МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.Практикум к лекциям №4,5. State the difference in the pragmatic aspect of lexical meaning in the following pairs of words. Pay special attention to the register of communication. State the possible participants of the communicative situation and their roles on which tenors of discourse are based. State what image underlies the meaning of the italicized verbs. Give the meanings of these verbs. Model:I heard what she said, but it didn't sink into my mind until much later. The meaning of the verb sink is based on the image of 'something going down below the surface or to the bottom of a liquid or soft substance'. Sink into means 'to be gradually understood and accepted by (one's mind)'. 1. You should be ashamed of yourself, crawling to the director like that. 2. The crowd fired questions at the speaker for over an hour. 3. Even though divorce is legal, it is still frowned upon. 4. I take back my unkind remarks, I see that they were not justified. 5. Ideas vi&k flying about in the meeting. 6. The children seized on the idea of camping in the mountains, and began making plans. 7. I was following the man when he dived into a small restaurant and I lost track of him. 8. You might catch him in about 11 o'clock. 9. I should imagine that the President was glad to lay down his office. 10. Why are you trying to pin the blame on me? Model:to interrupt — to butt in: Don't interrupt when your mother is speaking. There is an awful man in the front row who butts in whenever you pause.
1. certainly — unquestionably:I'm sorry if upset you, dear. I certainly didn't mean to. Japan has unquestionably one of the most successful economies in the world. 2. dough — money:He only married her for her dough. How much money will you pay me for this work, sir? 3. picture — photograph:Karen showed me a picture of her new boyfriend — he's very good-looking. Visitors are not allowed to take photographs inside the museum. 4. skirt— girl:So, Bill, off to chase some skirts I didn't know you were friends with the girl I had seen you with last night. 5. quality— thing: Thereare certain qualities in Orwell's prose that I greatly admire. One of the things I like about Mary is the way she always keeps smiling, even when there are problems.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|