МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
А .Маршалл - основоположник неокласичної теорії.Неокласичні теорії добробуту. Економічне учення Дж.Б.Кларка. А.Маршалл - основоположник неокласичної теорії.
Ідея маржиналізму були сприйняті далеко не усіма вченими. Вплив класичної школи політичної економії залишався досить сильним. Суперечки між класичною та маржинальною школою зростали, як і низка нерозв’язаних проблем. Виникла потреба в теорії, яка б змогла примирити, об’єднати, синтезувати позиції класиків і маржиналістів. Це завдання розв’язала неокласична економічна теорія. Термін «неокласична теорія» належить американському ученому Т. Веблену, який відзначив, що представники нового напряму економічної науки успадкували основні принципи та ідеї класичної школи. Дійсно, неокласики дотримувалися принципу «чистої» теорії без суб’єктивізму та психологізму; принципу економічного лібералізму; ідеї саморегульованої та рівноважної економіки. Однак, нова теорія формувалася за принципово відмінних умов господарювання, на значно ширшій і досконалішій економічній базі наукових знань, що й зумовили цілу низку відмінностей між класичною і неокласичною школами. По-перше, предметом у політичній економії у класиків є з’ясування універсальних законів економічного розвитку. Неокласики вважають, що економічна теорія – це наука про оптимальне використання обмежених ресурсів для задоволення людських потреб. По-друге, класики, використовуючи причинно-наслідковий аналіз, прагнули з’ясувати сутність економічних явищ. Неокласики ж, використовуючи функціональний аналіз, досліджують взаємозалежності економічних категорій. По-третє, класична теорія націлена на динамічні процеси, а неокласична на статичні. По-четверте, головна мета економічних досліджень класиків – проблеми зростання суспільного багатства. Неокласики концентрують головну увагу на дослідженнях поведінки окремих господарюючих суб’єктів, які прагнуть максимізувати власний зиск. По-п’яте, для класичної школи характерний витратний принцип визначення ціни. У неокласиків ціна визначається взаємодією попиту та пропозиції. По-шосте, класики сферу виробництва визнавали первинною стосовно сфери обігу. Неокласики поєднали сфери виробництва і обігу в об’єкт цілісного аналізу. Таким чином, неокласична економічна теорія, поєднавши існуючі традиції наукових досліджень, стала наприкінці ХІХ на початку ХХ ст. своєрідним компромісом між різними напрямками економічної науки.
Становлення неокласичної теорії в економічній науці, зазвичай, пов'язують з ім'ям Альфреда Маршалла(1842-1924), професора Кембріджського університету. До ідей граничного аналізу він дійшов самостійно і одночасно з Джевонсом. Однак публікувати свої погляди не поспішав, вважаючи, що відкидати учення класиків нерозумно. Тому книга Маршалла "Принципи політичної економії" вийшла у світ тільки в 1890р. У ній він намагався забезпечити наступність ідей та показати нерозривність розвитку економічної думки. Виникнення граничного аналізу учений розумів не як революцію в науці, а як результат її еволюції. Читайте також:
|
||||||||
|