Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ад’юнкт (аспірант) як суб’єкт наукової діяльності

 

Ад’юнктура, чи аспірантура, — найбільш простий, ефективний та результативний спосіб отримання наукового ступеня кандидата наук. Тут аспірант цілеспрямовано працює над підвищенням свого загаль­нотеоретичного наукового рівня, опануванням методології наукового пошуку, над проведенням за певною темою (проблемою завдання) наукового дослідження, за що йому, до того ж, держава сплачує стипен­дію. Тому більшість осіб, що пройшли підготовку, успішно (хто рані­ше, а хто пізніше) добиваються свого. Звичайно, оптимальний варі­ант — дострокова підготовка та ще й захист дисертації. Проте, як свідчить статистика, більшість у ці строки не вкладається. Інколи ос­новна перевага очної форми навчання в ад’юнктурі — наявність зна­чного вільного (не контрольованого) часу. Проте він витрачається на такі заняття, які мають віддалене відношення до професійного зрос­тання та підготовки наукової роботи. Коли аспірант показується на очі науковому керівнику через півроку після вступу до ад’юнктури чи не приходить взагалі на засідання кафедри, не бере в них участі, це до­сить симптоматично і його слід негайно відрахувати.

При належній його організації ад’юнкт чи аспірант як молода лю­дина може встигнути все: і професійно зрости, і завоювати своєю пра­цездатністю пошану, і підготовити дисертацію, і опублікувати цікаві роботи, і влитися у колектив наукового підрозділу, і проводити цікаво своє дозвілля (навіть утворити сім’ю), а до того ще й десь підзаробити викладацькою чи іншою діяльністю. Навпаки, невміння себе ор­ганізувати призводить до того, що швидкоплинний час втрачається, результату від підготовки нема, і молодий науковець набуває звання безперспективного. Тому варто пам’ятати, що поза межами ад’юнкту­ри уже ніхто (науковий керівник, неофіційні кафедральні опоненти тощо) не зобов’язаний займатись його підготовкою і марно витрачати свій дорогоцінний час.

Формально ад’юнкт (аспірант) підпорядковується відділу аспіранту­ри чи ад’юнктури. Але безпосередню наукову підготовку він проходить на кафедрі під керівництвом закріпленого наукового керівника.

Аспірантами (ад’юнктами) можуть бути особи, що мають вищу освіту, рекомендовані науковими радами вищих закладів освіти до вступу до аспірантури, склали у встановленому порядку вступні іспи­ти та пройшли інші встановлені законом випробування і зараховані до ад’юнктури та аспірантури. Рішеннями вчених рад до ад’юнктури (ас­пірантури) можуть бути зараховані здобувачі, які успішно склали кан­дидатські іспити та виявили безсумнівну здібність до наукової роботи і рекомендовані науковими підрозділами до зарахування.

Навчання в ад’юнктурі (аспірантурі) буває на денному її відділенні та по заочній формі навчання. При тому ад’юнкт (аспірант) прикріпля­ється до базової кафедри, де проходить основну фахову підготовку та виконує дисертаційне дослідження. Ад’юнкти можуть навчатись як за державним замовленням у межах затверджених у встановленому по­рядку чисельності та на основі приватних замовлень (договірній ос­нові). Виділяється цільова підготовка у ад’юнктурі (аспірантурі), після закінчення якої випускник направляється в ту наукову установу чи орган комплектації, звідки був рекомендований на навчання.

Правове становище ад’юнкта ускладнено його службовими обов’яз­ами. Воно виписане в «Положенні про підготовку науково-педагогіч­них і наукових кадрів», проте не досить чітко. Відомчими положення­ми та конкретними положеннями наукових установ, де є аспірантура (ад’юнктура) воно конкретизовано. На основі аналізу ряду таких поло жень вибрані найбільш суттєві елементи правового становища ад’юн­кта. Ад’юнкт (аспірант) зобов’язаний:

• чітко виконувати план підготовки;

• відвідувати заплановані заняття та інші заходи наукового харак­теру;

• брати участь у засіданнях базових кафедр чи інших наукових під­розділів;

• проходити підготовку за основною спеціальністю, у тому числі вести науково-педагогічне навантаження (для тих, хто готується для потреб ВНЗ);

• бути присутнім на заняттях свого наукового керівника, інших провідних професорів та науковців, а при необхідності асистувати їм у проведенні занять чи наукових досліджень;

• проводити наукові дослідження згідно із затвердженим планом;

• здати у встановленому порядку кандидатські іспити та пройти інші передбачені навчальним планом форми контролю;

• постійно звітувати перед науковим керівником про проведені до­слідження, узгоджувати, а в необхідних випадках отримати його дозвіл на проведення експериментів;

• відпрацьовувати згідно з планом теми за напрямком підготовки;

• не менше двох разів на рік звітувати на кафедрі чи іншому науко­вому підрозділі про проведену роботу;

• виконати план підготовки, завершити дисертаційне дослідження, отримати висновок наукового керівника та подати його на розгляд.

Звичайно аспірант чи ад’юнкт повинен виявляти ініціативу у про­веденні занять, виконанні іншої роботи на кафедрі. Безініціатив­ність — вірний шлях до відрахування із ад’юнктури та несвоєчасного виконання навчальної програми та підготовки дисертаційного дослі­дження, несхвальних відгуків наукового керівника та керівника науко­вого підрозділу. Як свідчить практика, зазнайство чи зухвалість, опо­ра на адміністративний чи інший ресурс, авторитет батьків у сполученні із посередністю рано чи пізно призведе до конфліктів та недосягнення мети навчання.

Ад’юнкт чи аспірант повинен зайняти активну позицію: виконува­ти, а краще випереджати план підготовки, брати участь у внутрішніх та зовнішніх наукових форумах, намагатися налагодити наукове спів­робітництво, цікавишся справами на кафедрі, пропонувати свою допо­могу у виконанні її завдань, підтримувати гарні стосунки із членами кафедри та іншими співробітниками.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  6. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  7. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  8. Автоматизація метрологічної діяльності
  9. Агностик, суб’єкт пізнання, субстанція
  10. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  11. Аксіоми безпеки життєдіяльності.




Переглядів: 1236

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Управління науковою діяльністю на кафедрі | Здобувач як суб'єкт наукової діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.077 сек.