рухи окремими частинами тіла і ручна праця. Таким чином, Г. Фіт не створив закінченої системи гімнастики, але підготував матеріал для неї. Найбільшу цінність у його працях представляють опис техніки гімнастичних вправ і методичні вказівки для їх проведення. Гутс-Мутсом працював майже одночасно з Фітом, але в іншому філантропіне. Фундаментом для роботи Гутс-Мутса послужили антична гімнастика, лицарські мистецтва, дитячі рухливі ігри, народні ігри сільського населення, мистецтво акробатів. Основу його гімнастичної системи склали головні види грецького п'ятиборства: біг, стрибки, метання диска і списа і боротьба. Велику увагу він приділяв режиму учнів, їх підготовці до вправ. В його працях "Гімнастика для юнацтва" (1804), "Гімнастичні керівництво для синів вітчизни" (1817) та ін є докладний опис спортивних майданчиків і бігових доріжок, для яких він вводить давньогрецька назва "стадіон". Гутс-Мутсом широко застосовував різні снаряди для лазіння, кам'яні і залізні кулі, диски для метання. Багато вправи виконувалися по команді всією групою. Велике значення надавалося гімнастичним іграм і стройовим вправам.
|
||||||||
|