МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Етапи розв'язання статистичної задачіПідготовка медичних даних для обробки на ЕОМ. Основними етапами статистичної обробки даних є статистичне збирання даних (рутинна ручна робота) та аналіз даних (здійснюється за допомогою комп'ютерних технологій) з подальшими висновками.Роботою зі збирання початкової інформації займається середній медперсонал: медсестри та статисти. Якщо дані вводяться в ПК для текстової обробки, нескладних математичних обчислень, систематизації та пошуку, то застосовуються універсальні сучасні інформаційні технології. Якщо необхідно провести імовірнісно-статистичну обробку даних, то використовуються методики зі статистики: спеціальний модуль, уведений в Ехсеl, що дає змогу розраховувати більше ніж 80 найважливіших статистичних функцій; спеціалізовані програмні пакети аналізу даних. Аналогові дані попередньо відцифровуються та обробляються спеціальним ППЗ, що є прерогативою фахівців з інформатики, а не медичних працівників. Будь-яка імовірнісно-статистична задача включає п'ять етапів: — постановка задачі, її мета, розробка плану дослідження (робота лікаря); — збирання матеріалу: вибір облікового документа з переліком питань, на які потрібно отримати відповіді. Це може бути як спеціально складений дослідником опитувальний лист, анкета, карта, так і офіційний обліковий документ — талон амбулаторного пацієнта, лікарське свідоцтво про смерть тощо (робота лікаря та середнього медпрацівника); — вибір методу вирішення та первинна статистична обробка даних. Цей пункт включає обчислення показників (абсолютних, відносних та середніх величин), їх порівняння (робота лікаря та середнього медпрацівника); — аналіз даних; — інтерпретація результатів (робота лікаря). Вимога правильно застосовувати методи при обробці наукового матеріалу визначається особливостями медицини — предметної сфери з нечіткою системологією. Тобто дані "переважно, майже завжди, досить часто, дуже рідко" позбавлені конкретики, вони не математичні. У медицині такі описи мають імовірнісний характер. Статистика вимагає чіткого кількісного вираження випадків при дослідженні якого-небудь параметра. По суті, лікар постійно має справу з імовірнісним матеріалом. Методи теорії імовірності дають можливість проводити розрахунки, що дають змогу робити практичні висновки щодо випадкових явищ.
Контрольні питання 1. Назвіть етапи становлення медичної інформатики як науки. 2. Які завдання вирішує медична інформатика? 3. Чим відрізняється комп'ютеризація охорони здоров'я від її інформатизації? 4. Як ви розумієте термін "інформація"? 5. Наведіть приклади дискретних медичних даних. 6. Наведіть приклади аналогових медичних даних. 7. За допомогою якого пристрою обробляються аналогові дані. 8. Чим відрізняються за призначенням такі пристрої, як АЦП та ЦАП? 9. Для чого потрібні стандарти медичних даних?
|
||||||||
|