Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПІДЛІТКОВИЙ ВІК Криза 13 років.

Емоційний розвиток

Стосунки з ровесниками

Стосунки з дорослими

Розумовий розвиток.

7-11 років - третій період розумового розвитку по Піаже - період конкретних розумових операцій. Мислення дитини обмежений проблемами, які торкаються конкретних реальних об'єктів. Егоцентризм, властивий мисленню дошкільника, поступово убуває, чому сприяють сумісні ігри, але не зникає повністю. Конкретно мислячі діти часто помиляються, прогнозуючи результат. Внаслідок цього діти, одного разу сформулювавши яку-небудь гіпотезу, швидше відкинуть нові факти, чим зрадять свою точку зору. На зміну децентрации приходить здатність зосередитися на декількох ознаках відразу, співвідносити їх, враховувати одночасно декілька вимірювань вилягання об'єкту або події. У дитини розвивається також здатність в думках простежувати зміни об'єкту.

На поведінку і розвиток дітей впливає стиль керівництва з боку дорослих:

авторитарний, демократичний або потурання (анархічний). Діти краще відчувають себе і успішніше розвиваються в умовах демократичного керівництва.

Починаючи з шестирічного віку, діти все більше проводять часу з ровесниками причому майже завжди одного ними підлоги. Посилюється конформізм досягаючи свого піку до 12 років. Популярні діти звичайно добре адаптуються

відчувають себе серед ровесників комфортно і, як правило, здібні до співпраці.

З моменту, коли дитина пішла в школу, його емоційний розвиток більше, ніж раніше, залежить від того досвіду, якого він набуває зовні удома. Страхи дитини відображають сприйняття навколишнього світу, рамки якого тепер розширюються. Нез'ясовні і вигадані страхи минулих років змінялися іншими, більш усвідомленими: уроки, уколи, природні явища, відношення між

ровесниками. Страх може приймати форму тривоги або клопіт. Час від часу у дітей шкільного віку з'являється небажання йти в школу. Симптоми (головний біль, колики в шлунку, блювота, запаморочення) широко відомі. Це не симуляція, і в таких випадках важливо найшвидше з'ясувати причину. Це може бути страх перед невдачею, боязнь критики з боку вчителів, боязнь бути спотвореним батьками або ровесниками.

Це криза соціального розвитку, який нагадує кризу 3 років ("Я сам"), тільки тепер це "Я сам" в соціальному значенні. У літературі описаний як "вік другого перерізання пуповини, "негативна фаза статевого дозрівання". Характеризується падінням успішності, зниженням працездатності, дисгармонією у внутрішній будові особи. Людське Я і мир розділені більш, ніж в інші періоди. Криза належить до гострих. Симптоми кризи:

З н и ж е н н я п р о д у к т и в н о ст.і п р а ц е з д а т н о с т і д о н а в ч а л ь н о ї діяльності навіть у тій області, в якій дитина обдарована. Регрес виявляється, коли задається творче завдання (наприклад, твір). Діти здатні виконувати так само, як і раніше тільки механічні завдання. Це пов'язаний з переходом від наочності і знання до розуміння і дедукції (висновок слідства з посилок, висновок). Тобто відбувається перехід на новий, вищий ступінь інтелектуального розвитку.

ПІДЛІТКОВИЙ ВІК (10-15лет) Симптоми кризи:

1. Спостерігається зниження продуктивності і здатності до учбової діяльності навіть в тій області, в якій дитина обдарована. Регрес виявляється, коли задається творче завдання (наприклад, твір). Діти здатні виконувати так само, як і раніше, тільки механічні завдання. Це пов'язаний з переходом від наочності і знання до розуміння і дедукції (висновок слідства з посилок, висновок). Тобто відбувається перехід на новий вищий ступінь інтелектуального розвитку. Відбувається відкриття миру психічного. З розвитком мислення наступає інтенсивне самосприйняття, самоспостереження, пізнання світу власних переживань. Розділяється мир внутрішніх переживань і об'єктивна дійсність. У цьому віці багато підлітків ведуть щоденники. Нове мислення робить вплив і на мову. Цю стадію можна порівняти тільки з

раннім дитинством, коли розвиток мислення просувається услід, чим розвиток мови.

Мислення в підлітковому віці не одна з функцій у ряді інших, а ключ для всіх функцій і процесів. Під впливом мислення закладаються основи особистості і світогляду підлітка.

Мислення в поняттях перебудовує і низькі, ранні функції: сприйняття, пам'ять увага, практичне мислення (або дієвий інтелект). Крім того, абстрактне мислення є п е р е д. ум о в о ю т о г о, щ о л ю д и н а з д а т н а д о етичного розвитку.

2.Другий симптом кризи - негативізм. Іноді цю фазу так і називають фазою другого негативізму по аналогії з кризою 3 років. Дитина як би відштовхується від середовища, ворожий, схильний до сварок, порушень дисципліни. Одночасно піддає випробуванню внутрішню турботу, незадоволеність, прагнення до самітності, до самоизоляции. У хлопчиків негативізм виявляється яскравіше і частіше, ніж у дівчаток, і починається пізніше - в 14-16 років. Поведінка підлітка під час кризи не обов'язково має негативний характер. Підлітковий вік - вік статевого дозрівання. Під час зміни інтересів є момент, коли здається, що у підлітка взагалі відсутній будь-який інтерес. Пізніше, на початку нової фази, у дитини з'являється велика кількість нових інтересів. З них шляхом диференціації вибирається ядро інтересів.

Причому спочатку це відбувається під знаком романтичних прагнень, під кінець - реалістичний і практичний вибір одного стійкого інтересу, зв'язаного основной життєвою лінією, обраною підлітком.

Провідна діяльність - інтимно-особистісне спілкування з ровесниками. Ця діяльність є своєрідною формою відтворення між ровесниками тих відносин, які існують серед дорослих людей, формою освоєння цих відносин. Відношення з ровесниками більш значущі, ніж з дорослими, відбувається соціальне відособлення підлітка від своїй геніалогичної сім'ї.

Основні новоутворення:

Формування "Ми"-концепції. Іноді вона приймає дуже жорсткий характер: "ми - свої, вони - чужі". Розділені території, сфери життєвого простору. Це не дружба, стосунки товариства, дружби ще тільки належить освоїти як відносини близькості, побачити в іншій людині такого ж, як є сам(а). Це, швидше, уклін загальному ідолу.


Читайте також:

  1. Близький Схід на рубежі 40-50-х років.
  2. Близькосхідна проблема на рубежі 60-70-х років.
  3. В'єтнамська війна 1957-1975 років.
  4. Відновлення та продовження процесуальних строків.
  5. Війна в Індокитаї 1946-1954 років.
  6. Глобальна біосферна і екологічна криза та охорона довкілля
  7. Демографічна криза і зростання захворюваності населення
  8. Джерела забруднення довкілля України. Екологічна криза, причини і наслідки
  9. Дитина має право звернутися за захистом своїх прав та інтересів безпосередньо до суду, якщо вона досягла чотирнадцяти років.
  10. Екологічна криза та форми її прояву
  11. Економічна криза (депресія) в україні та шляхи виходу з неї
  12. Економічна криза в Російській та Австро-Угорській імперіях




Переглядів: 1590

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
К р и з а 3 р о к і в | Типи виховання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.