Переваги: відсутність ударів, шуму, що згинають зусиль.
Зупинка й утримання вантажу у висячому положенні відбуваються за рахунок сил тертя між роликами і корпусом.
У роликових остановах виникають
більші контактні напруги, тому їх виготовляють зі сталей ШХ15, 40Х, В10 (корпус і втулки); зі сталі Y8, В8А, ШХ15 (ролики).
Нормальна сила тиску на ролик
, (11)
де МКР - крутний момент на валу останова; D - внутрішній діаметр останова; z - кількість роликів; kД - коефіцієнт динамічності; kТ - коефіцієнт, що залежить від ступеня точності виготовлення й монтажу; a - кут заклинювання.
При розрахунках приймають z = 3...6; коефіцієнт динамічності залежить від призначення останова: kД = 2,25 для кранів, kД = 1,45 для стрічкових конвеєрів й елеваторів; коефіцієнт точності перебуває в межах k = 0,65...0,9.
;
звичайно (?8(
Діаметр ролика (орієнтовно):
, (12)
де
.
Конструктивно приймають D = 8d; довжину ролика l = (2...4) d. Найбільші контактні напруги зрушення між роликом і втулкою
, (13)
де rп - наведень радіус кривизни робочих поверхонь:
.
Контактні напруги зрушення, що допускають, залежати від твердості поверхонь: