Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






РОЗУМОВЕ ВИХОВАННЯ

Завдання розумового виховання. Шляхи, засоби і ме­тоди розумового виховання. Література. Завдання для самостійної роботи. Завдання для самоконтролю.

Завдання розумового виховання

Людина належить до виду homo sapiens. їй властиве актив­не пізнання оточуючої дійсності, оволодіння інтелектуальним досвідом попередніх поколінь, систематизація його і на цій ос­нові підйом сходинками соціального прогресу. Розумова діяль­ність є провідною в житті людини. Вона є найважливішою перед­умовою соціального становлення особистості, її морально-духов­ного збагачення. Розумове виховання спрямоване на розв'язан­ня ряду завдань.

1. Опанування системи знань про наукові засади розвитку природи й суспільства.

2. Розвиток потенційних інтелектуальних сил особистості.

3. Формування культури розумової праці.

У розв'язанні завдань розумового виховання треба виходити з постулату, що основним багатством окремої людини і людської спільноти взагалі є інтелектуальне багатство. Якраз цим кри­терієм визначається престижність тієї чи іншої держави у світо­вому співтоваристві. Тому провідним завданням розумового виховання є створення оптимальних умов для розумового роз­витку кожної особистості, максимальне використання потенцій­них можливостей людини для зростання її інтелектуальних сил.

Інтелект(від лат. intellectus — пізнання, розуміння, розум) — це суб'єктивна здатність живих істот здійснювати доцільно орієнтовану діяльність, що дає змогу особистості забезпечувати активну діяльність у природному й соціальному середовищі.

У системі розумового розвитку людини важливе місце по­сідає мислення. Мислення— це процес опосередкованого відоб­раження об'єктивної дійсності в зіставленнях, взаємозв'язках її структурних компонентів. Школа має закласти основи фор­мування різних видів мислення — діалектичного, логічного, абстрактного, узагальненого, категоріального, теоретичного, індук-

17 — 3-1136

тивного, дедуктивного, алгоритмічного, репродуктивного, продук­тивного, системного.

Розумове виховання передбачає оволодіння людиною рядом важливих розумових операцій: аналізом, синтезом, порівнян­ням, систематизацією.

Важливим завданням є формування інтелектуальних умінь, до яких відносять: загальні вміння (читати, слухати, усно ви­словлювати свої думки, писати, працювати з книгою та іншими джерелами інформації) та спеціальні вміння (читати ноти, кар­ти, схеми, слухати музичні твори, користуватися довідковою літе­ратурою). Всі ці уміння є важливою передумовою становлення культури розумової праці.

Процес інтелектуального розвитку особистості, накопичення інтелектуального багатства реалізується через наполегливу і напружену самостійну пізнавальну діяльність. Особливо важ­ливо забезпечити оптимальні умови для такої діяльності в роки дитинства, отроцтва і юності.

3.5.2. Шляхи, засоби і методи розумового виховання

Процес розумового виховання людини супроводжує її впро­довж усього життя. Можна виділити певні напрямки (шляхи) розумового виховання:

1) стихійне сприйняття явищ і процесів навколишної при­родної та соціальної дійсності людиною з раннього віку;

2) навчання в загальноосвітніх навчально-виховних закла­дах, де відбувається оволодіння основами наук;

3) навчання у професійних навчальних закладах;

4) користування засобами масової інформації (книгами, газе­тами, журналами, радіо, телебаченням);

5) участь людини у продуктивній праці;

6) залучення учнів до позакласної і позашкільної виховної роботи;

7) організація досвіду поведінки особистості в соціальній діяльності;

8) включення людини у систему самоосвіти.

Засобами розумового виховання є широкий спектр предметів, які використовуються у системі пізнавальної діяльності люди­ни: книги, комп'ютерна техніка, лабораторне обладнання, пись­мове приладдя та ін.

У системі розумового виховання широко використовуються різноманітні методи пізнавальної діяльності людини. У підході до вибору методів треба виходити з головного завдання — за­безпечувати інтелектуальний розвиток вихованців. Тому варто надавати перевагу тим методам, які сприяють включенню осо­бистості в активну самостійну пізнавальну діяльність. Основні положення теми подаємо на рис. 3.18.

Рис. 3.18. Структура розумового виховання


Читайте також:

  1. IV. Самовиховання.
  2. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  3. Аспекти фізичного виховання, його засоби в українській етнопедагогіиі
  4. Б) Принцип народності виховання
  5. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  6. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  7. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  8. В галузі фізичного виховання
  9. В. Особливості навчання і виховання в Кисво-Могилянській академії
  10. В.О. Сухомлинський про розумове виховання
  11. Взаємозв'язок навчання, виховання та розвитку психіки
  12. Види виховання




Переглядів: 2031

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правове виховання | Література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.