Розділ II. Методика проведення та результати досліджень
Загальна методика проведення досліджень.
Протягом зими 2011 – 2012 року нами було досліджено територію Синицького лісництва. Виміряна площа становить 1 га. Для дослідження вся територія була поділена на 5 квадратів. В кожному із них ми порахували види дерев і птахів, яких найбільше в даному квадраті. Нами встановлено, що різні види дерев розміщені по території лісу розміщені рівномірно, на даній території проживає різна кількість птахів. Результати досліджень висвітлено в таблиці 1, 2.
Таблиця 1
Кількість видів дерев на досліджуваній території лісу (2011р.)
Видовий склад
Кількість видів дерев на ділянці
Разом
Ясен звичайний
Квадрат 1
Квадрат 2
Квадрат 3
Квадрат 4
Квадрат 5
-
-
Граб звичайний
-
Клен гостролистий
Біла акація
-
-
Осика
-
-
В`яз звичайний
-
-
-
Таблиця 2
Кількість видів птахів на досліджуваній території лісу( 2012 р.)
Вид птаха
Кількість видів птахів на ділянці
Разом
Квадрат 1
Квадрат 2
Квадрат 3
Квадрат 4
Квадрат 5
Сорока
-
Дятел
звичайний
-
-
Синиця велика
-
Грак
-
-
Щиголь звичайний
-
-
-
Повзик
-
-
Аналіз Таблиці 1 показує, що найчастіше в досліджуваній ділянці зустрічаються граб звичайний, ясен, клен, акація.
1. Граб звичайний (Carpinus betulus L.)
2. Ясен звичайний (Fraxinus excelsior)
3. Клен гостролистий(Acer platanoides L.)
4. В`яз звичайний(Ulmus laevis Pall.)
5. Біла акація (Robinia pseudoacacia)
6. Осика (Populus tremula)
Здійснивши перелік птахів на даній ділянці лісу, ми занесли дані в таблицю з якої видно, що найбільше зустрічаються такі види птахів: сорока, дятел звичайний, синиця.
1.Грак (CorvusfrugilegusL)
2.Сорока ( Ріса ріса )
3.Синиця велика (Parusmajor)
4.Дятел звичайний (Dendrocopos major)
5.Щиголь звичайний (Carduelis)
6.Повзик (Sitta europaea Linnaeus)
Розділ III. Природоохоронні заходи збереження біогеоценозу лісу.
Життя нагально вимагає підвищення екологічної грамотності і культури поведінки громадян у лісі. Лише з цих причин часто допускаються грубі порушення з правил поведінки у лісі. Реальна екологічна ситуація В Україні вимагає переорієнтації суспільної свідомості, необхідності формування екологічної культури особистості.
Охорона природи через освіту – один із найголовніших лозунгів сучасності. Бути обізнаним у питаннях охорони природи, зокрема лісів на сьогодні обов`язок кожної культурної людини.