Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ

II. ЗДІЙСНЕННЯ РЕКЛАМУВАННЯ

І. РОЗРОБКА ПРОГРАМИ РЕКЛАМУВАННЯ

Прийняття рішення щодо комерційної реклами

Комерційна реклама потребує значних грошових витрат; а тому мусить бути ретельно спланованою і чітко реалізува­тись. Процес прийняття рішень щодо реклами складається з планування, тобто безпосередньої розробки програми рекла­мування, її здійснення та контролю і управління рекламуван­ням має таку структуру:

1. Ідентифікація цільового ринку

2. Визначення цілей реклами

3. Встановлення бюджету

4. Опрацювання текстової частини реклами

5. Вибір носіїв реклами

1.Складання графіка рекламування

2.Тестування реклами

1. Оцінка програми рекламування

2.Внесення необхідних корективів

 

Розглянемо більш детально складові цього процесу.

Ідентифікація цільового ринку. Ідентифікація цільового ринку – вихідний момент прий­няття рішень щодо реклами. Це визначення особливостей тієї групи клієнтів, до яких фірма направлятиме свою рекламу. На цьому етапі треба визначити наскільки потенційні клієнти за­доволені існуючою продукцією, скільки конкурентів на ринку, яка стратегія і тактика просування їх товарів, наскільки вона успішна, а також що їм відомо про вашу продукцію ваші потенційні можливості. Необхідно детально вивчити спосіб життя, моральні й духовні цінності цільових споживачів, яких дружин мають, де вчаться діти, які телепередачі вони див­ляться, які газети читають, які радіоканали слухають тощо.

Визначення цілей реклами. Виходячи із географічних, де­мографічних і психологічних характеристик цільового ринку, на наступному етапі визначаються цілі рекламування. Точно визначена ціль – це більше половини успіху в будь-якому по­чинанні, оскільки всі подальші дії зв'язані з пошуком найкоротших шляхів її досягнення. Саме вони створюють основу як для майбутнього рекламного бюджету, так і для майбутньої стратегії рекламування.

Однією із найбільш поширених цілей реклами є поліпшен­ня розповсюдження (продажу) товару. Реклама сприяє цьому у подвійний спосіб. По-перше, вона стимулює виникнення у споживача відповідного попиту, тобто стимулює торгівлю щодо включення таких товарів у свій асортимент, створення відповідних запасів у магазинах чи на складах. По-друге, за­вдяки інтенсивному рекламуванню торгівля, не чекаючи на появу попиту, може сама включити такий товар до свого асор­тименту. Метою реклами може бути і пробудження інтересу до товарів чи послуг тієї чи іншої фірми, роз'яснення його (її) характеристик чи особливостей. Вимоги, яких треба дотриму­ватись при рекламуванні, зведені в таблицю 2.

Дотримання зазначених вимог дозволить не тільки оцінити фактично досягнутий результат, проконтролювати успіх рекламування, а й збільшити його ефективність.

Встановлення бюджету. Рекламний бюджет повинен покривати дві головні статті витрат: вартість медіа-засобів (вартість за місце та обсяг розміщення, вартість ефірного часу) і вартість виробництва реклами (підготовка до друку, створення рекламного тексту, тиражування друкованих або відеокопій, робота над радіоматеріалом, виготовлення «біг-бордів» тощо).

Таблиця 2 Вимоги до рекламування

Перша Цілі реклами повинні бути розраховані на конкретний цільовий ринок, тобто конкретних споживачів (домогосподарки віком від 20 до 40 років, студенти університетів, літні чоловіки, особи старші за 60 років тощо).
Друга Цілі мають бути помірними і придатними до вимірювання. Наприклад, плануючи інформаційне рекламування, беруть за мету поширення відомостей про товар на шести десяти відсотках цільового ринку.
Третя Цілі рекламування мають покривати конкретно визначений період (квартал, рік та ін.) і бути погодженими з іншими напрямами діяльності в межах єдиної програми маркетингу.

На практиці застосовується чотири методи визначення рекламного бюджету:

1. Встановлення показників, необхідних для досягнення кінцевої мети. Перш за все це визначення обсягу аудиторії і оптимальної періодичності рекламного звернення протягом бюджетного періоду, що дозволяє «досягнути» цю аудиторію. Після цього визначаються конкретні розміри рекламних витрат.

2. Планування на фіксованій долі прибутків з продаж. Доля витрат на рекламу залежить від фіксованої пропорції: обсяг реклами/ обсяг продаж. Величина цієї пропорції визначається шляхом моніторингу рекламної активності конкурентів і оцінки їх обсягу продаж. Вона може досягти 1/4 долі доходу від продажу товарів або виконаних послуг.

3. Планування частки реклами на ринку. Метод визначен­ня рекламного бюджету відповідно до намірів збільшення організацією своєї частки на ринку, використовується для рин­кових новацій або у випадках розширення долі продаж кон­кретного бренду.

4. Планування за доступними ресурсами, або планування «в лоб». Бюджет в цьому випадку формується всіма можливими за певних обставин засобами. Враховуються витрати від ана­логічних продаж, потреба в рекламній підтримці з боку відо­кремлених підрозділів (філій) тощо.

Опрацювання текстової частини реклами

Опрацювання текстової частини реклами необхідно по­чинати з формулювання ідеї рекламного звернення, того, яким воно має бути, інформуючим чи трансформуючим.

Інформуюче рекламне звернення сповіщає про товар чи фірму, висвітлюючи ті чи інші функціональні їх особливості. Трансформуюче звернення пов'язує продукт зі психологічни­ми моментами його сприйняття (наприклад, емоціями), з якими він за інших умов не асоціювався.

Після цього вибирають і оцінюють варіанти звернення та засоби його поширення.

Рекламне звернення, як правило повинно мати кінцеву мету і виконане у формі заклику до певної дії покупця. Такий заклик забезпечується апелюванням до відповідних почуттів людини, наприклад, страху, тендерних особливостей, гумору, гідності та ін. Так, звертаючись до почуття страху, споживача переконують, що завдяки купленому товару він може уникну­ти певних негативних подій. Рекламування, наприклад, по­слуг страхових агенцій, ліків, деяких предметів побуту.

Рекламуючи парфумерію, як правило, апелюють до по­чуття статі, переконуючи споживача, що товар поліпшить йо­го чи її привабливість. Апелюючи до почуття гумору, говорять про те, що товар є більшим і тому привабливішим, ніж това­ри-конкуренти, наприклад реклама соку – «Моя сім'я».

Для створення рекламного звернення важливо знайти на­лежну стильову форму. Варіантами рекламного звернення можуть бути:

—Замальовка з натури (персонажі використовують товар за звичних для них обставин) наприклад: «Пиво «Рогань» – це добре!», або «Сандора – найкраще від природи»;

—Акцентування способу життя (робиться наголос на йо­го гармонії); наприклад: «Немиров – легкість і впевненість», або в рекламі спортивних тренажерів: «Хочеш жити – крути педалі!».

—Створення фантазій (ореолу романтизму, таємниці на­вколо товару); наприклад: «Пепсі вимагай більшого!», або «Життя з медом – життя в теплих тонах.,.».

—Створення настрою чи образу (краси, безтурботності, ліризму та ін.) наприклад: «Зустрінемо Різдво зі смаком спілої вишні», або «5 капель – переворот твого світу!».

—Цікавий мюзикл, наприклад: «Золотий грамофон», або «Оце так – значить в хаті є первак».

—Використання символічних персонажів, що уособлю­ють товар; «Наша кіска любить Віскас», або політ слона в рекламі послуг Аерофлоту.

—Акцентування на технічному та професійному досвіді споживача, наприклад: «Голограма – блискуча ознака якості».

—Відмежування (Я – не вони). Наприклад «UМС він і в Африці UМС».

—Експлуатація бажання наслідувати хороше: «Вітчизня­не наша гордість».

—Використання джерел, які заслуговують на довіру й свідчать на користь товару; наприклад : «Мезим нам добре з ним», або «Алькаприн зроби свій ранок добрим!»

Надання наукових характеристик, які підкреслюють переваги товару. Так, наприклад, на пляшках яблучного на­пою «Живчик», що виробляється ЗАТ «Оболонь», зазначено: «Вміст ехінацеї та вітаміну С сприяє зміцненню захисних сил організму», а на зубній пасті «32 норма» концерну «Калина» – «захищає ясна, попереджує появу карієсу».

Готуючи текст рекламного звернення, необхідно дотри­муватись певних обов'язкових правил. Так, друковані рек­ламні звернення мають легко читатись. Для цього в них не по­винно бути зайвих слів, задовгих речень, забагато знаків пунктуації. Такі звернення треба спрямовувати до особистості, уникати штампів (кліше), прислів'їв чи інших елементів усної народної творчості, оскільки вони можуть бути незрозумілими, зокрема іно­земцям. Треба спиратись не на емоції, а на факти, ідентифіку­вати товарний знак продукту чи фірми.

Часто рекламні звернення друкуються у супроводі зобра­жень. У цих випадках фотографія краща, ніж малюнок. Зоб­раження має супроводжуватись коротким текстом під ним. Наприклад: торгова марка «Карат» чиста правда. Великий текст потрібен лише тоді, коли продукція потребує детально­го опису. Рекламне звернення по телебаченню має бути ла­конічним і зрозумілим, одразу привертати увагу, постійно по­вторюючи торгову марку товару чи фірми. Рекламне звернен­ня по радіо мусить подаватись в звуковому супроводі, що кра­ще запам'ятовується, бути лаконічним і стислим.

Вибір носіїв реклами

Вибираючи носіїв реклами, треба погодити два проти­лежні завдання: максимізувати обсяг інформації і звести при цьому витрати до мінімуму. Основні носії реклами, їх перева­ги та недоліки наведені в табл. 3.

Засоби Переваги Недоліки
Газета Значне охоплення місцевого ринку, широке визнання і прийняття, висока достовірність. Короткочасність існування, низька поліграфічна якість відтворення, незначна аудиторія «вторинних» читачів, конкуренція різних реклам в одній газеті.
Телебачення Поєднання зображення, звуку, руху, кольорів, чуттєвий вплив, високий ступінь привертання уваги, широта охоплення. Висока абсолютна вартість, мала селективність аудиторії, швидкоплинність рекламного контакту, перевантаженість рекламою.
Презента­цій ні засоби (каталоги, проспекти, брошури) Селективність аудиторії, гнучкість, відсутність реклами конкурентів, персональний характер, повнота інформації. Відносно висока вартість, необхідність запрошення фахівців (художників, графіків, журналістів т. ін.).
Радіо Масовість використання, висока географічна і демографічна селективність, низька вартість. Швидкоплинність рекламного контакту, звучання сприймається інколи тільки як фон.
Журнали Висока географічна і демогра­фічна селективність, вірогід­ність і престижність, висока якість відтворення, тривале існування, значна кількість «вторинних» читачів. Тривалий інтервал між замовленням і друкуванням реклами, наявність зайвого (оплаченого) тиражу, відсутність гарантій розміщення рекламної об'яви в найбільш приваб­ливому місці, низька частота видання, конкуренція з іншою рекламою, висока вартість.
Вулична реклама Гнучкість, висока частота пов­торних контактів, невисока вартість, низький рівень конкуренції. Відсутність селективності аудиторії, обмеження творчого й адміністративного характеру.
Рекламні листи і телефонні дзвінки Прямий зв'язок зі спожи­вачами, селективність аудиторії, низька вартість. Другорядний (підтримуючий) характер.
Магнітофонні записи Ефективний засіб формування уявлення про товар. Короткочасність, необхідність участі експертів, тільки звук.
Слайди і відео- зображення Досить повне уявлення про товари, відсутність потреби у складних професійних навичках для їх підготовки, простота і низька вартість виготовлення. Лише зображення, відсутність повної інформації про якість та способи використання товарів.

Вибираючи носіїв реклами фахівці, оперують такою термінологією:

охоплення – кількість людей, на яку справляє вплив той чи інший носій реклами;

частка – процент сімей, що ввімкнули у відповідний час телевізори чи приймачі, настроївши їх на конкретну передачу;

частота – середня кількість випадків, коли споживач опиняється під рекламним впливом;

точка найбільшого рейтингу – охоплення, помножене на частоту;

вартість на тисячу – вартість реклами, розділена на кількість тисяч окремих осіб чи сімей, які підпадають під рек­ламний вплив.

Складання графіка рекламування

Графік рекламування розробляють, виходячи із факторів, обертання, регулярності, темпів забування, сезонності й очікуваних кон'юнктурних змін. Розглянемо ці фактори більш детально:

1. Обертання – частота появи на ринку нових покупців, які хотіли б придбати продукт. Чим швидше обертання, тим інтенсивнішим має бути графік рекламування,

2. Регулярність – частота купівлі продукту. Чим частіше купується продукт, тим рідше він рекламується.

3. Темпи забування – час, протягом якого споживач забу­ває продукт, якщо не бачить або не чує його реклами.

4. Сезонність – регулярність купівлі та споживання про­дукту протягом року. Для сезонних товарів розробляють спеціальні сезонні графіки рекламування.

Фахівці розрізняють два основні види графіків рекламу­вання: стабільний і пульсуючий. Стабільний використо­вується тоді, коли попит і сезонні коливання не мають зна­чення. Відповідно до цього виду реклама здійснюється рівномірно протягом встановленого періоду. Згідно з пульсую­чим найбільша інтенсивність рекламування має місце на по­чатку сезону, поступово зменшуючись до його закінчення.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. Контроль знань
  4. Oracle Управління преміальними
  5. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  6. VII Контроль постачальника
  7. А. Видання прав актів управління
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  10. Адаптивні організаційні структури управління.
  11. Адміністративне право і державне управління.




Переглядів: 2146

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціальна спрямованість іміджу | Контроль і управління рекламуванням

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.