МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
V. Talking Assignments1. Divide the text into logical parts. Express the main idea of each part in the shortest possible way: – The first (second, third…) part of the text is about … – It describes (considers, deals with, informs) … – The author stresses (points out) that … 2. Discuss with your friend each part of the text. You may introduce your questions with the following phrases: –Could you tell me …? Do you know …? – Do you happen to know …? – Is it true that …? – I’ve heard that … . Is it really true? – I’d like to know if …? – Could explain why/where/how/what …? – What is your opinion about …? – What do you think of …? – Do you agree with/to? – I wonder if you take part in …? 3. Translate the following words and word-combinations: as for me/her/him; to study at; I’m/he is/she is a first year student; dean; dean’s office; subdean/assistant dean; full-time department; refectory; tutor; academic building; to occupy; to be located; to be founded; to train; graduates; the students specialize in; laboratories; tuition fee; campus; It takes me/ him/her … to do … . 4. Interview your friend in English. Find out what he/she knows about the faculty he/she studies at: – На якому факультеті ти навчаєшся? – Коли був заснований ФБА? – Яких спеціалістів готує факультет? – Які ступені отримують випускники? – В якому корпусі знаходиться деканат ФБА? – Хто ваш декан? – Чи є заступники декана? Хто вони? – Хто ваш куратор? – Чи допомагає він вам адаптуватися до нових умов? – Яка плата за навчання? – Де живуть студенти? – Чи далеко гуртожиток від навчальних корпусів? – Скільки часу ви витрачаєте на дорогу? – Скільки часу ви витрачаєте на підготовку до занять? – Чи є в гуртожитку їдальня/читальний зал/кімната відпочинку? – Чи подобається вам вчитися на факультеті?
Summarize your friend’s answers. Use the words and word-combinations from Ex. 3. 6. Prove that: a) The University is one of rather old and prestige educational institutions in Ukraine. b) The University is a research centre. с) The students of the University have a nice campus. d) The students have all opportunities to become skilled specialists. Use the following words and phrases: I think that...; Frankly speaking...; I'd like to call your attention to...; This is my point of view...; I'm sure that … . 7. Get ready to speak about: a) The History of the National University of Water Management and Natural Resources Use. b) The Campus of the University. c) Academic facilities at our University. d) Extra-curricular activities (sport, social and cultural events). VІ. Written Assignment Write a short presentation about the University and the Faculty you study at. Test № 1 (Units 1,2,3). Test your professional, socio-cultural and language competences. Читайте також:
|
||||||||
|