МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вплив інших факторів (крім ціни нашого товару) на попитПояснення до графіка: На графіку зображені вихідна крива попиту D0D0 і дві лінії попиту, що утворилися під впливом дії інших факторів (лінії D1D1 та D2D2) тоді, як ціна на наш товар залишалася незмінною (P0). Причиною зміщення кривої попиту праворуч або ліворуч можуть бути зміни цін інших товарів, доходів покупців, їхніх смаків та уподобань щодо нашого товару, очікувань покупців.
Пояснимо можливі напрями впливу кожного з перелічених факторів. Ціни інших товарівможуть впливати на зміщення кривої попиту нашого товару, якщо інший товар: а) доповнює наш у споживанні; б) є замінником нашого товару. Прикладами доповнюючих (супутніх) товарів, можуть бути: ручка і чорнило, автомобілі та паливно-мастильні матеріали, комп’ютер і програмне забезпечення, фарби і пензлі та ін. До товарів-замінників належать кава і чай, масло вершкове й олія, окуляри і контактні лінзи, нафта і газ тощо. Якщо зростає ціна на доповнюючий (супутній) товар, без якого споживання нашого товару взагалі неможливе або обмежене, то попит на нього скоротиться. Отже, лінія попиту зміститься ліворуч. І навпаки, здешевлення супутніх товарів спричинить зростання попиту і зміщення лінії праворуч. Наприклад, подорожчали фарби. Природно, що це зменшить попит на пензлі. І навпаки, якщо зменшилися ціни на комп’ютерні програми, то це збільшить попит на комп’ютери. Якщо збільшується ціна на товар замінник, то попит на наш товар зростає, що приведе до зміщення кривої попиту праворуч, і навпаки, подорожчання кави збільшить попит на чай, а зменшення ціни на каву поверне цьому товару споживачів і зменшить попит на чай. Доходи споживачів.Збільшення доходів спричиняє зміщення лінії попиту праворуч, а зменшення — ліворуч. Цей висновок має обмежену дію: він справедливий лише у певних межах, якщо зміни у рівні доходів не призведуть до змін у структурі споживання. Наприклад, зростання доходів може спричинити зростання попиту на апельсиновий сік і зменшення — на хліб. Так що не обов’язково зростання доходів є умовою зростання попиту на хліб. Смаки та уподобання.Зрозуміло, що зміна смаків на користь нашого товару зміщує лінію попиту праворуч, а не на користь — ліворуч. Найчастіше смаки та уподобання змінюються під впливом моди. Відчутний вплив на них може мати вік людини, її професійна належність тощо. Очікування.Найсуттєвіший вплив на попит мають інфляційні очікування. Вони можуть збільшувати попит (тобто зміщувати криву праворуч) не лише у разі, коли ціна на наш товар незмінна, а навіть і тоді, коли ціна на наш товар зростає. Повернемося тепер до інших (крім ціни нашого товару) чинників пропозиції. Нагадаємо, що ними є ціни інших товарів, застосовувана технологія, податки або дотації виробникові. Під впливом цих чинників крива пропозиції також може зміщуватися ліворуч або праворуч. Зобразимо це на графіку.
Графік 10 Читайте також:
|
||||||||
|