Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Дитинство

В середні віки тієї концепції дитинства, яка характерна для нашого часу, просто не існувало. На дітей дивилися як на маленьких дорослих. Витвори мистецтва і письмові документи середньовіччя зображують дорослих і дітей разом в одному соціальному середовищі, що носять однаковий одяг і зайнятий по перевазі одними і тими ж видами діяльності. Світ чарівних казок, іграшок і книг, який ми вважаємо найбільш відповідним для дітей, з'явився порівняно недавно. Аж до XVII ст. в західноєвропейських мовах слова, що означають молодих людей чоловічої статі, - "boy" (у англійській мові), "garson" (у французькому) і "Knabe"(усі три слова переводяться як "хлопчик"), служили для опису чоловіка у віці близько 30 років, що веде незалежний спосіб життя. Спеціальних слів для позначення дітей і підлітків чоловічої статі у віці від 7 до 16 років не існувало. Слово "дитина" виражало швидше споріднені стосунки, чим вікові відмінності. Тільки на початку XVII ст. почалося формування нової концепції дитинства.

Які б визначення не давали суспільства категорії дитинства, соціалізація дітей починається на самій ранній стадії розвитку. Більшість дітей - досить "податливий матеріал" в тому сенсі, що вони здатні вирости і розвинутися в дорослих людей самих різних типів. Діапазон дитячих можливостей воістину дивний. Наприклад, до четвертого року життя більшість російських дітей повністю освоюють російську мову. До цього часу вони вже також здатні брати участь в складних соціальних взаємодіях відповідно до російських культурних моделей. Діти демонструють загальнолюдські реакції на дуже ранніх стадіях свого розвитку. Ще не досягнувши одного року, немовлята вже беруть участь в громадському житті: вказують пальчиком на різні предмети - на вітрину магазину, літак, автомобіль, картинку, бажаючи притягнути до цих предметів увагу дорослих. Таким чином діти демонструють не лише розуміння того, що інші люди можуть бачити те, що бачать вони, але також упевненість, що дорослі обов'язково подивляться на те, до чого діти виявили інтерес. До двох років лялька у дітей вже здійснює якісь дії, немов вона жива і діє сама по собі, тобто у дітей з'являється здатність представляти інших людей як незалежних агентів (чи акторів). Більшість трилітків вже здатна покласти на одну ляльку виконання декількох видів діяльності, пов'язаних з роллю, що говорить про розуміння ними соціальній ролі (дитина уявляє собі, що він лікар, і оглядає ляльку). Дитина чотирьох років в грі може вже виконувати подвійну роль (лялька-пацієнт захворіла, лялька-доктор оглядає хвору, а дитина веде процес спілкування між двома ляльками, говорить за обох, ставить питання і дає відповіді на них). У пізньому дошкільному віці діти придбавають здатність комбінувати ігрові ролі складнішим чином (дитина уявляє, що він - лікар і одночасно батько). Більшість шестирічних дітей можуть уявити, що вони одночасно виконують декілька ролей.

У дошкільному віці діти розглядають власне Я і свій розум просто як частини тіла. Проте в 6-8 років вони вже починають розрізняти розум і тіло і розуміти, що люди унікальні не тому, що виглядають по-різному, а тому що у кожної людини свої почуття і думки. Діти починають інтуїтивно приходити до визначення власного Я і розпізнавати відмінності між психологічними і фізичними властивостями. Число критеріїв, на підставі яких діти створюють уявлення про інших людей, постійно росте у міру дорослішання дітей. Найінтенсивніший розвиток має місце в період з 7 до 8 років, потім темпи змін в концептуалізації сповільнюються. Фактично відмінності між дітьми 7 і 8 років частіше бувають значнішими, ніж відмінності між 8-річними і 15-річними.


Читайте також:

  1. Дитинство молодшого школяра
  2. ПРО ДИТИНСТВО ТА ДОШКІЛЬНУ ОСВІТУ




Переглядів: 359

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Життєвий цикл в різних культурах | Підлітковий вік

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.