Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Самостійне розв'язання конфліктів

 

У ситуації конфлікту люди часто неправильно сприйма­ють власні дії, наміри, а тим паче погляди опонента, етичну сторону конфлікту. До типових викривлень належать:

– “ілюзія власного шляхетства”. У більшості випадків кожен із опонентів є впевненим у своїй порядності і до того ж йому здається, що саме він прагне до справедливого вирішення конфлікту; "пошук соломинки в очах іншого". Кожен з учасників конфлікту бачить навіть невеликі недоліки і помилки в іншого, а своїх не усвідомлює;

– “подвійна етика”. Навіть тоді, коли опоненти бачать, що діють однаково, власні дії вони сприймають як чесні, справедливі й законні, а дії опонента – як протилежні;

– “все зрозуміло”. Дуже часто один із партнерів занадто спрощує ситуацію, причому так, щоб це підтверджувало загальне уявлення про те, що його дії є правильними, а дії опонента, навпаки, поганими і неадекватними.

Основною умовою для конструктивного розв'язання конфліктів є відкрите та ефективне спілкування сторін, що опи­нилися в ситуації зіткнення позицій. На жаль, у такій ситуації рівень комунікації, моральної та психологічної куль­тури спілкування, зазвичай, знижується, бо обидві сторони роблять одне одному боляче.

Дійсно, коли людину вже захопили емоції, вона говорить менш ясно і чітко, а опонента майже не слухає. Тому часом є сенс у тому, щоб поки конфлікт не спалахнув, ризикнути і нехай навіть у різкій формі, але якомога повніше, виказати все те, що хвилює.

Після цього конструктивному рішенню конфлікту можуть сприяти:

– висловлювання про те, як саме зрозуміли слова та дію іншого, а також підтвердження того, що все сприйнято правильно;

– відкриті й особистісно орієнтовані висловлювання, які передають стан, почуття та наміри учасників конфлікту;

– демонстрування того, що партнера сприймають як особистість всупереч тому, що призвело до конфлікту.

При всьому цьому бажано використовувати “Я–твердження”, а не вживати “Ви–твердження”. Наприклад, замість того, щоб сказати “Навіщо Ви завжди перебиваєте мене?”, краще висловитись так: “Коли Ви намагаєтесь сказати мені щось тоді, коли я висловлююсь, то я не можу усвідомити те, про що Ви повідомляєте. Я зосереджений на своїх думках і словах. Був би Вам дуже вдячним, якби Ви вислухали мене, а потім сказали все, що хочете. Тоді я Вас уважно вислухаю”.

Позитивний результат при розв'язанні конфліктів дає раціонально–інтуїтивний метод. Він передбачає:

а) використання опори на розум та інтуїцію;

б) гальмування негативних емоцій, насамперед роздратування.

Чи можна позбутися роздратування і як краще це зробити? Для цього треба наказати собі зупинитися, заспокоїтися Можна позбавитися цього негативного почуття за допомогою таких прийомів, як “заземлення”, “проекція на екран”, візуалізація, очистка енергетичної оболонки тощо.

 




Переглядів: 1724

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структурні методи розв'язання конфліктів | Розв'язання конфліктів за допомогою посередника

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.