МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Джерела фінансування та склад видатків на освітуВажливим елементом державної політики в галузі освіти має стати визначення державних вимог до змісту, рівня та обсягів освіти і на цій основі вжиття заходів для поліпшення якості навчально-виховного процесу, забезпечення рівня освіти, достатнього для технічного, економічного і соціального прогресу країни. При збереженні орієнтації в основному на державне фінансування освіти навчальним закладам надано широкі права для того, щоб вони самостійно заробляли гроші на своє утримання, вишукуючи і використовуючи альтернативні, позабюджетні кошти. Фінансування установ, закладів та заходів освіти здійснюється на нормативній основі за рахунок коштів державного і місцевого бюджетів, галузей економіки, підприємницьких структур, а також додаткових джерел фінансування. Одним з найважливіших факторів, що забезпечує не тільки гідне існування, а й стабільний розвиток галузі, є відповідний рівень її фінансування. У 2000 році із 42,3 млрд. грн. видатків зведеного бюджету України 5,9 млрд. грн., або кожна сьома гривня була направлена на розвиток освіти. У 2001 році із 52,7 млрд. грн. видатків зведеного бюджету України 8,4 млрд. грн., або кожна шоста гривня була направлена на розвиток освіти. У 2003 році із 40,4 млрд. грн. видатків державного бюджету 3,9 млрд.грн., або кожна десята гривня була направлена на розвиток освіти. У 2004 році із 64,2 млрд.грн. видатків зведеного бюджету 4,6 млрд.грн., або кожна сьома гривня буде направлена на розвиток освіти. На фінансування закладів освіти із зведеного бюджету Чернівецької області було направлено у 2001 році 102390,7 тис. грн., у 2002 році - 129761,2 тис. грн., у 2003 році - 177090,2 тис. грн. Як свідчать дані, спостерігається тенденція до зниження видатків на освіту за рахунок зведеного бюджету України. Однак зростає обсяг позабюджетних коштів, що спрямовуються на розвиток освіти. Додатковими джерелами фінансування освіти є такі: - кошти, одержані за підготовку, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів згідно з укладеними договорами; - плата за надання додаткових освітніх послуг; - кошти, одержані за науково-дослідні роботи (послуги) та інші роботи, виконані навчально-виховним закладом на замовлення підприємств, установ, організацій і громадян; - доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, підприємств, цехів і господарств, від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання; - дотації місцевих органів влади; - кредити банків; - добровільні грошові внески, матеріальні цінності, отримані від підприємств, установ, організацій, окремих громадян. У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні асигнування навчально-виховних закладів, установ та заходів системи освіти не зменшуються. Бюджетні асигнування на освіту та позабюджетні кошти не підлягають вилученню. Видатки на освіту мають цільовий характер і згруповані в категорії економічної класифікації, згідно з якою вони поділяються на поточні видатки і капітальні видатки. Поточні видатки: – категорія "Оплата праці працівників бюджетних установ". Ця категорія включає в себе заробітну плату за встановленими окладами ставками або розцінками всіх штатних працівників освіти; оплату праці за трудовими угодами; надбавку за вислугу років; доплати за класне керівництво, перевірку зошитів, за завідування присадибною ділянкою, за завідування кабінетами та кабінетами комп’ютерної техніки, за завідування виробничими майстернями; премії, матеріальну допомогу; виплати по тимчасовій непрацездатності. – категорія "Нарахування на заробітну плату". Ця категорія включає в себе нарахування на фонд оплати праці закладів освіти. – категорія "Придбання предметів постачання і матеріалів, оплата послуг та інші видатки". Ця категорія включає закупівлю предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря, медикаментів та перев’язувальних матеріалів, продуктів харчування, м’якого інвентаря та обмундирування; оплату транспортних послуг та утримання транспортних засобів; орендну плату; поточний ремонт обладнання, меблів, техніки, інвентарю; послуги зв’язку; оплату інших послуг. – категорія "Видатки на відрядження". До цієї категорії відносяться видатки на оплату проїзду, добових, проживання під час службових відряджень, на курси, сесії, семінари, наради і конференції, тобто всі видатки на відрядження, що сплачуються за рахунок бюджетних коштів у випадках, передбачених законодавством України. – категорія "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв". Ця категорія включає оплату теплопостачання, водопостачання і водовідведення, електроенергії, природного газу, інших комунальних послуг та інших енергоносіїв. – категорія "Дослідження і розробки, державні програми". До цієї категорії відноситься оплата послуг з типового проектування; оплата науково-дослідних послуг; оплата підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації кадрів за договорами. – категорія "Субсидії і поточні трансферти". До цієї категорії відносяться видатки на оплату стипендії учням, студентам, аспірантам, докторантам. .Капітальні видатки: – категорія "Придбання основного капіталу". Ця категорія включає придбання обладнання і предметів довгострокового користування (придбання меблів, комп’ютерної та розмножувальної техніки, транспортних засобів), капітальне будівництво, капітальний ремонт, реконструкцію та реставрацію закладів освіти. Поточні видатки є захищеними статтями бюджету і фінансуються постійно як з державного, так і з місцевих бюджетів. Капітальні видатки фінансуються в межах наявних коштів у відповідному бюджеті.
9.9. Система оплати праці працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року № 1298 “Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери” наказом Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005 року № 557 “Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ” затверджено розміри посадових окладів (ставок заробітної плати) та схеми тарифних розрядів керівних, науково-педагогічних, педагогічних, наукових працівників, професіоналів, фахівців та інших працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ. Посадові оклади заступників керівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ, заступників керівників структурних підрозділів навчальних закладів, установ освіти та наукових установ встановлюються на 5-15 відсотків, головних бухгалтерів – на 10-30 відсотків, помічників керівників на 30-40 відсотків нижче, ніж посадовий оклад відповідного керівника. Цим наказом також встановлено: 1) що працівникам навчальних закладів, установ освіти та наукових установ, що мають статус національних, може зберігатись при визначенні максимальних розмірів посадових окладів (ставок заробітної плати, тарифних ставок) та ставок погодинної оплати праці додатковий коефіцієнт підвищення посадових окладів, що застосовувався для зазначених працівників згідно з чинним законодавством;2) надбавки працівникам: а) у розмірі до 50 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати, тарифної ставки):- за високі досягнення у праці;- за виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання);- за складність, напруженість у роботі. Граничний розмір зазначених надбавок для одного працівника не повинен перевищувати 50 відсотків посадового окладу. Таке обмеження не поширюється на працівників національних закладів (установ). У разі несвоєчасного виконання завдань, погіршення якості роботи і порушення трудової дисципліни зазначені надбавки скасовуються або зменшуються; б) за почесні звання України, СРСР, союзних республік СРСР «народний» - у розмірі 40 відсотків, "заслужений" - 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати); в) за спортивні звання "заслужений тренер", "заслужений майстер спорту" - у розмірі 20 відсотків, "майстер спорту міжнародного класу" - 15відсотків, "майстер спорту" - 10 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати). Надбавки за почесні та спортивні звання встановлюються працівникам, якщо їхня діяльність за профілем збігається з наявним почесним або спортивним званням. За наявності двох або більше звань надбавки встановлюються за одним (вищим) званням.Відповідність почесного або спортивного звання профілю діяльності працівника на займаній посаді визначається керівником навчального закладу, установи освіти та наукової установи; г) за знання та використання в роботі іноземної мови: одніє європейської - 10, однієї східної, угро-фінської або африканської - 15, двох і більше мов - 25 відсотків посадового окладу (ставк заробітної плати). Надбавка не встановлюється працівникам, для яких вимогами для зайняття посад передбачено знання іноземної мови, що підтверджені відповідним документом; 3) доплати працівникам: а) у розмірі 50 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати, тарифної ставки):- за виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників;- за суміщення професій (посад);- за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт. Зазначені види доплат не встановлюються керівникам навчальни закладів, установ освіти та наукових установ, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів навчальних закладів, устано освіти та наукових установ, їх заступникам; б) у розмірі до 40 відсотків годинної тарифної ставки (посадового окладу) за роботу в нічний час за кожну годину роботи з 10-ї години вечора до 6-ї години ранку; в) за вчене звання: - професора - у граничному розмірі 33 відсотки посадового окладу (ставки заробітної плати); - доцента, старшого наукового співробітника - у граничному розмірі 25 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати). Зазначена доплата встановлюється працівникам, якщо їхн діяльність за профілем збігається з наявним ученим званням. За наявності у зазначених працівників двох або більше вчених звань доплата встановлюється за одним (вищим) званням; г) за науковий ступінь:- доктора наук - у граничному розмірі 25 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати);- кандидата наук - у граничному розмірі 15 відсотків посадового кладу (ставки заробітної плати). Зазначена доплата встановлюється працівникам, якщо їхня діяльність за профілем збігається з наявним науковим ступенем. За наявності у працівників двох наукових ступенів доплата встановлюється за одним (вищим) науковим ступенем. Відповідність ученого звання та наукового ступеня профілю діяльності працівника на займаній посаді визначається керівником навчальних закладів, установ освіти та наукових установ. Документи, що засвідчують наявність наукового ступеня та вченого звання повинні відповідати нормам і вимогам, передбаченим законодавством;
Читайте також:
|
||||||||
|