Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правові аспекти працевлаштування випускників

Знання законодавчої бази щодо працевлаштування молодих спеціалістів має велике значення для випускників вищих навчальних закладів. Права та обов’язки випускників у сфері застосування праці розкриваються і конкретизуються спеціальними законами «Про зайнятість населення», «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)», постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 1996 р. №992 «Про Порядок працевлаштування випускників вищих навчальних закладів, підготовка яких здійснювалась за державним замовленням», та інші.

Порядок працевлаштування випускників, які навчались за державним замовленням, детально регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.96 р. № 992 «Про порядок працевлаштування випускників вищих навчальних закладів, підготовка яких здійснювалась за державним замовленням». Вона регламентує правовідносини щодо працевлаштування, окреслюючи визначення поняття «молодий спеціаліст”», права і обов’язки замовників і випускників, безпосередній порядок працевлаштування випускників, які навчались за державним замовленням, соціальні гарантії і компенсації.

За ініціативою відділу кар’єри відповідно до ст.56 Закону України «Про вищу освіту» та на виконання рішення колегії МОНУ від 23.02.2006 р. протокол № 2/1-4 «Підвищення ефективності вищої освіти – визначальний чинник зростання соціально економічного потенціалу держави» в коледжі запроваджено укладення тристоронніх (додаток 2). Студенти, які навчаються за рахунок коштів державного бюджету, зобов’язані укладати такі договори.

Студенти повинні знати, що порядок працевлаштування випускників, які закінчили вищі навчальні заклади за рахунок коштів відповідних юридичних і фізичних осіб, визначається угодами між ним (додаток 3, 4). Випускники, які закінчили вищі навчальні заклади за власний рахунок, мають право обирати місце працевлаштування за власним бажанням (додаток 3).

Право випускників щодо гарантованого надання першого робочого місця шляхом надання дотації роботодавцю закріплено Законом України «Про забезпечення молоді, яка отримала вищу або професійно-технічну освіту, першим робочим місцем з наданням дотації роботодавцю» та право на гарантоване надання першого робочого місця за рахунок броні, передбачене Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення працевлаштування молоді».

Зверніть увагу, що відповідно до ст.3 Закону дотація надається роботодавцю у разі прийняття на роботу за направленням Державної служби зайнятості молоді, якій надається перше робоче місце за отриманою відповідною професією, строком на два роки та за умови відсутності в ньому протягом останніх шести місяців скорочення чисельності працюючих за професією, за якою працевлаштовується молодий спеціаліст.

Випускники і студенти вищих навчальних закладів, випускники та учні професійних навчально-виховних закладів мають право звертатися за працевлаштуванням до центру (відділу, сектора) зв'язку з виробництвом навчального закладу - під час навчання, так і після закінчення навчального закладу.

Згідно діючого законодавства працевлаштування випускників на підприємствах здійснюється на основі відповідних договорів, заявок або запитів. Випускнику надається картка працевлаштування, на підставі якої відділ кадрів видає направлення на роботу.

Довідка про дозвіл на самостійне працевлаштування видається навчальними закладами, які не займаються працевлаштуванням своїх випускників.

13 січня 2009 року вступив у дію Закон України від 25.12.08 №799-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо зменшення впливу світової фінансової кризи на сферу зайнятості населення».

Законом внесені зміни в ряд законів України, якими у своїй роботі керується служба зайнятості («Про зайнятість населення», «Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття», «Про розміри внесків на деякі види загальнообов'язкового соціального страхування», «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», «Про державну податкову службу в Україні»).

Дані зміни спрямовані на зниження соціальної напруги в суспільстві, фінансову підтримку підприємств, збереження кваліфікованих робочих кадрів і фахівців, забезпечення раціональної витрати засобів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, запобігання зловживань із боку несумлінних громадян в умовах фінансової й економічної криз.

Починаючи з 13.01.09 особи, що виконують роботу за договорами цивільно-правового характеру, підлягають загальнообов'язковому державному страхуванню на випадок безробіття. Таким чином, після 13.01.09 період виконання робіт за такими договорами входить у страховий стаж працівника, що враховується при призначенні йому допомоги по безробіттю у випадку звернення його в центр зайнятості за сприянням у працевлаштуванні. Крім того, у даної категорії працівників тепер немає необхідності добровільно реєструватися в центрах зайнятості як платників страхових внесків на випадок безробіття.


Читайте також:

  1. Адміністративні правовідносини
  2. Адміністративні правовідносини: поняття, ознаки,
  3. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  4. Адміністративно-правові відносини
  5. Адміністративно-правові відносини
  6. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  7. Адміністративно-правові норми
  8. Адміністративно-правові норми поділяють на види за різними критеріями.
  9. Антропічні аспекти
  10. Антропічні аспекти
  11. Антропічні аспекти. Забруднення та самоочищення геосистем
  12. АРХІВОЗНАВЧІ АСПЕКТИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ




Переглядів: 772

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського | Зайнятість населення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.