МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Дерев’яніМуровані Церкви САКРАЛЬНІ СПОРУДИ УКРАЇНИ
Українське храмове будівництво пройшло довгий шлях розвитку і має свою самобутню історію, яка ґрунтується на глибинній народній традиції, що ввібрала надбання візантійського церковного будівництва і західноєвропейських архітектурних стилів. Перші муровані храми будувалися з використанням попередніх слов’янських традицій будівництва, зокрема дерев’яного.
Собор – це зібрання всієї церковної ієрархії чи значної її частини, скликане для вирішення важливих церковних справ, головно з питань віри, моралі та церковного правопорядку. Собор – це головна церква міста, єпархії.
Свято-Михайлівський собор в Черкасах – найбільший в Україні. Свято-Михайлівський собор міста Черкаси - найбільший храм в Україні (висота - 74 м, довжина - 58 м, ширина - 54 м). Автор проекту - архієпископ Черкаський і Канівський Софроній. Будівництво велося з 1994 по 2000 рік, ще два роки продовжувались роботи по прикрашенню. 9 серпня 2002 року Свято-Михайлівський собор було освячено, але роботи по оздобленню собору продовжуються.
Найвища сакральна споруда – дзвіниця Києво-Печерської лаври. Її висота — 96,52 метри.
У Києві біля станції метро «Либідська» скоро може вирости найвищий у Європі православний храм Святого Воскресення (УПЦ МП) — 120 метрів висотою! Правда, новий собор буде найвищим у Європі лише серед православних храмів. Їх випереджають католики. Світовий лідер — Ульмський собор у Німеччині, його висота 161,5 метри. З європейських гігантів за ним іде також представник Німеччини — знаменитий Кельнський собор. Його висота — 157,4 метри. Із православних, для порівняння, висота Казанського собору в Санкт-Петербурзі — 71,5 метри, Исакійського — 101,5, храму Христа Спасителя в Москві разом з куполом і хрестом — 105.
Найбільший дзвін – Кафедральний Свято-Преображенський собор в Одесі заклали 1794 року, освятили 1808-го. 1936 року за розпорядженням обкому Комуністичної партії більшовиків України храм зруйнували. Його відновлення розпочалося 1999-го. Вага найбільшого в країні дзвона — 14 т 125 кг, висота — 2 м 78 см, ширина — 2 м 76 см. Велетня відлили на заводі ”Віра” у Воронежі. Він на 4 т легший за знищений 1936 року. У Києві найбільший дзвін має Свято-Успенський собор Києво-Печерської лаври. Він важить — 7,5 т. Дзвін інтегрований у комп’ютерну систему управління 24 дзвонами собору. За допомогою неї можна програвати майже 100 мелодій. Найбільший дзвін працюватиме в особливо урочистих випадках.
Дерев’яна церковна архітектура України виникла задовго до офіційного Хрещення Русі. Хоч до нашого часу дійшли пам’ятки починаючи лише з 16-17 ст., але є дані археологічних досліджень, які засвідчують різноманіття дерев’яних храмів вже у 12-13 ст. [12]. Упродовж довгого, майже тисячолітнього свого розвитку дерев’яне сакральне будівництво в Україні витворило численні храми, різноманітні за виглядом та технікою спорудження. Особливого розквіту сакральне будівництво досягнуло у Західній Україні, де процес спорудження храмів не був перерваний насильницьким втручанням у справи зведення нових будівель, як то сталося в під російській Україні. Тому сакральне будівництво Галичини зберегло надзвичайно велику палітру різноманітних типів і форм церков, які є надбанням української та всесвітньої культури, є цікавими об’єктами краєзнавчого та релігійного туризму [9]. За висновками авторитетних вчених із різних країн (Б. Флетчер, Д.Бакстон, Й. Стржиґовський та ін.) наше дерев’яне церковне зодчество не має аналогів у народів планети. Не схоже воно, зокрема, й на те, що існує в сусідів – поляків, словаків, росіян тощо. На відміну від дерев’яної архітектури інших народів Європи, в нас церкви зводили в техніці зрубу – коли всі частини будівлі складали з розміщених горизонтально круглих колод або прямокутних брусів, добре припасованих один до одного. Ще однією особливістю, яка вирізняє дерев’яні храми українців серед будівництва інших етносів, – це перекриття головного церковного приміщення не пласкою стелею, а верхом – баштоподібним зрубом великої висоти. Таким чином зовнішній вигляд українських церков відповідає їх внутрішній планувальній структурі. Українці ще у XVст. винайшли особливий конструктивний прийом, якого нема в інших народів – залом – квадратний або іншої форми зруб накривають зрізаним пірамідальним верхом, на якому розміщують черговий вужчий зруб з пірамідальним верхом і т.д. декілька разів [1]. З огляду на різне державне підпорядкування, географічні особливості регіонів України розвинулося і побутувало в Україні доволі велике число типів і шкіл народного сакрального будівництва. Але обов’язковим для всіх була тридільність чи хрещатість плану, покриття дахів і верхів та бань ґонтами чи лемешами. Ці традиції проходять через все народне сакральне будівництво аж до кінця 19 – початку 20 ст. [12]. Виділяють наступні типи та стилі дерев’яних церков України: типи: бойківський, лемківський, гуцульський, буковинський, галицький, мармароський, волинський, поліський, подільський, середньонаддніпрянський, слобожанський, неоукраїнський стиль. Найбільший дерев’яний храм – Троїцький собор у м. Новомосковськ Дніпропетровської обл. Має дев’ять верхів. Читайте також:
|
||||||||
|