МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Перспективи розвитку професіїЯк показує досвід, у сучасних умовах соціально-педагогічна діяльності навчального закладу професія "Соціальний педагог" може бути представлена у різних спеціалізаціях: o організатор позаурочної роботи (класний вихователь); o організатор дозвілля; o педагог-психолог; o соціолог; o соціальний працівник; o методист. Кожна зі спеціалізацій припускає, що соціальний педагог, крім загальпрофесійної буде мати і певну спеціальну підготовку для виконання конкретних соціально-педагогічних завдань. Підготовка соціальних педагогів різних спеціалізацій може здійснюватися як у вищих навчальних закладах, так і в закладах перепідготовки і підвищення кваліфікації вчителів і соціальних педагогів. Соціальний педагог - організатор позаурочної роботи (класний вихователь). Це фахівець із організації соціально-педагогічної роботи з класом, декількома паралельними класами. Введення посади класного вихователя було б альтернативою класному керівництву. В окремих випадках таке нововведення виявилося цілком виправдане. Окремі вчителі з виховною роботою не справляються або не бажають нею займатися. У цьому випадку класний вихователь компенсував би недолік кваліфікованої виховної роботи в класі. До основних напрямків соціально-педагогічної діяльності класного вихователя можуть бути віднесені: o розробка і впровадження соціально-педагогічних програм роботи зі школярами; o організація дозвіллєвої роботи зі школярами; o соціально-педагогічна робота у позаурочний час із різними групами школярів; o соціально-педагогічна допомога вчителеві з організації та проведення позаурочної роботи зі школярами; o залучення батька (батьків) до позаурочної (позашкільного) роботи з дітьми; o методична робота із учителями з організації позаурочної діяльності; o індивідуальна соціально-педагогічна робота зі школярами, їхніми батьками у позаурочний час; o взаємодія з різними молодіжними організаціями, культурними, фізкультурно-оздоровчими й туристичними установами щодо організації соціально-педагогічної роботи зі школярами; o взаємодія з місцевими органами, центрами соціального обслуговування, працівниками відділів у роботі з неповнолітніми в інтересах забезпечення корекційної і виховної роботи з окремими школярами. Соціальний педагог - організатор дозвілля. Фахівець із організації дозвілля школярів. За характером своєї діяльності повинен мати підготовку відповідно до програми інституту культури або кваліфікацією педагога додаткової освіти. У його обов'язки входить організація дозвіллєвої діяльності школярів узагалі (постановка шкільних вечорів і ранків, організація і проведення загальношкільних масових заходів) або за одним з напрямів творчості (художня самодіяльність, художня творчість, ляльковий театр, краєзнавство й ін.). Найбільш характерними напрямами його роботи можуть бути: o організація дозвілля з різними категоріями школярів; o підготовка і проведення шкільних свят, тематичних вечорів і ранків, шкільних КВК і т.п.; o допомога вчителеві у підготовці і проведенні класних дозвіллєвих заходів; o залучення до організації та проведення дозвілля школярів; o організація художньої самодіяльності; o організація діяльності гуртків індивідуальної творчості школярів; o організація дозвілля вчителів; o взаємодія з різними культурними і дозвіллєвими центрами району, міста. Соціальний педагог - педагог-психолог. Дана спеціалізація соціальної педагогіки одержує все більше поширення. У її основі - виконання одночасно функцій психолога і соціального педагога при роботі з учнями, що мають труднощі в навчанні, проблеми з вихованням, взаєминами з однолітками, учителями. Основні напрями соціально-педагогічної роботи соціального педагога-психолога можуть бути такі: o первинне виявлення психічних відхилень в особистості школяра та їх впливу на його навчання і поведінку. При необхідності окремі школярі можуть направлятися на діагностику в медичні або психолого-медико-педагогічні комісії для поглибленої діагностики; o взаємодія з медичними і соціальними центрами щодо забезпечення більш повної діагностики і організації корекційної або виправної роботи з окремими школярами, що мають різні відхилення; o взаємодія з різними центрами з роботи із девіантними дітьми, для координації спільних виховних зусиль; o соціально-педагогічна допомога вчителеві у роботі з учнем, класом; o психолого-педагогічне консультування учителів і батьків. При цьому важливо підкреслити, що соціальний педагог з такою спеціалізацією не є властиво професійним психологом, а тому його можливості трохи обмежені у плані діагностики, і в плані консультування, а тим більше корекції психологічних проблем. Соціальний педагог - соціолог. Посади соціолога на сьогоднішній день у школах поки немає. Однак деякі вищі навчальні заклади готують соціальних педагогів із соціологічним ухилом професійної діяльності. В основу такої діяльності покладені вивчення і виявлення соціально-психологічних проблем у шкільному та класному колективах, їхнього змісту, спрямованості та впливу на школярів. Така інформація дозволяє адміністрації виявляти в шкільному колективі найбільш характерні тенденції, а також причини виникнення проблем. Зміст діяльності соціолога визначається характером його дослідницької роботи, що може бути спрямована на: o вивчення соціально-психологічних явищ; o виявлення спрямованості явищ і оцінка їхнього впливу на соціум; o виявленя причин, що викликають ті або інші соціально-психологічні явища в колективі; o прогнозування розвитку тих або інших соціально-психологічних явищ у колективі (соціумі). Варто підкреслити, що соціальний педагог - соціолог покликаний не тільки виявляти соціально-психологічні проблеми в шкільних колективах, але й розробляти методичні рекомендації з виявлених фактів для подальшої соціально-педагогічної роботи. Соціальний педагог - соціальний працівник. Дана спеціалізація одержала найбільше поширення. Це обумовлено тим, що в професійній діяльності соціального педагога і соціального працівника багато загального. Крім того, у реальній практиці на соціального педагога, дуже часто покладають функції соціального працівника, штатна одиниця якого в більшості загальноосвітніх установах відсутня. У цьому випадку діяльність соціального педагога містить у собі весь комплекс питань, пов'язаних із захистом прав дитини, наданням їй допомоги в розв'язанні соціальних проблем. Соціальний педагог - методист. Такий фахівець займає особливе місце серед працівників соціальної служби школи. Це повинен бути педагог, що має досвід викладацької діяльності, здатний завоювати авторитет і користуватися повагою в учителів школи, учнів та їхніх батьків. Випускник вищої школи таким багажем володіти відразу не може, і до нього навряд чи звернеться за порадою вчитель, що проробив якийсь час у школі й має проблеми в навчанні та вихованні учнів, у взаєминах з батьками. Починаючий учитель також не буде питатися поради в такого ж, за досвідом роботи, як і він сам. Соціальний - методистом може бути найбільш авторитетний учитель школи за віком, досвіду і дієвості педагогічної роботи, що пройшов спеціальну підготовку (перепідготовку). Об'єктом професійної діяльності соціального педагога - методиста є: o учителі, що мають проблеми в роботі з учнем (учнями) класу, з учнями корекційно-розвиваючого класу (класу вирівнювання); o учителі з методичних питаннях соціально-педагогічної роботи з окремими категоріями учнів, із класом у цілому; o батьківський колектив класу, школи, окремі батьки з питань методики виховної роботи (корекції виховної діяльності) з урахуванням вікових проблем дітей, а також координації виховних зусиль учителів і батьків у роботі з учнем, колективом класу; o актив класу, школи за методикою організаторської діяльності в процесі соціально-педагогічної роботи; o окремі школярі з питань самовиховання, самоосвіти й ін. Найбільш важливими напрямками соціально-педагогічної діяльності методиста є методичне керівництво і допомога. До них належать: o методична допомога вчителеві в роботі із класом, групою учнів, окремими учнями для досягнення певних навчальних цілей; o проведення методичних семінарів із учителями із проблем соціально-педагогічної роботи, навчання і виховання важких (проблемних) дітей; o організація і проведення соціально-педагогічних лекторіїв для батьків; o консультативна допомога батькам у соціально-педагогічній роботі зі своєю дитиною, окремим учням у питаннях самовдосконалення та ін. Отже, особливістю соціально-педагогічної роботи соціального педагога є його вміння визначати проблеми та потреби особистості на різних рівнях, здійснювати посередницьку роботу, використовувати ресурси різних закладів та установ, які працюють з дітьми, і знання суміжних професій
Питання для самоконтролю: 1. Функції соціального педагога в загальноосвітній школі 2. Ролі соціального педагога 3. Спеціалізації соціального педагога 4. Перспективи розвитку спеціальності 5. Нормативно-правові акти у роботі соціального педагога 6. Психологічна служба загальноосвітнього закладу Читайте також:
|
||||||||
|