МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Підлітковий вікУ більшості країн підлітковий період не розглядається як соціально значущий в життєвому циклі індивіда. Хоча усі молоді люди зазнають фізіологічні зміни, пов'язані із статевим дозріванням, дітям часто доводиться брати на себе обов'язки дорослих вже у віці 13 років або навіть раніше. У міру перетворення населення європейських країн з переважно сільського в міське змінювалася і роль дітей в суспільстві. Діти вже не виконували в сім'ї значущої економічної функції, тому що робоче місце зробилося відокремленим від будинку. З течією років обов'язкове відвідування школи, закони про дитячу працю і спеціальні юридичні укладення, що торкалися "підлітків", привели до того, що поняття "Підлітковий вік" укорінялося і стало реальною соціальною категорією. У підлітковий період у індивідів відбуваються зміни в зростанні і розвитку, які можна вважати воістину революційними. Після багатьох років перебування в положенні молодших і залежніших від дорослих, вони несподівано порівнюються з дорослими по фізичному складанню, зростанню і силі. Ці зміни супроводжуються швидким розвитком органів дітородіння, що свідчить про сексуальну зрілість. На думку неофрейдистов, наприклад Еріка Эриксона, основне завдання підліткового періоду полягає у формуванні досить стійкої особи. У повсякденному житті люди вступають у взаємодію один з одним зазвичай не на підставі того, які вони насправді, а на підставі власних уявлень про інших людей і самих собі. Эриксон висуває припущення, що оптимальне почуття ідентичності сприймається як відчуття адекватності самому собі. "Це відчуття з найбільшою очевидністю супроводять почуття свободи власного тіла, почуття "розуміння того, що людині потрібне", і внутрішня упевненість в отриманні очікуваного визнання від значущих в житті індивіда людей", тому для підлітків пошук власної особи придбаває особливу гостроту. Подібно до акробатів на трапеції, підліткам належить відірватися від лонжі дитинства, що страхувала їх, і, балансуючи в повітрі, дістатися до наступної страхуючої лонжі - дорослості - і міцніший вхопитися за неї. У цей період юним людям властиво плутати свої соціальні ролі, їх уявлення про самих собі ще недостатньо чотки. Особа, що Не сформувалася, тягне підлітків до пошуку надійнішої опори, внаслідок чого вони такі схильні до впливів ззовні і легко вступають в усілякі угрупування, зграї, з головою кидаються в любовні пригоди або громадські рухи. Погляд Эриксона на підлітків узгоджується з давньою психологічною традицією, що описує підлітковий вік як період "бурь і стресів". Учені, що займаються громадськими дисциплінами, висувають припущення, згідно з яким в західних націях перехід від дитинства до підліткового віку протікає особливо важко. При вступі в підлітковий вік хлопчики і дівчатка перестають вважатися дітьми, але вони ще не стають дорослими чоловіками і жінками. Визначення підлітків, що даються їм в суспільствах, представляються непослідовними. У традиційних суспільствах перехід до нового статусу здійснюється за допомогою чітко встановлених ритуалів посвячення в чоловіки або жінки - церемоній ініціації, символізуючих перехід дітей в дорослий стан. Під час таких ритуалів підлітки можуть піддаватися неприємним, хворобливим і принизливим процедурам, але після їх завершення діти проголошуються дорослими. Хлопчиків часто залякують, наносять на їх обличчя і тіла ритуальні малюнки і надрізи; дівчаток в період їх першої менструації часто тримають в ізоляції від інших членів співтовариства. Проте завдання подібних ритуалів чітко визначені, і молоді люди знають, що якщо вони успішно пройдуть усі покладені випробування, то стануть по-справжньому дорослими. Ритуали вступу у вік статевої зрілості у видозміненій формі існують і в країнах західного світу : це церемонії "панів мицва" і "бат мицва" в Ізраїлі, церемонія конфірмації у католиків, церемонія випуску в школах і вищих учбових закладах. Хоча засоби масової інформації енергійно мусирують тему різниці поколінь - протиріч між підлітками і їх батьками, проблема "розриву між поколіннями" в цілому представляється занадто спрощено. Дослідження дозволяють припустити, що і сім'я, і однолітки мають однаково важливу дію на життя більшості підлітків. Група ^однолітків чинить більший вплив в питаннях формування музичних смаків і особистих пристрастей підлітка, в деяких випадках цей вплив може виявитися негативним, пов'язаним з курінням марихуани і випивкою. Члени сім'ї чинять на підлітка більший вплив, коли мова заходить про вибір професії, майбутні життєві цілі, про фундаментальні моделі поведінки і основні життєві цінності. У багатьох випадках значна частина молодих людей не бачить причин проводити різку межу між системою цінностей своїх батьків і своїх друзів-однолітків. Частково це може бути пояснено тим, що підлітки інтуїтивно вибирають собі друзів, що розділяють погляди, що узгоджуються з поглядами членів їх сімей. Читайте також:
|
||||||||
|