Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Lesson 4

CELL DIVISION

PRE-READING TASKS

I. Answer the following questions

· What is reproduction?

· Do cells reproduce? How?

· Can you explain the meaning of the terms ‘mitosis’ and ‘meiosis’? What is the difference between them?

II. Listen to the following words and practice their pronunciation

Diversity, mitosis, meiosis, interphase, prophase, telophase, anaphase, metaphase, karyokinesis, cytokinesis, inheritance, tetrard, centriole, centromere, chromatin, chromatide, fertilization, zygote.

READING COMPREHENSION AND VOCABULARY DEVELOPMENT

I. Match each word on the left to its correct definition on the right

1) attribute, n 2) intricate, adj 3) vital, adj 4) coil, v 5) attach, v 6) wrap, v 7) furrow, n 8) consecutive, adj 9) skip, v   a) to fasten or connect one object to another; b) a quality or feature, especially one that is considered to be good or useful; c) a wide deep line made in the surface of something; d) to not do something that is usually done, to miss; e) to wind or twist into a series of rings; f) to cover especially by winding or folding; g) following one after the other without any interruptions; h) containing many small parts or details that all work or fit together; i) extremely important and necessary for something to succeed or exist.

Читайте також:

  1. I. Translate the following passage using the vocabulary of this lesson
  2. Lesson 1
  3. Lesson 1
  4. Lesson 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
  5. Lesson 1 Basic Concept of Security and Defense
  6. Lesson 1 Basic Concept of Security and Defense
  7. Lesson 10
  8. Lesson 10 Branches, Services and Units of the US Armed Forces
  9. Lesson 11
  10. Lesson 11 Maintaining the Force
  11. Lesson 11 Maintaining the Force
  12. Lesson 12




Переглядів: 485

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
III. Read the following passage and try to complete it with the appropriate words. Then listen to the recording and check yourself | II. Read the following text paying attention to the highlighted words. Explain or interpret the contextual meaning of the underlined phrases

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.