Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Природно-правова, позитивістська та ліберальна теорії щодо сутності прав людини.

Щодо походження прав людини існує дві традиційні теорії – природного та позитивного права.

Природне право –права людини – це не дарунок держави, вони не підкоряються вимогам будь-яких політичних режимів, права з’явилися до виникнення суспільства з логіки взаємодії законів природи як моральні норми універсального характеру.

Позитивістська теорія прав людини

Правовий позитивізмнапрям у філософії права, згідно з яким право у суспільстві — це система норм, тобто правил по­ведінки, що прийняті або санкціоновані авторитетним держав­ним органом. Перші детальні й науково обґрунтовані розробки теорії правового пози­тивізму пов'язані з англосаксонською правовою традицією та з іменами англійських філософів Т. Гоббса (XVII ст.), Дж. Бентама та вже згадуваного Дж. Остіна (XVIII-XIX ст.), які заклали основи командної теорії у праві — право як команда (воля) суверена.

Апологети цього напряму стверджують, що ні право, ні пра­вова система не мають зв'язку з такими нормативними системами, як, на­приклад, мораль та релігія. Відповідно до теорії правового позитивізму пра­во у суспільстві встановлюється («позитивується» — від англійського to posit— затверджувати, визначати) людьми, тобто являє собою соціальний факт штучного характеру. Для позитивістів будь-яке належно ухвалене пи­сане право — чинне право, якому мають коритися та узгоджувати з ним свою поведінку всі члени суспільства. Позитивне право складається із правових норм, до яких належать штрафні санкції як підстави для застосуван­ня державного примусу за порушення цих норм. Таким чином, для пози­тивістів правом є тільки формалізовані, позитивно зафіксовані (писані) норми, що виникають як результат державного волевиявлення. Тобто право походить виключно із державних джерел.

Позитивісти сприймають право як систему, в межах якої не можуть, бути інституціоналізовані правові цінності як принципові прагнення законодав­ця або як критерії визначення чинності нормативно-правових актів (на­приклад принцип верховенства права як критерій справедливості). Єдиний засіб інституціоналізації таких цінностей для позитивістів — це прийняття відповідного позитивного законодавства (наприклад закону про публічну мораль). Для них, приміром, закони, які встановлюють режим апартеїду в Південно-Африканській Республіці, є чинними, якщо вони ухвалені згідно з визначеною процедурою.

У континентальній Європі традиція правового позитивізму походить з рецепції наприкінці XI століття римського права — Corpus Juris Civilis, — що слугувало ідеї централізації державної влади. їй притаманне розуміння пра­ва як норм, зафіксованих у кодексах, як єдиному джерелі права.

Отже, концепція позитивних прав полягає у тому, що в певних правопорядках (національних і міжнародному) діють чинні, в різних країнах різні юридичні норми, закони. Позитивні права –є юридично обов’язковими нормами,що містяться у національних законах, міжнародних договорах і звичаях, закріплюють в тому числі і природні права людини.

 


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  3. А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
  4. А — позитивна умовна реакція натискання на клавішу, В — бурхлива емоційно-рухова реакція за відсутності харчового підкріплення сигналу.
  5. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  6. Аксіоматичний метод у математиці та суть аксіоматичної побудови теорії.
  7. Альних особливостей людини.
  8. Альтернативні теорії вартості
  9. Альтернативні теорії вартості
  10. Альтернативні теорії вартості
  11. Альтернативні теорії капіталу
  12. Альтернативні теорії макроекономічного регулювання




Переглядів: 1997

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Три покоління прав людини. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.