Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конформізм

Групове мислення підтверджує наявність потужного громадського тиску, що характерного для групових оточень і чинить дію на погляди членів групи. Хоча подібний тиск впливає на нашу поведінку, часто ми цього не усвідомлюємо. Музафер Шериф уперше продемонстрував це положення на прикладі оптичного обману.

Людям, що бачать маленьку, фіксовану світлову пляму в темній кімнаті, здається, що воно коливається на всіх напрямках. Проте думки окремих людей про переміщення світлової плями розрізняються. Спочатку Шериф показував пляму світла кожному випробовуваному окремо і реєстрував їх відповіді. Потім він зібрав в групи людей з різними думками і знову попросив їх подивитися на світлову пляму і повторити свої спостереження вголос. У цих обставинах думки людей почали схилятися у бік групових стандартів. Пізніше, коли Шериф знову розмовляв з цими ж людьми один на один, вони вже не повернулися до своїх первинних відповідей, а продовжували дотримуватися групових стандартів. Примітно, що більшість випробовуваних заявили, що прийшли до цієї думки самостійно і групова оцінка ніяк на них не вплинула.

Соломон Эш попросив випробовуваних у своєму експерименті порівняти прямі лінії однакової довжини, утворені за допомогою карт з двох колод, розкладених в центрі кімнати. Він попросив членів декількох груп по дев'ять чоловік в кожній вимовити відповіді вголос. У Эша була попередня домовленість з більшістю учасників експерименту, і вони одностайно дали неправильні відповіді в деяких тестах. Незважаючи на те що правильна відповідь буквально лежала на поверхні, майже третина випробовуваних зробила помилки в судженнях, ідентичні або схожі з навмисно помилковою думкою більшості. Принаймні по одному з дослідів співпала думка приблизно 3/4 усіх випробовуваних. Таким чином Эш продемонстрував, що деякі індивіди погоджуються з думкою групи, навіть якщо для цього їм доводиться не вірити власним очам.

Коли індивіди потрапляють в повну залежність від групи, вони здатні жертвувати власною незалежністю і послабляти контроль над своїм тілом і вчинками. Усе це свідчить про вирішальну роль груп в нашому житті, особливо тих, в яких проходить розвиток нашої особистості і в діяльності яких ми беремо щоденну участь. Такі групи можуть функціонувати як тоталітарні інститути.

Назад Зміст Вперед

СОЦІАЛЬНІ ОРГАНІЗАЦІЇ


Читайте також:

  1. Конформізм і його роль в управлінні колективом
  2. Особистість та група: очікування, конформізм, нонконформізм.




Переглядів: 523

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Групове мислення | Характерні риси організації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.