Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРО ДИТИНСТВО ТА ДОШКІЛЬНУ ОСВІТУ

ДЕРЖАВНІ ДОКУМЕНТИ

ВИТЯГ З КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ

(Прийнята на п'ятій сесії Верховної Ради України

28 червня 1996 р.)

Розділ І ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ

Стаття 10. Державною мовою в Україні є українська мова.

Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування україн­ської мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України.

В Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист російської, інших мов національних меншин України...

Розділ II

ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ'ЯЗКИ ЛЮДИНИ ІГРОМАДЯНИНА

Стаття 51. Шлюб ґрунтується на вільній згоді жінки і чоло­віка. Кожен із подружжя має рівні права і обов'язки у шлюбі та сім'ї.

Батьки зобов'язані утримувати дітей до їх повноліття. Повнолітні діти зобов'язані піклуватися про своїх непрацездатних батьків. ,.-,:•

Сім'я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою.

Стаття 52. Діти рівні у своїх правах незалежно від походжен­ня, а також від того, народжені вони у шлюбі чи поза ним.

Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідують­ся за законом.

Утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьків­ського піклування, покладається на державу. Держава заохочує і під­тримує благодійницьку діяльність щодо дітей.

Стаття 53. Кожен має право на освіту.

Повна загальна середня освіта є обов'язковою.

Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах-; розвиток дошкільної, повної за­гальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і після-дипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипен­дій та пільг учням і студентам.

Громадяни мають право безоплатно здобути вищу освіту в держав­них і комунальних навчальних закладах на конкурсній основі.

Громадянам, які належать до національних меншин, відповідно до закону гарантується право на навчання рідною мовою чи на вивчення

 

рідної мови у державних і комунальних навчальних закладах або че­рез національні культурні товариства.

Стаття 54. Громадянам гарантується свобода літературної, ху­дожньої, наукової і технічної творчості, захист інтелектуальної влас­ності, їхніх авторських прав, моральних і матеріальних інтересів, що виникають у зв'язку з різними видами інтелектуальної діяльності.

Кожний громадянин має право на результати своєї інтелектуаль­ної, творчої діяльності; ніхто не може використовувати або поширю­вати їх без його згоди, за винятками, встановленими законом.

Держава сприяє розвиткові науки, встановленню наукових зв'яз­ків України зі світовим співтовариством.

ВИТЯГ ІЗ ДЕРЖАВНОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ «ОСВІТА» («УКРАЇНА XXI СТОЛІТТЯ»)

З перетворенням України на самостійну державу освіта стала влас­ною справою українського народу. Розбудова системи освіти, її доко­рінне реформування мають стати основою відтворення інтелектуаль­ного, духовного потенціалу народу, виходу вітчизняної науки, техні­ки і культури на світовий рівень, національного відродження; станов­лення державності та демократизації суспільства в Україні.

Існуюча в Україні система освіти перебуває в стані, що не задоволь­няє вимог, які постають перед нею в умовах розбудови української дер­жавності, культурного та духовного відродження українського народу.

Звідси — необхідність у виробленні в Україні цілісної Програми для забезпечення випереджального розвитку цієї галузі в цілому.

Головна мета Програми — визначення стратегії розвитку освіти в Україні на найближчі роки та перспективу XXI століття, створення життєздатної системи безперервного навчання і виховання для досяг­нення високих освітніх рівнів, забезпечення можливостей постійного духовного самовдосконалення особистості, формування інтелектуаль­ного та культурного потенціалу як найвищої цінності нації.


Читайте також:

  1. Болонський процесс як засіб інтеграції у вищу освіту європейських країн.
  2. Боротьба українського народу за національну освіту й рідну мову
  3. Видатки бюджетів на загальну освіту
  4. Джерела фінансування та склад видатків на освіту
  5. Дитинство молодшого школяра
  6. Загальна характеристика видатків на освіту
  7. Запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу (КМСОНП) у вищу освіту України
  8. Кодекс законів про народну освіту УСРР
  9. Соціальна стратифікація – поділ суспільства на вертикально розташовані соціальні групи і верстви (страти), які мають різний престиж, власність, владу, освіту, тощо.
  10. Філософські праці гуманістів про виховання та освіту
  11. Церковні школи, а також мандрівні дяки, хоч і давали лише початкову освіту, відіграли у XVII-XVIII ст. на Харківщині велику просвітницьку роль.




Переглядів: 747

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ГРОМАДСЬКЕ ДОШКІЛЬНЕ ВИХОВАННЯ В УКРАЇНІ ЗА ЧАСІВ НЕЗАЛЕЖНОСТІ | Стратегічні завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.