МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Типи вихованняПочуття дорослості Формування референтних груп У підлітковому віці серед дітей починають виділятися групи. Спочатку вони складаються з представників однієї статі, з часом виникає тенденція до об’єднання под і б них груп в компанії, члени яких щось роблять спільно. З часом групи стають змішаними. Ще пізніше відбувається розділення на пари, так що компанія складається тільки із зв'язаних між собою пар. Цінності і міркування референтної групи підліток схильний визнавати за свої власні. У його свідомості вони задають опозицію дорослому суспільству. Багато дослідників говорять про субкультуру дитячого суспільства, носіями якої і є референтні групи. Дорослі не мають в них доступу, отже, канали дії виявляються обмеженими. Цінності дитячого суспільства слабко узгоджені з цінностями дорослого світу. Типова межа підліткової групи - надзвичайно висока конформність. До думки групи та її лідера відносяться некритично. Дифузне "я" вимагає сильного "ми" інакомислення виключене. Об'єктивної стану дорослості у підлітка ще немає. Суб'єктивно він виявляється в розвитку почуття дорослості і тенденції до дорослішання: 1. Емансипація від батьків. Дитина вимагає суверенності, незалежності, шани до своїх таємниць. У віці 10-12 років діти ще прагнуть знайти взаєморозуміння у батьків. 2. Нове ставлення до навчання. Підліток прагне самоосвіти, причому часто стає байдужим до відміток. Деколи спостерігається розбіжність між інтелектуальними можливостями і успіхами в школі: можливості високі, а успіхи низькі. 3. Дорослість опиняється в романтичних відносинах з ровесниками іншої статі. Тут має місце не стільки факт симпатії, скільки форма відносин, засвоєна від дорослих (побачення, розваги). 4. Зовнішній вигляд і манера одягатися. Підлітковий вік вважається періодом вируючих внутрішніх переживань і емоційної трудності. Базальна потреба віку - порозуміння. Щоб дитина була відкритою для розуміння повинні бути задоволені базальні потреби. У літературі описано декілька типів відносин батьків і підлітків: 1. Емоційне відкидання. Звичайно воно приховано, оскільки батьки неусвідомлено пригнічують неприязнь до дитини як непридатне відчуття. Байдужість до внутрішнього світу дитини, яка маскується за допомогою перебільшеної турботи і контролю, безпомилково вгадується дитиною. 2. Емоційне потурання. Дитина - центр всього життя дорослих, виховання йде по типу "кумира сім'ї". Любов тривожна і недовірлива, дитину демонстративно захищають від "кривдників". Оскільки винятковість такої дитини признається тільки домашніми, у нього будуть проблеми у взаєминах з ровесниками. 3. Авторитарний контроль. Виховання - головне справа життя батьків. Але головна виховна лінія опиняється в заборонах і в маніпулюванні дитиною. Результат парадоксальний: виховного ефекту немає, навіть якщо дитина підкоряється: вона не може сама ухвалювати рішення. Такий тип виховання спричиняє за собою одне з двох: або соціально неприйнятні форми поведінки дитини, або низьку самооцінку. Самі підлітки оптимальною моделлю виховання вважають демократичне виховання, коли немає переваги дорослий. Читайте також:
|
||||||||
|