МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Соціально-педагогічний патронажКРИТЕРІЇ ЕФЕКТИВНОСТІ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Таким чином, соціальна-психологічна служба школи - це складний багатопрофільний організм. Його діяльність багато в чому залежить від організації, керування і компетентності педагогічного колективу. Патронаж від латинського (patronus) - покровитель, оборонець - це особлива форма захисту недієздатної особи, її майна, у випадках передбачених законом. Вперше у соціальній роботі патронаж був використаний у Великобританії як професійну діяльність, яка дозволяє особам, сім'ям особисті, усувати соціальні та ситуаційні труднощі, які негативно впливають на життєдіяльність. У соціально-педагогічній діяльності патронаж - це форма взаємодії соціального педагога з клієнтом протягом 24 годин у добу, в результаті чого фахівець впливає на події. Термін взаємодії соціального педагога завжди обмежений. У залежності від конкретних подій він може продовжуватися від 4 місяців до 1 року. Контакти, однак, можуть продовжуватися періодично. Патронаж передбачає досягнення в домашніх умовах такої мети: а) діагностичної - ознайомлення з умовами життя, вивчення можливих факторів ризику (медичних, соціальних, побутових); дослідження проблеми; б) моніторингу і контролю - оцінка стану; в) адаптаційно-реабілітаційної - надання конкретної допомоги. Залежно від проблеми, яка виникає і викликає важку життєву ситуацію у життєвому сценарії людини, патронаж може бути: - соціально-педагогічним; - соціально-психологічним; - соціально-медичним; - соціально-економічним; - соціально-правовим. Проведення соціальним педагогом патронажу вимагає дотримання ряду принципів: - конфіденційності; - самовизначення; - клієнтоцентризму; - добровільності. У ході патронажу соціальний педагог виконує такі основні напрями і методи роботи: o збір інформації (спостереження, анкетування, опитування); o складання банку даних (соціальний паспорт школи, класу, сім'ї та ін.); o відповідне реагування на порушення прав дитини (збір необхідних інформації та документів для подання до відповідних органів); o безпосередня робота з клієнтом; o профілактична робота. Соціальний педагог у разі необхідності переадресовує зібрані документи у відповідні служби соціального захисту. Отже, патронаж - це вид діяльності соціального педагога, який передбачає відвідування дитини вдома з діагностичною, контролюючою і реабілітуючою метою, який дозволить підтримувати тривалі зв'язки, своєчасно вивчити проблемні ситуації, надавати термінову допомогу.
|
||||||||||||||||||||||||||||
|