МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||
Соціальна спрямованість іміджуГоловною умовою формування іміджу і його основою є, звичайно, сама фірма, її активність на ринку. Але дуже важлива і її соціальна спрямованість. Тому в процесі рекламної кампанії варто підкреслювати, що хоча головна мета організації – це збільшення обсягів діяльності й отримання прибутку, їй властиво і прагнення вносити свій посильний внесок в розвиток суспільства. Отримані від продажу товарів прибутки дають можливість збільшувати капіталовкладення в проектно-дослідницькі роботи, поліпшувати модифікацію устаткування, здійснювати раціоналізацію що дозволяє випускати більш якісні і дешеві товари. Якщо фірма буде обмежуватись розумним прибутком, то чимала частка доходів від її діяльності піде працюючим у вигляді заробітної плати і дивідендів акціонерам. Оскільки діяльність фірми залежить і від ставлення до неї місцевого населення, то частина прибутку повинна витрачатись на завоювання його довіри, а також на соціальні і благодійні програми регіону. Акцент в іміджуванні необхідно ставити не на прибутках фірми, а на роз'ясненні населенню необхідності придбання товарів, суті послуг, на очевидних їх перевагах. Якщо організація не може стати корисною суспільству, то вона нікому не потрібна, і не повинна існувати! Серед програм, що можуть бути направлені на підвищення соціальної спрямованості іміджу, можна відзначити: ^ програми планування підвищення освітнього рівня, що передбачають відрахування коштів на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації працівників та їх дітей; ^ програми організації охорони здоров'я, націлені на безкоштовне медичне обстеження, лікування і оздоровлення співробітників та їх сімей; ^ програми підтримки розвитку фізичного виховання та спорту тощо; ^ програми тимчасового переведення співробітників до установ соціального обслуговування населення з оплатою роботи в зазначеній сфері; ^ програми додаткової оплати викладачів університетів, а також допомога малозабезпеченим та багатодітним сім'ям, інвалідам. Разом з тим підвищенню соціальної спрямованості іміджу будуть перешкоджати: ^ відсутність будь-якої звітності підприємців перед суспільством за участь у соціальних діях, оскільки останні певною мірою не будуть вважати себе за це відповідальними, ^ відсутність уміння і досвіду вирішувати соціальні проблеми. Підбір і добір персоналу підприємець здійснює насамперед виходячи з необхідності вирішення економічних, технічних чи технологічних питань. Він не має досвіду розв'язання соціальних проблем регіону, якими займаються фахівці державних установ чи добродійні товариства. Розвиток фірми може закономірно привести до збільшення кількості робочих місць підвищення рівня зайнятості в регіоні. Залежність між розквітом фірми і благополуччям громадян, сусідів, усього регіону буде рости в міру створення і продажу нових товарів. У концентрованому вигляді це може звучати приблизно так: Той, хто краще служить суспільству, отримує більшу вигоду Акцент при цьому треба робити не на рості прибутку отриманому підприємством, а на пропагуванні його місії, якості товарів та послуг. Наприклад, у полегшенні умов виробничої та домашньої праці, демонстрації ролі підприємства в захисті природи, в зміцненні здоров'я людей і, звичайно, на реальних перевагах її діяльності у цілому для регіону. Реалізація на підприємстві принципу служіння людині повинна припускати три етапи: купівля сировини і матеріалів, виробництво кінцевого продукту, продаж товару і отримання прибутку. Кожен з цих етапів повинен супроводжуватись проявами радощів: ^ радість виробника, який працює на наукових засадах, в умовах організованості і хорошої платні за вироблений товар чи послугу, що належно оцінюється населенням; ^ радість продавця, що досить швидко реалізує хороші товари, й отримує винагороду; ^ радість споживача, що купує якісну і недорогу річ, придатну для вживання. Зазначені прояви радощів мають потрійний ефект: високу заробітну плату, низькі ціни і збільшення прибутку за рахунок збільшення кількості якісно виробленого товару. Цим самим здійснюється велика послуга суспільству, а прибуток при цьому приходить сам по собі як результат служіння цьому ж суспільству. Зазначене ґрунтується на механізмі саморегуляції, що включає як дотримання економічних законів і технологічних процесів, так і високу корпоративну та управлінську культуру, завдяки яким і формується імідж підприємства. Завдання фахівця по зв'язках із громадськістю укорінити ідею соціальної відповідальності бізнесу в масовій свідомості, прищепити людям почуття якщо не співвласників, то принаймні причетності до бізнесу, усвідомлення його необхідності в житті кожного пересічного громадянина. Тут важливо показати, що бізнес, особливо велика корпорація, де б вона не перебувала і що б не виробляла, по-дружньому налаштована до оточуючих людей, постійно турбується про їх життя, і в свою чергу за це хоче відчувати їх відповідні «глибокі почуття». Тут можна використати почуття глибокого патріотизму, релігійності, самозбереження, кохання, норм моралі тощо. ♦ Імідж і назва фірми Практики реклами помічають, що для багатьох виробників назва фірми не має вирішального значення для підтримки зв'язку з масою споживачів. Лише деякі покупці асоціюють назву фірми з товарами, що вона випускає, чи її послугами. Так, чи можете Ви назвати виробника сигарет «Прима» чи концентрату апельсинового соку «Мрія»? Мало хто звертає увагу на те, що український хліб найкраще випікає Київський хлібзавод №2. Словом, для багатьох компаній їх власна назва в очах споживачів товару ще не має вирішального значення. З іншого боку, серед тих, з ким має справи фірма, є безліч різних груп клієнтів, для яких чітке позначення фірми досить важливе. Так, більшість покупців товарів спеціального застосування і товарів промислового призначення покладаються не на марки товару, а на бренд фірми. А для працівників фінансової сфери інтерес являє як сама фірма, так і асортимент її товарів і послуг. Вітчизняні споживачі, споконвічно були підготовлені до позитивних реакцій на назви організацій, тому що вирази «фірмова річ», «фірма» і ін. асоціювалися з престижністю, високою якістю, дефіцитом. І сьогодні, коли безликі абревіатури-назви державних підприємств змінилися безліччю імен фірм різних форм власності, назріла необхідність докладно поговорити про назву як пізнавальний знак, сигнал тощо. Назва фірми може визначати і її імідж, якщо вона є на слуху значним словом: Європейський університет, Міжнародний державний аеропорт «Бориспіль», товариство «Оболонь», «Сандора», бюро туризму «Сам»... і т.д. Важливо мати на увазі, що будь-яка назва, у тому числі і з неясною семантикою, створює певний звукобуквений психологічний образ, що впливає на підсвідомість людини, згадайте, як приклад, горілку «Довгань». Вибираючи назву фірми, потрібно враховувати вид діяльності фірми, майбутніх клієнтів фірми та компаньйонів. При цьому назва організації може бути: а) значимим словом, запозиченим з активного чи пасивного запасу рідної мови; б) змодельованим чи іншомовним словом; в) абревіатурою. У недалекому минулому були надзвичайно популярними абревіатури. їх недолік: часто неблагозвучні, які ніхто не мав бажання розшифровувати, наприклад, Назва організації може носити ім'я засновника фірми. Хоча вибір назви фірми, яка відповідає імені власника – в звукообразі містить більш хиткий праобраз. Вибір назви фірми, як радять фахівці, доцільно проводити в кілька стадій: ^ попередній добір варіантів; ^ перевірка експерименту на запам'ятовування (7±2 слова); ^ вільний асоціативний експеримент; ^ спрямований асоціативний експеримент. Ефект від правильно побудованої реклами досягається гучністю, розміром, яскравістю, контрастністю, новизною, багаторазовим її повторенням. Реклама повинна створювати тільки позитивне ставлення в споживача. Важлива і мова реклами. Як діючий засіб рекламування товарів може виступати також виставка-продаж товарів, послуг фірми, але більш детально про рекламу – в наступному підрозділі.
2. РЕКЛАМА ЯК ЗАСІБ СТВОРЕННЯ ІМІДЖУ Ни одно самое верное дело, не сдвинется без реклами В. Маяковский За сучасних умов реклама є найдійовішим, отже, найбільш широко використовуваним організаціями засобом впливу на цільову аудиторію, засобом створення бажаного іміджу у вибраному сегменті ринку. Імідж – рекламний образ надає індивідуальність, слугує ідентифікатором, що власне, і робить можливим виділити організацію в ряду її конкурентів. ♦ Визначення і класифікація реклами Сучасна реклама є досить могутньою силою, оскільки націлена на видозміни позицій споживача і його поведінкового шаблону стосовно локальної ідеї в найкращому для нього вигляді. Переконуючи людину в необхідності дотримання певної «великої ідеї», реклама приводить до поліпшення її задоволення в забезпеченні потреб, зменшує ринкові ризики, стає постійним контролером над суспільною думкою. Реклама – це комплекс скоординованих зі стратегією маркетингу заходів по інформуванню, створенню іміджу і просуванню товарів на ринку послуг, – підкреслює Т.В. Ляпіна. Як зазначає український дослідник А.В. Войчак, реклама – це довільна платна форма неперсональної презентації і просування товарів, послуг, ідей тощо через засоби масової інформації. Реклама – це будь-яка неособиста форма подання локальної або загальної ідеї, сплачена точно визначеним замовником підказує Ю.К. Баженов. За умов ринкових відносин перебільшити значення реклами практично неможливо. Реклама – це і мистецтво, і інструмент впливу, і рушійна сила економічного розвитку. Рекламу, фактично, можна назвати сучасною філософією фірми. А будь-яка філософія має здатність впливати на людську свідомість та формувати її. Реклама, за визначеннями сучасних дослідників, має за мету створити репутацію фірми, дати інформацію про атрибути її торгової марки, познайомити покупця з новою продукцією і за рахунок цього збільшити потік та обсяг продажу, викликати стійку асоціацію почуттів у споживача з маркою, нагадувати або стимулювати його до збільшення обсягів придбання. Створення іміджу фірми і її торгової марки – це елементи рекламного процесу. З'єднавши всю сукупність елементів, рекламодавець отримує те, до чого прагне будь-яка фірма: поліпшення ставлення до неї з боку громадськості, і як результат цього – керована купівельна поведінка споживачів. За часом подачі рекламу можна поділити на рекламу, що забезпечує як довгостроковий (для підтримки деяких маркетингових схем) так і короткостроковий (для подачі серій рекламних оголошень) ефект. За виконуваними функціями рекламу класифікують на товарну (комерційну) і нетоварну рекламу іміджу. Товарна реклама може бути двох напрямів: перший – пряма фактична реклама, в основі якої лежать локальні ідеї – «Не спізніться! Розпродаж починається в понеділок», «Навчимо та працевлаштуємо!», «Дешевше не буває» тощо. Другий – емоційний, що «забезпечує» користь «Ми віришимо ваші проблеми!», або «Дбаєш про своє здоров'я – читай мед-експрес!». Рекламу можна також класифікувати як нав'язливу і ненав'язливу. Залежно від цілей класифікація реклами подана в табл. 1,
Як видно з таблиці 1, нетоварна реклама іміджу повинна бути безперервною. Якщо вона послабиться, організація досить швидко відчує втрати від ослаблення доброзичливого ставлення до себе з боку громадськості, а також скорочення свого ринку. Розглянемо вимоги до нетоварної реклами більш детально в наступному підрозділі. ♦ Нетоварна реклама іміджу В умовах інфляційних процесів, обмеження купівельної спроможності населення, посилення контрольних функцій держави, а також з урахуванням того, що масовий споживач стає все більш «примхливим», занепокоєним проблемами стилю життя й захисту оточуючого середовища, нетоварна реклама іміджу (НРІ) являє собою комплексний підхід, який поєднує в собі все те корисне, що містить в собі маркетинг, пабліситі та паблік-рілейшнз (PR). Передові організації та підприємства дедалі більше починають розуміти переваги орієнтації на довготривалі соціальні зв'язки з громадськістю в порівнянні з традиційним збутом своїх товарів і послуг. Зважаючи на вищевикладене, реклама іміджу, або як її ще називають, корпоративна реклама повинна бути: ^ Зрозумілою. Якщо зміст рекламного повідомлення та його мотиви не ясні, люди його просто не розуміють. ^ Переконливою. Недостатньо проінформувати, треба ще й уміти переконати людей. ^ Делікатною. Реклама повинна зосереджуватись не на тому, що треба організації, а концентруватись на тому, чого бажає споживач. ^ Чесною. Якщо організація хоче, щоб їй повірили, реклама повинна бути щирою і відвертою, без будь-яких спроб обдурити людей. ^ Гуморною. Гумор роззброює скептично налаштовану публіку: викликавши посмішку, легше схилити громадськість до бажаної точки зору. Нетоварна реклама іміджу поширюється організаціями у випадках реструктуризації, кадрових змін, інформування про ресурси, виробничі потужності, послуги, клієнтів, зміну назви, історію зростання, наголошенні на фінансовій міцності і стабільності, необхідності захисту торгової марки та в незвичайних ситуаціях. Пошук нових підходів до іміджостворюючої реклами сприяє вирішенню складних соціальних проблем й підкреслює високий статус організації, її ділову репутацію. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||
|