Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зупинники

Класифікація

Лекція №6

Тема: Гальмівні пристрої

Гальмівні пристрої – пристрої що машин і призначені для зупинки механізмів кранів, обмеження швидкості й утримання вантажу на вазі, а в механізмах пересування для повороту зупинку механізму на певній довжині гальмівного шляху з подальшим утримуванням механізму в нерухомому стані.

До гальмівних пристроїв висуваються високі вимоги забезпечення безпеки експлуатації вантажопідйомних машин.

Згідно нормам Держміськтехнагляду гальмівні пристрої обов'язково повинні бути встановлені на всіх механізмах підйому, пересування і повороту, за винятком тихохідних механізмів пересування (u<0,5 м/с) та механізмів з ручним приводом.

 

Всі гальмівні пристрої можна розділити на дві основні групи: зупинники і гальма.

Призначені тільки для зупинки і утримання вантажу на вазі виключаючи його мимовільне опускання і не перешкоджають підйому, тобто це є механізми односторонньої дії. За принципом роботи зупинники можна розділити на храпові іфрикційні.

Xpaпові зупинники

Складається із храпового колеса й собачки (однієї або декількох). При підйомі вантажу собачка сковзає по зубах храпового колеса, а при припиненні обертання собачка впирається у зуб і перешкоджає зворотному рухові вантажу. Храповий механізм установлюють на швидкохідному валу привода, де розміри його мінімальні.  

Щоб собачка легко входила в западину, робочу сторону зуба храповика виконують похилой під кутом 20°. До храпового колеса собачка притискається пружиною або вантажем. Для зменшення динамічних навантажень у механізмі при замиканні храпового останова застосовують не одну, а кілька собачок, зрушених на частину кроку.

Храпові колеса виготовляють із чавуну марки СЧ-15-32, стали 55 ЛП, 35 ЛП, сталі 45 залежно від навантажень, швидкостей і призначення механізму.

Розрахунок храпового механізму зводиться до визначення модуля храпового колеса з умови вигину зуба:

,

де Мкр – обертальний момент на валу храпового колеса, Нм; - відношення ширини зуба до модуля; z =6..25 - число зубів храпового колеса; [sі] — граничне напруження вигину, МПа.

Запас міцності приймають п = 3...4 для сталі і п= 5 — для чавуну.

При внутрішнім зачепленні зубів храпового колеса

Запас міцності собачки п = 6.

Недоліки: ударний режим роботи, що викликає більші динамічні навантаження в приводній лінії механізму, значний шум, вигин вала храпового колеса.


Читайте також:

  1. Фрикційні роликові зупинники




Переглядів: 1963

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розрахунок механізму подйому складається з | Фрикційні роликові зупинники

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.