Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Нагляд, контроль і відповідальність у сфері ліцензування

Державний нагляд за додержанням органами ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування здійснює спеціально уповноважений орган з питань ліцензування шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»[94].

Детально порядок контролю за додержанням ліцензійних умов провадження певного виду господарської діяльності регламентовано в наказі Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо розроблення та затвердження органами ліцензування Порядків контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження певного виду господарської діяльності» від 27.11.2009 № 198.

Контроль за наявністю ліцензії у суб'єктів господарювання здійснюють, як уже зазначалося, шляхом проведення планових та позапланових перевірок, органи виконавчої влади, на які згідно із законодавством покладено функції контролю за наявністю ліцензій.

У свою чергу, контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов здійснює орган ліцензування в межах своїх повноважень також шляхом проведення планових і позапланових перевірок.

Планові перевірки дотримання ліцензіатом ліцензійних умов проводяться не частіше одного разу на рік. Позапланові перевірки здійснюють органи ліцензування або спеціально уповноважений орган з питань ліцензування лише на підставі надходження до них у письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом ліцензійних умов або з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень ліцензійних умов.

Ліцензіат під час перевірки дотримання ним ліцензійних умов надає всі необхідні для проведення перевірки документи та забезпечує умови для її проведення.

За результатами перевірки орган ліцензування в останній день перевірки складає акт у двох примірниках. Один примірник видається керівнику юридичної особи або фізичній особі - підприємцю, який перевірявся, другий – зберігається органом ліцензування. Орган ліцензування не пізніше п'яти робочих днів з дати складання акта перевірки порушень ліцензійних умов видає розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов або приймає рішення про анулювання ліцензії.

Ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення ним порушень ліцензійних умов, зобов'язаний в установлений у розпорядженні строк подати до органу ліцензування інформацію про усунення порушень.

Державні контролюючі органи та органи місцевого самоврядування у разі виявлення порушень ліцензійних умов зобов'язані повідомити про ці порушення орган ліцензування.

Таким чином, контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов є виключною компетенцією органів ліцензування і спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування. Ці повноваження не можуть бути передані іншим особам.

У разі порушення ліцензійного законодавства передбачена господарсько-правова, адміністративна та кримінальна відповідальність.

Господарсько-правова полягає в анулюванні ліценції згідно з підставами, передбаченими у ст. 21 Закону.

Адміністративна відповідальність передбачена в ст. 164 КпАП України, санкції якої аналогічні санкціям за здійснення підприємницької дальності без державної реєстрації

Контрольні запитання до теми 3

1) Що таке державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, назвіть її ознаки?

2) Дайте визначення поняття державного реєстратора, назвіть його функції.

3) Розкрийте етапи проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

4) Дайте перелік документів, що подаються для проведення державної реєстрації фізичної особи, яка має намір стати підприємцем.

5) Розкрийте процедуру державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

6) Дайте визначення поняття торгового патенту.

7) Які види підприємницької діяльності підлягають патентуванню?

8) Які документи необхідно подавати для отримання торгового патенту?

9) Назвіть види торгових патентів.

10) Дайте визначення понять «ліцензія», «ліцензування» та «ліцензійні умови».

 


Читайте також:

  1. III. Контроль знань
  2. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  3. IV. Відповідальність сторін
  4. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  5. VII Контроль постачальника
  6. Адміністративна відповідальність
  7. Адміністративна відповідальність
  8. Адміністративна відповідальність
  9. Адміністративна відповідальність
  10. Адміністративна відповідальність
  11. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  12. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства




Переглядів: 733

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Плата за видачу ліцензій | Тести для проміжного контролю до теми 3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.