МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Фізичного вихованняРеволюцій XVII - XVIII століть В країнах Західної Європи після буржуазних ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА В НОВИЙ ЧАС
У Новій історії виділяють два періоди: перший - від англійської буржуазної революція 1640 р. до Паризької комуни 1871 року; другий - від Паризької комуни до Жовтневої революції 1917 року.
НОВОГО ЧАСУ (з XVII в. До 1871 року)
Дж. Локк (1632 - 1704) - видатний англійський філософ-матеріаліст і педагог. Він жив в ту історичну епоху, коли боротьба між молодою буржуазією і старим дворянством завершилася в Англії класовим компромісом - встановленням конституційної монархії, прихильником якої був Локк. Категорична відмова від традиційної точки зору на вродженість людських ідей і уявлень, захист сенсуалістичної теорії пізнання, велика увага до емпіричної психології дозволили Дж. Локку розробити цікаву педагогічну систему, що зробила дуже великий вплив на подальший розвиток педагогіки. Заперечуючи уродженість ідей, філософ дуже високо оцінював роль виховання, що повинне підготувати людини до життя. Характерна риса педагогічної теорії Локка - утилітаризму: керівним принципом виховання він вважав принцип корисності. Звідси в нього велика увага до фізичного розвитку дітей, турбота про зміцнення їхнього здоров'я. Так що Локк мав на увазі виховання "джентльмена", він велике значення додавав виробленню витончених манер, навичок ввічливої поведінки. Головною задачею морального виховання Локк вважав вироблення твердої волі, уміння стримувати нерозумні бажання. Виховання має привчити людини керувати собою. Свої педагогічні погляди Локк виклав у книзі "Думки про виховання" (1639). Фізичне виховання він розглядав як мету в досягненні здорового духу в здоровому тілі, що допомагає людині досягти особистого благополуччя. Локк був прихильником жорсткого режиму, загартовування організму і здорового виховання. Він рекомендував легку і зручну одяг, просту їжу, багато повітря і сонця, численні фізичні вправи: плавання, фехтування, верхову їзду, гребне і вітрильне справу. Завдання виховання бачив у розвитку волі, моральної дисципліни, виробленню характеру. Ж.-Ж. Руссо (1712 - 1778) - найбільш видатний мислитель-педагог XVIII століття. Руссо є основоположником теорії природного, вільного виховання, згідного з законами фізичного, розумового і морального розвитку дітей. Систематичні педагогічні ідеї Руссо викладені в його романі "Еміль, або Про виховання", де зроблена спроба намітити вікову періодизацію розвитку дитини і відповідні кожному періоду завдання, зміст і методи виховання і навчання дитини. Педагогічні ідеї Руссо пронизані ідеями гуманізму і демократизму, глибокою любов'ю до дитини, турботою про його всебічному розвитку. Він висунув вимогу активізації методів навчання дітей з опорою на їх особистий досвід, необхідності систематичної трудової підготовки. Вона, з одного боку, повинна озброювати дітей корисними практичними вміннями та навичками, а з іншого - сприяти формуванню позитивних моральних якостей. Руссо рекомендував звертати увагу на фізичне виховання дітей до 12 років. Гартувати тіло, набувати вміння й навички - все це повинно, на думку Руссо, досягатися свободою рухів, іграми, купанням у холодній воді; для підвищення інтересу до занять потрібно використовувати змагальний метод. Його ідеї сприяли створенню нових методів і форм фізичного виховання, що відповідають інтересам зароджуваного буржуазного суспільства. Якщо Руссо висловлював багато прогресивних думок про виховання хлопчиків, то відносно виховання дівчаток він дотримувався в основному традиційної точки зору. Головна функція жінки, на його погляд, бути дружиною і матір'ю, їй не потрібно давати широкого наукового освіти, але треба піклуватися, про її фізичному розвитку, естетичному вихованні, привчати до ведення домашнього господарства. І. Песталоцці (1746 - 1827) - найбільший швейцарський педагог, теоретик народної школи, що зробив величезний вплив на розвиток педагогічної теорії та шкільної практики у багатьох країнах світу. Головні надії покладав на правильно організоване виховання і навчання дітей, на єдність розумового, морального і фізичного виховання у поєднанні з підготовкою до праці. Свою педагогічну теорію він виводив з основної мети виховання, яку вбачав у розвитку всіх природних здібностей дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей та віку. Розробляючи проблеми дидактики, Песталоцці висунув плідну ідею елементарної освіти, згідно з якою діти в процесі навчання і виховання повинні засвоювати основні елементи знання, моралі, прийомів праці. Можна сказати, що Песталоцці тим самим зробив спробу поставити і вирішити одну з найважливіших дидактичних проблем - проблему відбору змісту освіти, яка має поступово ускладнюватися, відповідаючи щаблях індивідуального та вікового розвитку дітей. Велика заслуга Песталоцці полягає у розвитку принципу наочності навчання, в прагненні зв'язати чуттєве сприйняття з розвитком мислення. Найважливішим завданням навчання Песталоцці вважав розвиток логічного мислення, пізнавальних здібностей, уміння логічно і послідовно викладати свої думки, формулювати поняття. Песталоцці прагнув до того, щоб діти бідняків могли отримати фізичний, розумовий і моральне виховання. Фізичне виховання включало в себе підняття ваг, боротьбу, біг, метання і т.д. Песталоцці ділив всі вправи та ігри (в залежності від рухів у суглобах) на елементарні (руху в суглобах плеча, стегна і т.п.) і складні (біг, стрибки, метання, лазіння, плавання, верхова їзда, танці та ігри). Розроблена ним система вправ отримала назву суглобової гімнастики Песталоцці.
Читайте також:
|
||||||||
|