МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
КОЛИСКОВАТвори для дітей Лесі Українки та Івана Франка. Леся Українка (1871-1913) - українська письменниця демократичного напряму. Леся Українка розглядала освіту як могутню зброю в боротьбі народу за своє соціальне і національне визволення. Вона піддавала різкій критиці систему народної освіти в царській Росії, в якій панували «голод, неосвіченість, злодійство, лицемірство, тиранія без кінця». Поетеса обстоювала високі вимоги до вчителя, її ідеалом є учитель, який не тільки глибоко знає свій предмет, а й орієнтується в інших науках, у літературі і мистецтві, вивчає психологію дитини, застосовує раціональні методи навчання й виховання, утверджує в дітях людську гідність. Велику увагу приділяла Леся Українка вихованню дітей раннього віку. Вона написала низку високохудожніх творів про дітей і для дітей, в яких виявила глибоке знання дитячої психології. Поетеса мріяла про всебічне виховання дітей народу в умовах нового, справедливого суспільного ладу. З ТВОРІВ ПРО ДІТЕЙ Місяць яснесенький Промінь тихесенький Кинув до нас. Спи, мій малесенький! Пізній бо час. Спи без завадоньки! Жодної зрадоньки Ти ще не знав, Ані розрадоньки В серці не мав. Любо ти спатимеш, Поки не знатимеш, Що то печаль; Хутко прийматимеш Лихо та жаль. Туга даремная!.. Доля таємная Тебе чека; Ясна чи темная? Хтозна-яка... Тяжка хвилинонько! Гірка годинонько! Лихо не спить... Леле, дитинонько! Жить — сльози лить. Сором хилитися, Долі коритися: Час твій прийде З долею битися — Сон пропаде... Місяць яснесенький Промінь тихесенький Кинув до нас... Спи, мій малесенький, Поки є час! Волинські образки. Школа. Іван Якович Франко (1856-1916) Видатний український письменник і мислитель, І. Я. Франко написав багато творів на теми виховання дітей і молоді. У цих творах розглянуто широке коло педагогічних проблем: стан освіти в Україні наприкінці XIX — початку XX ст., мету, зміст і методи навчання та виховання, роль учителя і вихователя у навчально-виховному процесі тощо. І. Я. Франко обґрунтував виховний ідеал нового суспільства — всебічно розвинену особистість, основні риси якої — матеріалістичний світогляд, різнобічний розумовий розвиток, уміння самостійно мислити, високі моральні якості, фізична загартованість, готовність як до розумової, так і до фізичної праці. Важливі думки висловлював письменник щодо виховання дітей, зокрема раннього віку, в сім'ї. На його переконання, діти мають виховуватися «від малу в поняттях розумних, поступових і на-учних», а батьки необдуманими словами або вчинками не повинні завдавати їм шкоди, порушувати природний перебіг їхнього розумового розвитку.
|
||||||||
|