Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



А) Попит і пропозиція. Ринкова ціна.

Ринкова ціна — це ціна, що встановлюється на ринку. Розрізняють ціни попиту, пропонування і рівноваги. Під ціною попиту розуміють граничну максимальну ціну, за яку покупці ще згодні брати товар, а під ціною пропонування - граничну мінімальну ціну за яку продавці ще готові пропонувати свій товар. Ціна рівноваги— це ціна, за якої розмір попиту дорівнює розміру пропонування.

Ринкова ціна - це фактична ціна, що встановлюється у відповідності до попиту і пропозиції. Попит представляє собою платоспроможну потребу, тобто це сума грошей, яку покупці можуть і мають намір заплатити за потрібні їм товари. Пропозицію можна характеризувати як сукупність товарів, що поступають для реалізації на ринку, тобто ринкові фонди. Співвідношення між попитом і пропозицією називається кон’юнктурою. У більш ширшому відношенні кон’юнктура - це стан ринку. Взаємодія попиту і пропозиції виступає основою ринкового механізму.

Попит об’єднуючи всіх споживачів (покупців), відображає обсяг і структуру суспільних потреб, забезпечених відповідною сумою грошей. В його основі лежать: конкурентноздатність товару, вона прямо пропорційна висоті його якості і обернено пропорційна рівню ціни.

Покупці виходять на ринок з певною сумою грошей, що виділяється на купівлю. При цьому, природно вони хотіли б придбати товар дешевше, в той час продавці намагаються продати його по дорожче. Але ринкова ціна не може піднятися вище ціни попиту. Цей термін означає граничне допустиму ціну, за яку споживачі ще готові купити товар. Існує взаємозв'язок між ціною попиту і кількість реалізуємо продукції. Чим менше останньої, тим більшу ціну покупець готовий за неї заплатити, і навпаки. Якщо ціна попиту висока, то покупців виявляється мало, а обсяг продажі незначним. При зниженні ціни попиту товар стає більш доступним, росте число покупців і кількість продаж. Ця залежність між ціною і кількістю купленого товару називається кривою попиту. Вона показує ринкову поведінку споживача.

Є випадки попит залишається незмінним при змінній ціні. Це називається нееластичний попит.

На відміну від нього, еластичний попит - це попит, який змінюється у відповідь на незначне коливання цін. Мірою такої зміни коефіцієнт еластичності попиту. Він залежить від ступеня задоволення тим чи іншим товаром.

Крива пропозиції виражає зв'язок між ціною і тією кількістю продукції, яку виробники бажають виробити і продати на ринку. Крива пропозиції показує поведінку продавця: при низькій ціні продавець запропонує менше товару, або взагалі може його притримати до наступного зростання цін, при високій винесе на продаж більшу кількість товару. Але ринкова ціна не може опуститися нижче ціни пропозиції - граничне мінімальної ціни, по якій продавці готові продавати свій товар.

Чим вища ціна товару тим в більшій мірі зростає його репозиція з боку продавців. І навпаки, чим вища пропозиція, тим нижча ціна.

Співставляючи два закони, можна впевнитись: попит і пропозиція - дві протилежні ринкові сили, які викликають підвищення або падіння ціни. Але є такий стан, коли вони урівноважуються. Цей стан називається станом рівноваги.

 


Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. Аналіз попиту
  3. Аналіз попиту
  4. Б) Вартість і ціна.
  5. Валовий внутрішній продукт — це сукупна ринкова вартість кінцевої продукції та послуг, що вироблені резиден­тами країни за рік.
  6. Вдавані виключення із закону попиту
  7. Взаємодія попиту і пропозиції
  8. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.
  9. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  10. Взаємодія попиту і пропозиції.
  11. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага.




Переглядів: 918

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
В) Сучасні грошові системи. | В) Конкуренція суть, форми.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.