МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Фізичного вихованняСО ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XIX в. ДО ПОЧАТКУ XX в.
Значний внесок в основу науки про фізичне виховання своїми працями внесли Микола Гаврилович Чернишевський (1828 - 1889) і Микола Олександрович Добролюбов (1836 - 1861). Піддавши аналізу і критиці буржуазну педагогіку і систему виховання в Росії, вони розробили нову педагогіку і основні її принципи - демократизм, народність і гуманізм. Чернишевський і Добролюбов вважали, що гармонійний розвиток має складатися з розумового, морального, естетичного і фізичного виховання. До засобів фізичного виховання ними ставилися - гігієна занять фізичними вправами, народні фізичні вправи, рухливі ігри, прогулянки, загартовування, а головним вважався працю. Захищаючи народні засоби фізичного виховання, Чернишевський і Добролюбов різко критикували тих діячів, які нав'язували іноземні методи гімнастики. Добролюбов писав з цього приводу: "Шкода, що ніхто з прихильників національної німецької гімнастики не з'їздить до нас в киргизькі степи або Башкирію. Там гімнастика процвітає; свого роду Олімпійські ігри з боротьбою та лазінням на держаки і бігом в запуски повторюються періодично; подвиги відзначилися оспівуються степовими пітарди, і во славу їх звучать тубільні барбітони і флейти, чебизгі і Кура ". Великий внесок у педагогічну теорію навчання, виховання і освіти вніс великий російський педагог Костянтин Дмитрович Ушинський (1824 - 1870), який розвинув принципи народності й гармонійності, що і стало основою його педагогічної системи. У своєму педагогічному творі "Людина як предмет виховання" він визначив виховну і освітню діяльність учителя. Піднімав питання про індивідуальний підхід до учнів з урахуванням їх психолого-фізіологічних особливостей. Визначаючи засоби фізичного виховання дітей і підлітків орієнтувався на принципи народності. Вважав, що основу фізичного виховання повинні складати народні ігри та фізичні вправи у поєднанні з працею. Ігри цінувалися Ушинським за суспільну спрямованість і відображення трудової і побутової житті народу. Його погляди на фізичне виховання не позбавлені недоліків, так як трактувалися з чисто біологічних позицій. У розвиток теорії фізичного виховання великий внесок зробив Дмитро Іванович Писарєв (1840 - 1868). У своїх працях він піднімав важливі питання про користь і необхідність фізичного виховання дітей. Фізичне виховання повинно сприяти оздоровленню і загартуванню організму. Велике значення для розвитку природничонаукових основ фізичного виховання мали роботи вчених Н.І. Пирогова, І.М. Сеченова, І.П. Павлова. У роботах російського хірурга-анатома Миколи Івановича Пирогова (1810 - 1881) була обгрунтована ідея про залежність будови органів тіла від їх функцій. Це дозволило з'ясувати вплив повторних фізичних вправ на розвиток і зміна форм тіла, розвиток м'язової маси. На цій основі розробляються принципи функціональної анатомії. Ним був вперше в Росії видано анатомічний атлас. Російський фізіолог Іван Михайлович Сєченов (1829 - 1905) показав наявність міцного зв'язку між діяльністю центральної нервової системи і м'язовими рухами. Праці Сєченова заклали основи вивчення фізіології фізичних вправ, проблем втоми та активного відпочинку при м'язовій діяльності людини. Наукові положення Сєченова отримали розвиток в працях російського фізіолога І.П. Павлова (1849 - 1936). Його вчення про вищої нервової діяльності, єдність фізичного і психічного, про освіту умовних рефлексів мало значення для вивчення ролі фізичних вправ у формуванні рухових навичок і вмінь для трудової та спортивної діяльності. Вчення Павлова про типи нервової діяльності допомогли в розвитку теорії і методики фізичного виховання, лікарського контролю за займаються фізичними вправами. Лікар-гігієніст Єгор Арсенійович Покровський (1834 - 1895) залишив велику літературну спадщину з теорії і методики фізичного виховання дітей. Цій темі Покровський присвятив понад 70 робіт. Найбільш значимий працю - "Фізичне виховання дітей у різних народів, переважно Росії". На думку автора, "фізичні вправи сприяють не тільки зміцненню та розвитку зовнішньої тілесної сили, але не менш того й утворенню розуму". До основних засобів фізичного виховання Покровський відносив народні ігри, ходьбу, біг, боротьбу. Цінував проведення змагань з плавання, веслування, верховій їзді, лижам, коникам і іграм, але при дотриманні правил гігієни та медичному контролі. Негативно ставився до вправ на снарядах.
Читайте також:
|
||||||||
|