МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розробка і створення маркетингової інформаційної системи.В процесі роботи механізм вирішення задач визначає всі умови, здатні вплинути на кінцевий результат. Після отримання від користувача початкових параметрів для вирішення задачі з бази знань вибираються всі правила, що мають ставлення до початкових параметрів, в цілях досягнення прийнятих результатів розв'язання або доказу неможливості їхнього отримання. Призначений для користувача інтерфейс представляє собою програмний комплекс, котрий повинен забезпечити просту і зручну взаємодію між експертною системою і кінцевим користувачем. Він включає різні сценарії (меню) роботи, засоби обробки запитів користувачів і видачу необхідних підказок і пояснень. При цьому роль користувача, у ролі якого виступає експерт-маркетолог, зводиться до вибору варіантів маркетингових рішень, уточнення початкових параметрів і умов розв'язання. Сучасний рівень розвитку апаратних і програмних засобів уможливив як повсюдне ведення баз даних оперативної інформації на різних рівнях управління, так і створення сховищ даних. Значні обсяги накопичених і впорядкованих даних несуть у собі великі потенційні можливості щодо отримання корисної аналітичної інформації. Проте лише наявність усіх цих даних не забезпечує ні швидкої, ні достатньо грамотної реакції на ринкові події. Для того щоб ці дані сприяли прийняттю ефективних маркетингових рішень, має бути реалізована можливість отримання відповідними спеціалістами потрібної інформації у потрібній формі і в потрібний час, тобто необхідно мати розвинені гнучкі інструменти, що забезпечують як легкий доступ до даних, так і опрацювання їх. У попередньому розділі розглянуто засоби, що забезпечують накопичення даних і доступ до них. У цьому розділі розглядаються засоби загального призначення, що дають змогу «прокрутити», «розгорнути» або «згорнути» дані з тим, щоб одержати бажане уявлення даних і, отже, мати потрібну інформацію. Вони забезпечують вільну підтримку прийняття значної частини маркетингових рішень без будь-яких витрат часу на програмування. Потреба в таких інтерактивних засобах пояснюється наявністю в маркетинговій діяльності ситуацій, коли необхідно швидко одержати розрахунково-графічний результат аналізу поточного стану, усвідомити і вивчити цей результат і, можливо, продовжити аналіз іншими методами чи із залученням додаткових даних, допоки не буде знайдено задовільне рішення. Системи підтримки прийняття рішень з маркетингу охоплюють дві групи інформаційних технологій кінцевого користувача, що базуються на застосуванні: • універсальних генераторів підтримки прийняття рішень (ГППР); • спеціалізованих ГППР. Універсальні ГППР підтримують застосування загальнонаукових аналітичних методів і практично однаково можуть застосовуватися в різних предметних областях та функціях бізнесу. Універсальні генератори можуть бути: а) обмеженими; б) розширеними. До обмежених ГППР відносять електронні таблиці, оснащені кількома універсальними аналітичними інструментами для забезпечення розрахунків кінцевого користувача (аналіз «що, якщо», пакет статистичного аналізу, графічне моделювання й аналіз трендів, оптимізаційний аналіз, вибір параметрів). Статистичний пакет тут має набір методів, достатній у більшості випадків для аналізу і прогнозування тенденцій розвитку, дослідження впливу факторів та ін. До розширеного універсального ГППР відносять програмні засоби, що підтримують більш повний набір загальнонаукових методів аналізу. Прикладом можуть служити статистичні пакети StatGraphics чи пакет SPSS. Значна частина дуже складних методів розширених ГППР вимагає від користувача поглиблених знань в області статистики та математики і тому в повсякденній роботі користувачів-менеджерів використовується рідше. Разом з тим, засіб розширеного пакету 8Р88 є найкращим генератором звітів по маркетингових дослідженнях, оскільки обробка даних спостережень і анкетних опитувань практично базується на загальнонаукових статистичних методах. Однак на цій підставі SPSS не можна віднести до спеціалізованих маркетингових генераторів, оскільки SPSS застосовується у соціологічних і маркетингових дослідженнях. Спеціалізовані маркетингові ГППР підтримують специфічні методи і моделі, створені теорією і практикою маркетингу в ринкових умовах. Маркетинг — це одна з функцій бізнесу, тісно пов'язана з іншими його функціями (виробництвом, управлінським обліком, фінансовим плануванням і аналізом). Однієї з найважливіших характеристик спеціалізованих маркетингових програмних пакетів є їх належність до міжфункціонального комплексу реалізації ділових процесів (на рівні розв'язуваних задач). Наприклад: чи допускає програма для стратегічного маркетингового планування вводити фактичні дані і виявляти відхилення, підтримуючи актуалізацію й управлінський облік? Підтримка управлінського обліку на рівні окремого товарного сегмента (товару) — це реальна можливість контролю того, як виробнича собівартість продукту узгоджується з його ціною. Це значно знижує ризик неузгодженості цін з реальними виробничими витратами. Тому для керівника дуже важливою може бути, наприклад, електронна таблиця — Ехсеl, котра негайно змінює значення точки беззбиткового обсягу продажів у відповідь на зміну значення витрат по будь-якій калькуляційній статті витрат. На відміну від інформаційно-аналітичних технологій обробки поточних операцій продаж, маркетингові ГППР є автономними інтерактивними системами підтримки рішень, у технології яких вільно чергуються машинні процеси й інтелектуальна участь менеджера. Якщо в інформаційно-аналітичних технологіях обробки масових однорідних операцій присутня вузька і чітко визначена ціль — зафіксувати дані про продаж і випустити звіт по цим даним, то ГППР є пошуковими, а методи, що використовуються — різноманітними, результати пошуку — варіантними і спрямованими в майбутнє (сегментувати ринок, визначити купівельну характеристику свого товару в порівнянні з товарами конкурентів, виявити потенційні небезпеки і можливості, розробити заходи щодо блокування небезпек і використанню можливостей, розробити стратегію підприємства в цілому і деталізувати її на окремих сегментах ринку, і т. п.). Визначеність даних обчислень в технологіях обробки поточних операцій про продажі висока, у той час як маркетингові ГППР можуть оперувати неточними даними і припущеннями (про можливі діапазони рівня інфляції, попиту, продажу і т. п.). Звіт про продажі дає єдиний, детермінований результат, прийнятий до розгляду менеджерами. ГППР дає набір можливих альтернатив для розгляду і вибору з урахуванням різних ситуацій. Коли ж альтернатива обрана і рішення прийняте, контроль за його виконанням знову пов'язаний з аналізом звітів про поточні операції. Таким чином, реально існує управлінський цикл, у рамках якого визначені інформаційні процеси, засновані на чітко виражених даних, чергуються з нечітко вираженими процесами, заснованими на нечітких даних, їх участь у єдиному і безупинному циклі керування є передумовою для наукових експериментів у більш тісному сполученні чітких і нечітких інформаційних процесів, звітних систем і ГППР. Питання для самоконтролю 1.Загальна характеристика МІС. 2. Концепція маркетингової інформаційної системи. 3. Структура МІС. 4. Підсистеми МІС: підсистему внутрішньої звітності; підсистему збору поточної зовнішньої маркетингової інформації; підсистему маркетингових досліджень; підсистему аналізу маркетингової інформації. 5. Комунікаційна система. 6. База даних маркетингу. 7. Базисні компоненти маркетингової інформаційної системи. 8. Банк методів і моделей. 9. Документаційні, планові, контрольні та експертні системи. 10. Інтерфейс. 11. Сучасний рівень розвитку апаратних і програмних засобів. 12. Універсальних генераторів підтримки прийняття рішень. 13. Обмежений генератор прийняття рішень. 14. Розширений універсальний генераторів підтримки прийняття рішень. 15. Спеціалізовані маркетингові генератори підтримки прийняття рішень. Рекомендована література 1. Галузинський Г. П., Гордієнко І. В. Сучасні технологічні засоби обробки інформації: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 1998. 2. Гаркавенко С. С. Маркетинг: Підручник. — К.: Лібра, 2002. 3. Голубков Е. П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика. — М.: Финпресс, 1998. 4. Горчаков А. А., Орлова И. В. Компьютерные экономико-математические модели: Учеб. пособие для вузов. — М.: Компьютер: ЮНИТИ, 1995. 5. Гужва В. М. Інформаційні системи і технології на підприємствах: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2001. 6. ДСТУ 2874-94. Бази даних. Терміни та визначення. — К.: Держстандарт України, 1995. . 7. ДСТУ 2938-94. Системи оброблення інформації. Основні поняття. Терміни та визначення. — К.: Держстандарт України, 1995.
Читайте також:
|
||||||||
|