Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Г. Фіта, І. Гутс-Мутса

Системах (філантропінах). Діяльність


Під впливом ідей передових педагогів і просвітителів фізичне виховання займає своє місце в шкільних системах виховання та освіти. З'являються школи нового типу - філантропіни (філантроп - людина, що займається благодійною діяльністю). Перша школа відкрилася в Дессау (Німеччина) в 1774 році, викладання будувалося на основі поєднання розумового і фізичного виховання. Філантропіни - класово-станові школи. У них навчалися учні трьох категорій: академісти - сини зі знатних родин, педагогісти - вихідці із середніх верств - майбутні вчителі, фамулянти (слуги) - діти простого люду.

Вчителі цих шкіл використовували фізичні вправи, відомі їм з різних джерел, а деякі навіть писали книги, узагальнюючи в них власний практичний досвід і те, що їм вдавалося дізнатися з книг. Найбільш відомими з цих вчителів були Герхарт Фіт (1765 - 1836) і Йоганн Гутс-Мутсом (1759 - 1839).

Спортивні захоплення (фехтування, верхова їзда) Г. Фіта, його вміння мислити науково, а також знання мов допомогли йому створити двотомне твір "Досвід енциклопедії фізичних вправ" (1794). Це була новаторська наукова робота, в якій Г. Фіт зробив спробу узагальнити досвід розвитку фізичних вправ.

Перший том являв собою історичне дослідження. Основне місце в ньому займав розповідь про фізичну культуру в Давній Греції, зокрема опис Олімпійських та інших загальноеллінського ігор. Важливу роль у розвитку фізичної культури автор відводив середньовічним лицарським турнірам, іспанської кориди, англійським скачок і боксу, практичному досвіду системи навчання в Дессау.

Другий том присвячений викладу сучасних Г. Фіту виду фізичних вправ. Автор дає визначення фізичним вправам, під якими увазі "рух і використання сили з метою вдосконалення тіла". При цьому він підкреслює необхідність повторення фізичних вправ. Г. Фіт ділив всі вправи на пасивні і активні. Активні вправи пов'язані з простими рухами тіла: ходьба, біг, стрибки, плавання, танець або відбуваються за допомогою сторонніх предметів - підняття ваг, стрільба, боротьба, фехтування, верхова їзда. Г. Фіт не тільки аналізував вплив спеціальних рухів на тіло людини, а й описав їх техніку.

Заслуга Г. Фіта полягала в тому, що він, узагальнивши досвід, піддав теоретичному аналізу всі фізичні вправи. Серед них були вправи на дерев'яному коні і інших снарядах, найпростіші рухи окремими частинами тіла і ручна праця. Таким чином, Г. Фіт не створив закінченої системи гімнастики, але підготував матеріал для неї. Найбільшу цінність у його працях представляють опис техніки гімнастичних вправ і методичні вказівки для їх проведення.

Гутс-Мутсом працював майже одночасно з Фітом, але в іншому філантропіне. Фундаментом для роботи Гутс-Мутса послужили антична гімнастика, лицарські мистецтва, дитячі рухливі ігри, народні ігри сільського населення, мистецтво акробатів. Основу його гімнастичної системи склали головні види грецького п'ятиборства: біг, стрибки, метання диска і списа і боротьба. Велику увагу він приділяв режиму учнів, їх підготовці до вправ. В його працях "Гімнастика для юнацтва" (1804), "Гімнастичні керівництво для синів вітчизни" (1817) та ін є докладний опис спортивних майданчиків і бігових доріжок, для яких він вводить давньогрецька назва "стадіон". Гутс-Мутсом широко застосовував різні снаряди для лазіння, кам'яні і залізні кулі, диски для метання. Багато вправи виконувалися по команді всією групою. Велике значення надавалося гімнастичним іграм і стройовим вправам.


^ Причини виникнення і розвитку національних систем фізичного виховання на початку XIX століття




Переглядів: 1323

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фізичного виховання | В Німеччині, Швеції, Франції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.