Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



III. Read the following passage and try to complete it with the appropriate words. Then listen to the recording and check yourself

An animal cell typically contains several types of __________-bound organs, or __________. The __________ directs activities of the cell and carries __________ information from generation to __________. The __________ generate energy for the cell. Proteins are manufactured by __________, which are bound to the __________ or float free in the __________. The __________ modifies, packages, and distributes proteins while __________ store enzymes for digesting food. The entire __________ is wrapped in a lipid membrane that selectively permits __________ to pass in and out of the cytoplasm.

SPEAKING

Look at the typical photosynthetic plant cell below. Speak about the structure and functions of the depicted organelles and other cellular components  


Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  3. Answer the following questions
  4. Answer the following questions.
  5. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  6. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  7. B. Listen to part of a radio interview with a historian talking about Einstein. Then complete each sentence with a word or a short phrase. (Track 17, CD2)
  8. Choose any newspaper and complete the following sentences.
  9. Combine the following words into sentences.
  10. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  11. Complete the given statements from the text
  12. Complete the sentences with the correct word in brackets.




Переглядів: 598

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Put the verbs in brackets into the correct tense form | Lesson 4

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.