Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Типи виховання

Почуття дорослості

Формування референтних груп

У підлітковому віці серед дітей починають виділятися групи. Спочатку вони складаються з представників однієї статі, з часом виникає тенденція до об’єднання под і б них груп в компанії, члени яких щось роблять спільно. З часом групи стають змішаними. Ще пізніше відбувається розділення на пари, так що компанія складається тільки із зв'язаних між собою пар. Цінності і міркування референтної групи підліток схильний визнавати за свої власні. У його свідомості вони задають опозицію дорослому суспільству. Багато дослідників говорять про субкультуру дитячого суспільства, носіями якої і є референтні групи. Дорослі не мають в них доступу, отже, канали дії виявляються обмеженими. Цінності дитячого суспільства слабко узгоджені з цінностями дорослого світу. Типова межа підліткової групи - надзвичайно висока конформність. До думки групи та її лідера відносяться некритично. Дифузне "я" вимагає сильного "ми" інакомислення виключене.

Об'єктивної стану дорослості у підлітка ще немає. Суб'єктивно він виявляється в розвитку почуття дорослості і тенденції до дорослішання:

1. Емансипація від батьків. Дитина вимагає суверенності, незалежності, шани до своїх таємниць. У віці 10-12 років діти ще прагнуть знайти взаєморозуміння у батьків.

2. Нове ставлення до навчання. Підліток прагне самоосвіти, причому часто стає байдужим до відміток. Деколи спостерігається розбіжність між інтелектуальними можливостями і успіхами в школі: можливості високі, а успіхи низькі.

3. Дорослість опиняється в романтичних відносинах з ровесниками іншої статі. Тут має місце не стільки факт симпатії, скільки форма відносин, засвоєна від дорослих (побачення, розваги).

4. Зовнішній вигляд і манера одягатися. Підлітковий вік вважається періодом вируючих внутрішніх переживань і емоційної трудності. Базальна потреба віку - порозуміння. Щоб дитина була відкритою для розуміння повинні бути задоволені базальні потреби.

У літературі описано декілька типів відносин батьків і підлітків:

1. Емоційне відкидання. Звичайно воно приховано, оскільки батьки неусвідомлено пригнічують неприязнь до дитини як непридатне відчуття. Байдужість до внутрішнього світу дитини, яка маскується за допомогою перебільшеної турботи і контролю, безпомилково вгадується дитиною.

2. Емоційне потурання. Дитина - центр всього життя дорослих, виховання йде по типу "кумира сім'ї". Любов тривожна і недовірлива, дитину демонстративно захищають від "кривдників". Оскільки винятковість такої дитини признається тільки домашніми, у нього будуть проблеми у взаєминах з ровесниками.

3. Авторитарний контроль. Виховання - головне справа життя батьків. Але головна виховна лінія опиняється в заборонах і в маніпулюванні дитиною. Результат парадоксальний: виховного ефекту немає, навіть якщо дитина підкоряється: вона не може сама ухвалювати рішення. Такий тип виховання спричиняє за собою одне з двох: або соціально неприйнятні форми поведінки дитини, або низьку самооцінку.

Самі підлітки оптимальною моделлю виховання вважають демократичне виховання, коли немає переваги дорослий.


Читайте також:

  1. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  2. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  3. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  4. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  5. В галузі фізичного виховання
  6. В. Особливості навчання і виховання в Кисво-Могилянській академії
  7. Взаємозв'язок навчання, виховання та розвитку психіки
  8. Види виховання
  9. Виховання в Афінах
  10. Виховання в дошкільному віці
  11. Виховання в учнів творчого ставлення до занять.
  12. Виховання волі в процесі занять фізичними вправами.




Переглядів: 1413

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПІДЛІТКОВИЙ ВІК Криза 13 років. | Аномалії особистого розвитку підлітків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.072 сек.