Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Адаптувати старе або винайти нове

 

Якщо в людини немає даних, щоб стати керівником, її вчи не вчи – не навчиш.

А. Лукашин

 

Ідеї, що генеруються творчими людьми, часто здаються навколишнім «дикими» і такими, що не мають безпосереднього відношення до вирішення задач. Однак креативність в організації може проявлятися не тільки у формі глобальних інноваційних проривів, але й у формі адаптації – непомітної щоденної діяльності, яка веде до постійної зміни дизайну продукції, методів її виробництва або дистрибуції.

Професор Майкл Кіртон розробив адаптаційно-інноваційну модель, яка представляє собою опис творчого мислення як двостороннього процесу, в якому можуть переважати або адаптаційні, або інноваційні тенденції. Відповідно до цього два типи творчої особистості можна описати наступним чином (табл. 5.1.).

 

Адаптатори:

Ø пропонують достатню кількість ідей, базуючись на поставленій задачі й на відомих можливих рішеннях;

Ø пропонують ідеї, які охоче приймають більшість людей;

Ø мають схильність до більш ретельного вивчення однієї або декількох ідей;

Ø шукають рішення в структурі самої проблеми, використовуючи випробувані, зрозумілі, надійні і передбачувані способи;

Ø пропонують ідеї, які гарантують мінімум ризику і максимум послідовності та стабільності.


Таблиця 5.1

Успішна реалізація ідей за різних типів мислення

 

№ з/п Для людей з адаптаційним мисленням Для людей з інноваційним мисленням
Яким досвідом ви володієте і як він може бути використаний для перетворення наведеної тут ідеї в таку, яка буде працювати у вашій організації? Як можна модифікувати ідею, щоб зробити її ще більш абсурдною?
Якщо ідея не може бути використана у вашому випадку, то встановіть, який принцип лежить в основі. Чи можете ви, і яким чином, трансформувати цей принцип в більш придатну ідею? Чи можете ви придумати більш дивовижний спосіб адаптації ідеї до умов вашої організації?
Як ця ідея могла б працювати в культурі вашої організації? Чи існує ще більш радикальний спосіб змусити ідею працювати?
Які перепони існують для втілення цієї ідеї і як їх можна усунути? Скільки способів радикальної трансформації цієї ідеї ви можете придумати, щоб зробити її більш прийнятною у вашій ситуації?
Який спосіб руху вперед ви вважаєте найбільш розумним? Пошук шляхів практичної реалізації ідеї

Інноватори:

Ø пропонують велику кількість ідей, багато з яких не мають відношення до проблеми, що вирішується;

Ø реструктурують проблему, розглядаючи її під різними кутами, і пропонують менш очікувані та потенційно менш прийнятні рішення, які виходять за рамки загальноприйнятої практики;

Ø висувають безліч нечітко сформульованих і не до кінця оформлених цілей;

Ø можуть висувати ідеї, що виходять далеко за межі традиційної парадигми рішення даної проблеми і тому зустрічають протидію.

Усе розмаїття видів креативності за цією теорією можна представити у вигляді лінійної шкали, що починається адаптаційним і закінчується інноваційним мисленням. Різницю між цими видами мислення можна описати наступним чином:

 

Люди, в мисленні яких переважає адаптаційна складова, як правило, потребують вирішувати проблему, слідуючи усталеним правилам.   Люди, в мисленні яких переважає інноваційна складова, часто пробують вирішувати проблему, порушуючи усталені правила.

Запитання для повторення та обговорення

1. Пояснити зміст поняття «креативний менеджмент» з позиції системного підходу.

2. Розкрити зміст функціонального підходу до визначення терміна «креативний менеджмент».

3. Ситуаційний підхід до трактування поняття «креативний менеджмент» передбачає, що це…

4. Навести визначення поняття «креативний менеджмент» з позиції поведінкового підходу.

5. Розкрити зміст адміністративного підходу до визначення терміна «креативний менеджмент».

6. Дати пояснення факторам, що формують творчу активність особистості.

7. Навести характеристику креативного менеджменту як науки та виду діяльності.

8 Розкрити суть методу чотирьох Р на прикладі конкретної організації.

9. Дати характеристику бар’єрів, що перешкоджають творчому мисленню.

10. Які ви знаєте шляхи подолання бар’єрів прояву креативності?

11. Яким чином ви можете заручитись підтримкою різних людей (адаптаторів й інноваторів), яка дозволить вам приймати більш обґрунтовані та перспективні рішення? Свою відповідь обґрунтуйте.

12. Обґрунтуйте, чому ваша організація схильна наймати на роботу людей, які дивляться на речі не так, як всі.12.Які процеси і прийоми допоможуть уникнути поспішного прийняття важливого рішення у випадку, коли існує альтернатива? Обґрунтуйте.

13. У чому полягає суть системного підходу до розуміння терміна «креативний менеджмент»?

1. Визначити місце креативного менеджменту в системі управління підприємством.

2. Дати характеристику складовим елементам системи креативного менеджменту в організації.

3. Розкрити суть взаємодії складових елементів системи креативного менеджменту.

4. Визначити основні принципи формування систем креативного менеджменту та розкрити їхній зміст.

5. Розкрити суть зовнішніх бар’єрів прояву креативності в організації.

6. Якими методами і способами можна зруйнувати бар’єри креативності в організації?

7. Навести порівняльну характеристику адаптаційно-інноваційної моделі.

 


Читайте також:

  1. Психози похилого і старечого віку, які призводять до слабоумства




Переглядів: 631

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Синдроми особистісні | ТЕМА 6. Створення творчого потенціалу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.112 сек.