МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Література1. Бойко В.В., Ковалев А.Г. Социально-психологический климат коллектива и личность. — М.: Мысль, 1983. 2. Іванов І.П. Виховання колективістів // Педагогічний пошук. — К.: Рад. шк., 1989. 3. Караковский ВЛ. Пути формирования ученического коллектива. — М.: Педагогика, 1978. 4. Карпенчук С.Г. Теорія і методика виховання. — К.: Вища школа, 1997. 5. Красовицъкий С. Проблеми дитячого колективу в аспекті гуманізації школи // Рідна школа. — 1995. — № 2—3. 6. Лозова В.І., Троцько Г.В. Теоретичні основи виховання і навчання. — Харків, 1997. 7. Макаренко А.С. Методика організації виховного процесу // Вибрані твори: В 7 т. — Т. 5. — К.: Рад. шк., 1954. 8. Макаренко А.С. Проблеми шкільного виховання // Вибрані твори: В 7 т. — Т. 5. — К.: Рад. шк., 1954. 9. Новикова Л.И. Педагогика детского коллектива. — М.: Педагогика, 1978. 10. Подласый И.П. Педагогика. — М.: Владос, 1999. 11. Сухомлинський В.О. Методика виховання колективу // Вибрані твори: В 5 т. — Т. 1. — К.: Рад. шк., 1976. 12. Фіцула М.М. Педагогіка. — К.: Академія, 2000. Завдання для самостійної роботи 1. Опрацьовуючи твори А.С. Макаренка, випишіть за предметним покажчиком по 2 приклади діяльності педагога з керівництва колективом, який перебуває на 1-й, 2-й, 3-й стадіях. 2. Опишіть колектив свого випускного класу з погляду особливостей його розвитку і взаємин між членами колективу. 3. Випишіть із творів В.О. Сухомлинського 4—5 тез про колектив, які заслуговують на увагу в роботі класного керівника. 4. Складіть 10—15 порад для педагога-вихователя з керівництву дитячим колективом. 5. Виходячи з позиції "Якби директором школи був я", що б ви робили, аби забезпечити умови для розвитку шкільного колективу і його впливу на особистість учнів. 6. Доберіть низку праць (20—25 назв) з проблем розвитку колективу, що його можна рекомендувати класним керівникам. Завдання для самоконтролю 1. Що називається колективом? Із пропонованих відповідей оберіть одну правильну, обґрунтувавши помилковість або неповноту інших. А. Колективом називається група дітей одного віку, у якої є певне завдання і керівник. В. Колектив — це група вихованців, які займаються одним видом діяльністю під керівництвом вихователя. В. Під колективом варто розуміти таку групу людей, в яких є певні вимоги, готовність надати допомогу один одному. Г. Колективом треба називати таку групу людей, яка має спільно діяти для розв'язання певних цільових завдань. Д. Правильної відповіді немає. 2. Виділіть основні ознаки колективу. Вкажіть на цифру, до якої сходяться лінії від обраних вами відповідей. 3. Чи тотожні поняття "актив", "органи самоврядування", "лідер"? Якщо ні, то поясніть відмінність між ними. 4. Із наведених властивостей оберіть ті, що характеризують розвиток колективу на 2-й стадії. A. Діти недостатньо знають один одного, не виявляють інтересу до діяльності членів колективу. Б. Сформувався актив. B. Більшість членів колективу свідомо підтримує керівника колективу. Г. Актив у змозі керувати більшістю, має вплив на колектив. Д. Усі питання життєдіяльності колективу розглядаються на загальних зборах. Е. Меншість підпорядковує своєму впливові більшість. Є. Вихованці спільно розв'язують питання діяльності членів колективу. 5. Назвіть ознаки, які характеризують розвиток колективу на 3-й стадії. Вкажіть цифру, до якої сходяться лінії від обраних вами відповідей. 6. Змоделюйте схеми, які передавали б особливості структури колективу на 1-й, 2-й, 3-й стадіях розвитку. 7. Поясніть діалектику розвитку взаємин між колективом та керівником і його членами у процесі розвитку колективу. 8. Визначте, в якій групі зазначені основні передумови, що ефективно впливають на формування колективу. 9. Які фактори є провідними у зміцненні колективу? Із пропонованих відповідей оберіть правильну, пояснивши помилковість інших. A. Провідним фактором, який сприяє формуванню і згуртуванню колективу, є спільна діяльність. Б. Основним фактором є наявність мети й органів самоврядування. B. Наявність міцних органів самоврядування — провідний фактор розвитку колективу. Г. Лише наявність перспективних ліній і керівна роль вихователя є суттєвими факторами формування колективу. 10. Сформулюйте для вихователя правила роботи з органами самоврядування (10—12). 1. Спільність мети. Знання дітьми один одного. Авторитарне керівництво вихованцями. Відсутність конфліктів. Спільне виконання домашніх завдань. 2. Спільна діяльність для досягнення мети. Єдина шкільна форма. Наявність лідерів. Спільні походи по рідному краю. Наявність органів самоврядування. 3. Спільна діяльність для досягнення мети. Знання вихователем теорії колективу. Наявність діалектичних протиріч. Наявність лідера. Дружба між учнями. 4. Знання педагогом теорії колективу. Наявність і розуміння вихованцями завдань. Цілеспрямована спільна діяльність. Наявність перспективних ліній. Наявність органів самоврядування. Читайте також:
|
||||||||
|