Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






В галузі фізичного виховання


Педагогічні ідеї в Росії після Петра I тісно пов'язані з піднесенням дворянського класу і його прагненням не тільки до придбання матеріальних благ, але і до отримання освіти. Дворянство прагнуло отримати відповідне його значенню, як привілейованого класу, виховання. Оскільки російська педагогіка того часу знаходилася ще в зародковому стані й не відповідала тим вимогам, які висувало російське дворянство, доводилося знову звертатися до накопичених століттями педагогічним ідеям Заходу. Теорія фізичного виховання стояла далеко не на другому плані. Це розумів уже молодший сучасник Петра I, Василь Микитович Татищев (1686 - 1750), який намагався обгрунтувати у своєму "Розмові про користь наук та училищ" (1733) значення його для дворянського класу. Татіщев був одним з найосвіченіших людей свого часу. Він був добре знайомий із західноєвропейською філософією і політичною літературою. Татищев розумів, інтереси свого класу і знав, що саме зовнішній лиск, "франтівські науки" дадуть російському дворянству повну рівноправність з західноєвропейським дворянством. Характерно також, що Татіщев у своїй класифікації наук (корисні, потрібні, шкідницькі, франтівські, цікаві) - фехтування і верхову їзду, стрільбу з пістолета відносив до "потрібні наукам". Вивчення цих наук, по думці Татіщева, дворянину потрібно не тільки для оборони батьківщини, але і "для відрази загального шкоди", тобто для захисту своїх класових інтересів.

При Катерині II питання фізичного виховання стали ставитися зовсім по-новому і серйозніше, на практиці цим займався Іван Іванович Бецко (1704 - 1795). Прекрасний знавець французької просвітньої філософії, Бецкой займав пости президента Академії мистецтв і директора сухопутного шляхетського корпусу. Саме в цих навчальних закладах, а також в московському комерційному училищі, у виховному суспільстві для шляхетних дівчат і виховних будинках став проводити Бецко нові ідеї фізичного виховання. Ним були написані статути для цих закладів, які склали два великих томи "Установ і статутів, що стосуються до виховання і навчання в Росії юнацтва обох статей" (1774 р.). Крім того, Бецкой склав "Коротке наставляння, вибране з кращих авторів з деякими фізичними примітками про виховання дітей від народження їх до юнацтва", в якому вперше російською мовою докладно і систематично викладалися правила фізичного виховання.

Основне, до чого прагнув Бецко, - це до створення нової "породи" людей шляхом виховання, тобто "Нових батьків і матерів, котрі б дітям своїм ті ж прямі і грунтовні виховання правила в серці вселити могли, які отримали вони самі, і від них де передали б паки своїм дітям, і так слідуючи з родів в пологи в майбутні століття". Тому основним завданням є ізолювання дітей від "звіроподібних і несамовитих в словах і вчинках" людей і створенні виховних будинків і училищ, в яких повинна проводитися нова система виховання. Для нього було важливо, щоб діти були міцної статури, яке досягається загартовуванням і суворим фізичним виховання вже з дитячих років. "Для порядного виховання і навчання" Бецко визначив п'ять віків, причому для кожного покладалися певні фізичні вправи. Основне для фізичного розвитку - це рухи, і чим вони різноманітніші, тим здоровіше дитина. Ось чому Бецко надає великого значення рухливим іграм на відкритому повітрі. Він рішуче висловлюється проти тих ігор, в яких немає або мало руху, а рекомендував: чисте повітря, звеселяння забавами, іграми.

Прагнучи до того, щоб дитина отримала "міцне складання", Бецкой не дбав про те, щоб забезпечити це на практиці.

Таким чином, з одного боку, позначилася малопідготованих і необгрунтованість застосування західноєвропейської теорії фізичного виховання в умовах російської дійсності, внаслідок чого реформи Бецкого зазнали невдачі, з іншого боку, класовий характер теорії фізичного виховання Бецкого знайшов досить яскраве підтвердження в системі організації виховних будинків, так як дворянство було байдуже до інтересів незаможних класів населення.

Михайло Васильович Ломоносов (1711 - 1765) визнавав, що особливе значення для збереження здоров'я і фізичного розвитку має рух. Він планував підняти питання про державні заходи щодо розвитку фізичного виховання в Росії, а одну зі статей збирався назвати "Олімпійські ігри".

Можливо, під впливом ідей М.І. Ломоносова Катерина II заснувала в 1766 р. "Петербурзькі олімпійські ігри" - свято, у програмі якого, крім атракціонів і різноманітних розваг, були змагання вершників, борців і кулачних бійців. Переможцям вручали золоті медалі з підписом "З Алфеєва на Невські береги". Зразок такої медалі зберігається серед експонатів Ермітажу.

Академік А.П. Протасов у 1765 р. виступив з доповідями про "Фізичному вихованні дітей" та "Про необхідність руху для збереження здоров'я", де стверджував, що фізичні вправи є засобом збереження здоров'я, зміцнення організму, загартовування.

Рішуче виступав проти дворянської системи виховання того часу великий російський просвітитель і філософ Олександр Миколайович Радищев (1749 - 1802). Він вважав, що вона розрахована на підготовку "зарозумілих франтів", а головним, на його думку, має бути виховання "істинних синів вітчизни, активних борців за щастя народу". Цій меті повинна підпорядковуватися і фізичне виховання, якому А.Н. Радищев відводив важливу роль. Кращими засобами фізичного виховання він вважав загартовування, природні вправи, широко застосовуються в народному побуті, фізична праця. У своєму знаменитому творі "Подорож з Петербургу до Москви" Радищев пише: "Перш за все, необхідно загартовувати фізичними вправами своє тіло. Не треба засмучуватися, якщо юнак не отримав "світського" виховання, але "згадайте, що ви бігаєте швидко, що плаваєте не стомлюючись, що підіймаєте тяжкості без натуги, що вмієте водити соху, скопати грядку, володієте косою і сокирою, стругом і долотом, вмієте їздити верхи, стріляти ". Тобто всі зазначені автором навички він вважає набагато більш корисними, ніж "світське" виховання. На сторінках повісті відведено місце рекомендаціям і з фізичного виховання дівчат.

Погляди А.Н. Радищева на фізичне виховання випливали з його філософського розуміння людини як істоти соціальної. Тому він вважав, що воно повинно носити суспільний характер і одним з перших в Росії проголошував ідею державної організації системи виховання для дітей всіх станів, а не тільки дворян.

Віссаріон Григорович Белінський (1811 - 1848), Олександр Іванович Герцен (1812 - 1870) критикували офіційну педагогіку, вважали, що в зміст виховання в рівній мірі повинні входити розумовий, моральне, естетичне і фізичний розвиток.


^ 7. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА В РОСІЇ


Читайте також:

  1. Агрегатний індекс фізичного обсягу
  2. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  3. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ
  4. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ СПОРТУ
  5. Аналіз галузі
  6. Аналіз та оцінка виробничого травматизму в галузі
  7. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  8. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  9. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  10. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  11. В галузі
  12. В ГАЛУЗІ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ




Переглядів: 1022

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Народів нашої країни | Фізичного виховання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.