МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Філософські праці гуманістів про виховання та освітуСтановлення гуманістичного виховання і його ознаки Література. ПЛАН ТЕМА:ПЕДАГОГІЧНА ДУМКА ЕПОХИ ВІДРОДЖЕННЯ Лекція 5 (ХІV - ХVІ ст.)
1. Становлення гуманістичного виховання і його ознаки. 2. Філософські праці гуманістів про виховання та освіту. 3. Українське шкільництво за часів татаро-монгольського іга. 4. Українська школа в Литовській державі. 5. Колонізаторська освітня політика Польщі на українських землях.
1. Фіцула М.М. Педагогіка. К.: Академія, 2000. – С.465 – 469, 497 – 503. 2. Волкова Н.П. Педагогіка. К.: Академія, 2001. – С.488 – 500, 541 – 545. 3. Розвиток народної освіти і педагогічної думки на Україні (за ред. М.П. Ярмаченка). - К. Радянська школа, 1991 – С. 4. Історія педагогіки (за ред. М. С.Гриценка) – К.: Вища школа, 1973 – С. 22-26, 123-130. 5. История педагогики (под ред. Константинова Н.А.) – М.: Просвещение. 1981 – С. 24-27; 148-154. 6. Пискунов А. И. Хресгоматия по истории зарубежной педагогики. - М.: Просвещение, 1981 – С. 45-70. 7. Антология педагогической мысли Украинской СССР (сост. Н.П.Калениченко) - М.: Просвещение, 1985. 8. Бабишин С.Д. Початкова школа на Україні з давніх часів до кінця ХVIII ст, // Початкова школа, 1991, № 10. 9. Любар О.О. Історія української педагогіки. - К., 1998 - С. 83-115.
Додаткова література. 1. Ступарик Б. Національна школа: епохи становлення. - Івано-Франківськ, 1992 - С. 10-32. 2. Мицько 1.3. Острозька академія. - К.: Вища школа, 1990. 3. Любар О.О. Історія педагогічної думки і освіти в Україні: ч. 3. У неволю. - К., 1996.
Розвиток виробництва і розпад феодалізму в країнах Західної і Центральної Європи в 14 – 16 столітті зумовлює розквіт культури, науки, мистецтва. Цей період називається епохою Відродження. В епоху Відродження виникає новий тип виховання – гуманістичний (лат. людина), в основі якого створюється повага до людини, віра в її сили і можливості, інтерес до культурної спадщини Античності. Мета гуманістичного виховання: всебічно розвинена вільна особистість, яка може змінити суспільство. Зміст виховання: · моральне виховання - виховання активної, діяльної, вільної людини, громадянина; · фізичне виховання - виховання сили, мужності, витривалості, краси тіла, що доповнюється загартуванням організму і гігієною; · виникає ідея трудового виховання; · розумове виховання, що включало: - вивчення античних мов і літератури (класична освіта); - вивчення природничих наук. (реальна освіта). Організація виховання: виникає ідея активності дитини при навчанні (ігри, елгементи зацікавленості, наочність, практичне застосування знань). Ідеї гуманістичного виховання висвітлювались у творах письменників і філософів та застосовувались на практиці при створенні навчальних закладів. Педагогічні погляди представлені у сатиричному романіФрансуа Рабле“Гаргантюа і Пантагрюель”, сатиричному творіЕразма Ротердамського “Хвала глупоті” та етично-повчальному “Молодим дітям наука як необхідно себе поводити і обходитись із іншими”у етичному творі Мішеля Монтеня“Досліди”. Багато просвітителів цієї епохи організовували приватні школи при палацах заможних феодалів, в яких застосовували ідеї гуманістичного виховання. Однією з таких шкіл була школа в Мантуї (Італія) Вітторино де Фельтре, яку називали “Будинок радості”. Про вплив виховання на перетворення суспільства вказували соціалісти-утопісти Томас Мор іТомазо Кампанелла. ХVІ століття в історії людства відоме як епоха Реформації (самостійного читання Біблії). В цей період вперше виникаєідея загальної і обов’язкової елементарної освіти для всього населення (багатих і бідних, дівчаток і хлопчиків). Зростає кількість елементарних шкіл рідною мовою, виникають братські (общинні) школи. Відбуваються зміни і в середній освіті: створюються гімназії (Німеччина),колежі (Франція),граматичні школи (Англія). У другій половині ХVІ ст. з метою запровадження католицизму та боротьби з “єретиками” створюються єзуїтські початкові школи та середні навчальні заклади-колегії. Єзуїтські навчальні заклади вважались найкращими в Європі, так як давали хороше знання мови. Формується високорезультативна система єзуїтського виховання, в основі якої вміле використання взаємного змагання та розвиток чистолюбства. Велику увагу єзуїти надавали підготовці висококваліфікованих вчителів.
4. Колонізаторська освітня політика Польщі на Українських землях: Читайте також:
|
||||||||
|