Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Здобувач як суб'єкт наукової діяльності

Значна кількість дисертаційних досліджень в Україні готується поза аспірантурою та ад'юнктурою. Правовою формою такої підготовки є інститут здобувачів. Протягом тривалого часу вона себе виправдала, особливо стосовно тих, хто не може навчатися в аспірантурі. Це сто­сується практиків, зокрема юристів, які накопичили значний досвід правозастосовної діяльності, найбільш чітко знають недоліки чин­ного законодавства, розробляють пропозиції з його удосконалення. Поєднання науки та практики сприяє підвищенню ефективності прак­тичної діяльності.

Така форма підготовки дисертації має певні переваги перед ад'юнк­турою чи аспірантурою: не треба здавати вступні іспити, відсутня сувора звітність за витрачений час, не така загроза бути відрахованим. Якщо ще здобувач працює за фахом то, навпаки, це надає його роботі сенсу, є мотивом для досягнення результату, а отримані результати можливо тут же впроваджувати у практику. Не менш важлива матеріа­льна сторона — отримувати стабільний заробіток, просуватися по службі.

За наслідками слід виділиш дві групи здобувачів:

1) працівники наукових установ. Такі науковці за своїм правовим становищем мають право одержувати наукові ступені;

2) юристи-практики. Зазвичай для підтвердження своєї кваліфікації та обґрунтованості претензій на науковий ступінь після захисту дисерта­цій воші викликаються у ВАК України на засідання експертної ради.

Проте у зв'язку із приєднанням до Болонського процесу подальша доля такого інституту під великим питанням. У більшості європейських країн він відсутній. Планується відмовитися від нього в і Україні.

Здобувачі над дисертаційними дослідженнями працюють самостій­но. Проте їм призначається науковий керівник чи консультант. Вони повинні в установленому порядку скласти кандидатські іспити, підго­тувати дисертаційне дослідження, апробувати свої наукові розробки, пройти рецензування дисертації у відповідному науковому підрозділі. У цьому аспекті у них таке ж правове становище, що і в аспірантів. Це пояснюється спільною метою — здати кандидатські іспити, підготува­ти та захистити дисертацію.

Більш детально інститут здобувачів ми розглянемо у подальшому при аналізі «Положення про підготовку науково-педагогічних і науко­вих кадрів».

Правове становище здобувачів мало чим відрізняється від стано­вища ад'юнктів та аспірантів. Проте здобувач менше бере участь у безпосередній діяльності базової кафедри і більше працює із своїм науковим керівником.

 




Переглядів: 545

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ад’юнкт (аспірант) як суб’єкт наукової діяльності | Взаємодія суб'єктів наукової діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.