1. Паламарчук В.Ф. Школа учит мыслить. — М.: Просвещение, 1987.
2. Педагогика / Под ред. Ю.К. Бабанского. — М.: Просвещение, 1988.
3. Подласый И.П. Педагогика. — М.: Владос, 1999.
4. Сухомлинсъкий В.О. Народження громадянина // Вибрані твори: В 5 т. — Т. 3. — К.: Рад. шк., 1976.
5. Сухомлинсъкий В.О. Павлиська середня школа // Вибрані твори: В 5 т. — Т. 4. — К.: Рад. шк., 1977.
6. Сухомлинсъкий В.О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості // Вибрані твори: В 5 т. — Т. 1. — К.: Рад. шк., 1976.
7. Сухомлинсъкий В.О. Серце віддаю дітям // Вибрані твори: В 5 т. — Т. 3. — К.: Рад. шк., 1976.
8. Фіцула MM. Педагогіка. — К.: Академія, 2000.
9. Чирва А. Учись учиться. — М.: Молодая гвардия", 1977.
17*
Завдання для самостійної роботи
1. Проаналізуйте ставлення В.О. Сухомлинського до проблем розумового виховання.
2. Знайомлячись з твором В.О. Сухомлинського "Серце віддаю дітям", визначте напрямки діяльності вчителя з формування культури розумової праці молодших школярів.
3. Проаналізуйте зміст навчального матеріалу зі своєї дисципліни з погляду його впливу на розумове виховання учнів.
4. Відвідайте кілька уроків зі "своєї" дисципліни і проаналізуйте, якою мірою навчальний процес сприяє розумовому вихованню учнів.