МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Філософські праці гуманістів про виховання та освітуСтановлення гуманістичного виховання і його ознаки Література. ПЛАН ТЕМА:ПЕДАГОГІЧНА ДУМКА ЕПОХИ ВІДРОДЖЕННЯ Лекція 5 (ХІV - ХVІ ст.)
1. Становлення гуманістичного виховання і його ознаки. 2. Філософські праці гуманістів про виховання та освіту. 3. Українське шкільництво за часів татаро-монгольського іга. 4. Українська школа в Литовській державі. 5. Колонізаторська освітня політика Польщі на українських землях.
1. Фіцула М.М. Педагогіка. К.: Академія, 2000. – С.465 – 469, 497 – 503. 2. Волкова Н.П. Педагогіка. К.: Академія, 2001. – С.488 – 500, 541 – 545. 3. Розвиток народної освіти і педагогічної думки на Україні (за ред. М.П. Ярмаченка). - К. Радянська школа, 1991 – С. 4. Історія педагогіки (за ред. М. С.Гриценка) – К.: Вища школа, 1973 – С. 22-26, 123-130. 5. История педагогики (под ред. Константинова Н.А.) – М.: Просвещение. 1981 – С. 24-27; 148-154. 6. Пискунов А. И. Хресгоматия по истории зарубежной педагогики. - М.: Просвещение, 1981 – С. 45-70. 7. Антология педагогической мысли Украинской СССР (сост. Н.П.Калениченко) - М.: Просвещение, 1985. 8. Бабишин С.Д. Початкова школа на Україні з давніх часів до кінця ХVIII ст, // Початкова школа, 1991, № 10. 9. Любар О.О. Історія української педагогіки. - К., 1998 - С. 83-115.
Додаткова література. 1. Ступарик Б. Національна школа: епохи становлення. - Івано-Франківськ, 1992 - С. 10-32. 2. Мицько 1.3. Острозька академія. - К.: Вища школа, 1990. 3. Любар О.О. Історія педагогічної думки і освіти в Україні: ч. 3. У неволю. - К., 1996.
Розвиток виробництва і розпад феодалізму в країнах Західної і Центральної Європи в 14 – 16 столітті зумовлює розквіт культури, науки, мистецтва. Цей період називається епохою Відродження. В епоху Відродження виникає новий тип виховання – гуманістичний (лат. людина), в основі якого створюється повага до людини, віра в її сили і можливості, інтерес до культурної спадщини Античності. Мета гуманістичного виховання: всебічно розвинена вільна особистість, яка може змінити суспільство. Зміст виховання: · моральне виховання - виховання активної, діяльної, вільної людини, громадянина; · фізичне виховання - виховання сили, мужності, витривалості, краси тіла, що доповнюється загартуванням організму і гігієною; · виникає ідея трудового виховання; · розумове виховання, що включало: - вивчення античних мов і літератури (класична освіта); - вивчення природничих наук. (реальна освіта). Організація виховання: виникає ідея активності дитини при навчанні (ігри, елгементи зацікавленості, наочність, практичне застосування знань). Ідеї гуманістичного виховання висвітлювались у творах письменників і філософів та застосовувались на практиці при створенні навчальних закладів. Педагогічні погляди представлені у сатиричному романіФрансуа Рабле“Гаргантюа і Пантагрюель”, сатиричному творіЕразма Ротердамського “Хвала глупоті” та етично-повчальному “Молодим дітям наука як необхідно себе поводити і обходитись із іншими”у етичному творі Мішеля Монтеня“Досліди”. Багато просвітителів цієї епохи організовували приватні школи при палацах заможних феодалів, в яких застосовували ідеї гуманістичного виховання. Однією з таких шкіл була школа в Мантуї (Італія) Вітторино де Фельтре, яку називали “Будинок радості”. Про вплив виховання на перетворення суспільства вказували соціалісти-утопісти Томас Мор іТомазо Кампанелла. ХVІ століття в історії людства відоме як епоха Реформації (самостійного читання Біблії). В цей період вперше виникаєідея загальної і обов’язкової елементарної освіти для всього населення (багатих і бідних, дівчаток і хлопчиків). Зростає кількість елементарних шкіл рідною мовою, виникають братські (общинні) школи. Відбуваються зміни і в середній освіті: створюються гімназії (Німеччина),колежі (Франція),граматичні школи (Англія). У другій половині ХVІ ст. з метою запровадження католицизму та боротьби з “єретиками” створюються єзуїтські початкові школи та середні навчальні заклади-колегії. Єзуїтські навчальні заклади вважались найкращими в Європі, так як давали хороше знання мови. Формується високорезультативна система єзуїтського виховання, в основі якої вміле використання взаємного змагання та розвиток чистолюбства. Велику увагу єзуїти надавали підготовці висококваліфікованих вчителів.
4. Колонізаторська освітня політика Польщі на Українських землях: Читайте також:
|
||||||||
|