МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||
Розрахунок механізму подйому складається зСхема механізму підйому з гідроприводом
Особливістю цього механізму є широкий діапазон зміни швидкостей, що дуже важливе для монтажних і механікоскладальних кранів У механізмах кранів застосовують хвильові передачі, що мають ряд переваг: малі габаритні розмір і маса, можливість отримання великого передавального числа (одного ступеня 100...350 при обертальному моменті 0.. .27 640 Н • м), простота конструкції, менша вартість. 1. Вибору поліспаста, каната, діаметра барабана і блоків 2. Вибору і перевірочного розрахунку гакової підвіски (гак, гайка гака, упорний підшипник, траверсу гака, підшипникі блоків). 3. Розрахунок вузла барабана, розрахунок кріплення каната до барабана, розрахунок осі барабана 4. Розрахунок потужності двигуна і вибір редуктора 5. Розрахунок гальма 6. Вибір муфт 7. Розрахунок динамічних навантажень в механізмі підйому з урахуванням пружності ланок Канатні барабани. У кранових механізмах застосовують наступні типи барабанів: - з нарізною і гладкою поверхнями; - звичної конструкції — з намотуваним канатом і фрикційні; - циліндричні, конічні та криволінійної форми. У більшості вантажопідйомних машин застосовують барабани з гвинтовими канавками для намотування каната в один шар. Призначення канавок — зменшити напруження, усунути тертя між сусідніми витками, а отже, зменшити спацювання і підвищити довговічність каната. Багатошарова навивка каната дозволяє скоротити довжину барабана, але при цьому збільшується спрацювання каната і швидкість навивки стає змінною. Тому барабани з такою навивкой мають обмежене застосування. Рис. 1. Барабан канатний циліндричний з нарізною поверхнею: 1 - ; 2 - ; 3 - ; 4 - ; 5 - ; 6 - . За способом виготовлення барабани бувають: литі з чавуну (СЧ 15—32) або сталі (сталь 25Л); зварні із сталі — тонколистовий з накатаними канавками (для легких умов роботи) або з товстостінних труб з нарізними канавками і зварно-литі. У нарізних барабанах з обох кінців передбачені реборди, барабани для здвоєних поліспастов виконують без реборд. Барабани, як правило, мають циліндрову форму, але коли потрібна зміна натягнення намотуваного каната по певному закону (у механізмах зміни вільоту), застосовують барабани конічної або іншої форми, що забезпечує постійність моменту приводу, що крутить. Барабан обирається за діаметром дна жолоба D1 Способи кріплення каната на барабані. Вузол кріплення каната на барабані є одним з найвідповідальніших і до нього висувають високі вимоги надійності, простоти конструкції, відсутності гострих перегинів, зручності огляду і легкості заміни каната. Розрізняють наступні способи кріплення канатів: зовнішніми планками; внутрішньою притискною планкою; за допомогою клину. Планка притискує канат до барабана за допомогою одного або двох болтів. Згідно з нормами Держміськтехнагляду планок повинне бути не менше два або однієї з двома болтами. Вказаним вимогам відповідає спосіб кріплення зовнішніми планками. Інші два способи мають обмежене застосування. Кріплення внутрішньою притискною планкою застосовується в барабанах з багатошаровою навівкой каната, хоча це вимагає ускладнення відливання барабана, а також утруднені огляд і заміна каната. Кріплення за допомогою клину застосовують при невеликих діаметрах каната (до 12 мм). Для забезпечення самогальмування клин виконують з ухилом 1/4—1/5. Недоліки цього кріплення такі ж, як і попереднього способу. Рис. 3 . Кріплення каната на барабані Способи з'єднання барабана з приводом. Існують різні схеми з'єднання барабана з приводом: 1 — за допомогою відкритої зубчатої передачі; 2 — за допомогою сполучної муфти, 3 — безпосереднім з'єднанням з редуктором, 4 — спеціальною зубчатою муфтою, вбудованою в барабан. Схему 1 застосовують мало унаслідок істотного недоліку — відкритої зубчатої пари (у механізмах з ручним приводом). Схема 2 широко поширена, характеризується блоковістю конструкції, відсутністю надмірних зв'язків, зручністю монтажу, надійна в роботі. Недоліки — порівняльно великі габарити і маса, тому у візках кранів не застосовується. Схема 3 — статично невизначна система багатоопорного валу, що призводить до нерівномірністі розподілу реакцій опор, порушення точності зачіпляє, крім того, застосування спеціального редуктора порушує принцип блоковості конструкції. Схема 4 має наступні переваги: статично визначна система, блокова і компактна конструкція; сферичний підшипник опори компенсує неточність монтажу і деформацію валів. Канатні блоки. Для напряму гнучких тягових органів застосовують блоки. Їх виготовляють в основному литвом з сірого СЧ 15-32 або модифікованого чавуну, стали марки 25Л для великих навантажень і важких режимів роботи. Блоки великих діаметрів виконують зварної конструкції із сталі.
Щоб уникнути затискання канатів у струмках і збільшити довговічність каната, радіус жолоба приймають більше радіусу каната r= (0,6...0,7) dK; висотажолоба h = (2...2,5)dK; у блоках, встановлених на кінці стріли крана, щоб уникнути зіскакування каната з блоку, висота жолоба збільшена h = (5...6) dK. Блоки, як правило, монтують на підшипниках коченія, що сприяє підвищенню к.к.д. поліспаста. Частота обертання рухомого блоку поліспаста дорівнює п = 60u (іп— 1)/pD, де u — швидкість підйому, м/с; іп — кратність поліспаста. Для підвищення довговічності блоків і канатів практикується футерування жолоба пластмасами, капроном й алюмінієм. При цьому термін служби збільшується у 2—2,5 рази. Потужність двигуна механізму підйому (кВт) визначають з умови підйому номінального вантажу Орієнтовно за каталогом обирають потужність двигуна менше за розрахункову, оскільки не весь час кран працює з номінальний вантажем (іноді і з меншим). Надалі двигун перевіряють за нагрівом за середньоквадратичним моментом і на кратність перевантаження у період несталого руху механізму підйому. Редуктор механізму підйому обирають, виходячи з розрахункової потужності, частоти обертання двигуна, передавального числа і режиму роботи. Питання для самоконтролю
Читайте також:
|
||||||||||||
|