МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Література1. Державна національна програма "Освіта" ("Україна XXI століття"). — К.: Школяр, 1994. 2. Концепція національного виховання // Освіта. — 1994. — 26 жовтня. 3. Гильбух ЮЗ., Верещак Е.П. Психология трудового воспитания школьников. — К.: Рад. шк., 1987. 4. Захаров Н.Н. Профессиональная ориентация школьников. — М.: Просвещение, 1988. 5. Иовайша ЛА. Проблеми профессиональной ориентации школьников. — М.: Педагогика, 1983. 6. Макаренко А.С. Лекції про виховання дітей // Твори: В 7 т. — Т. 4. — К.: Рад. шк., 1954. 7. О трудовом воспитании: Хрестоматия. — М.: Просвещение, 1982. 8. Прокопенко И.Ф. и др. Экономическое образование школьников. — Харьков: Основа, 1995. 9. Сухомлинсъкий В.О. Павлиська середня школа // Вибрані твори: В 5 т. — Т. 4. — К.: Рад. шк., 1977. 10. Сухомлинський В.О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості // Вибрані твори: В 5 т, — Т.1. — К.: Рад. шк., 1976. 11. Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям // Вибрані твори: В 5 т. — Т. 3. — К.: Рад. шк,, 1976. 12. Ушинський КД. Праця в її психічному і виховному значенні // Вибрані педагогічні твори: В 2 т. — Т. 1. — К.: Рад. шк., 1983. 13. Фіцула М.М. Педагогіка. — К.: Академія, 2000. 14. Фридман Л.М. и др. Изучение личности учащегося и ученических коллективов. — М.: Просвещение, 1988. Завдання для самостійної роботи 1. Користуючись творами А.С. Макаренка, випишіть його міркування про місце і роль праці у соціальному становленні особистості. 2. Ознайомившись з роботами В.О. Сухомлинського, випишіть його висловлювання про роль праці у вихованні всебічно роз-is— 3-U36 виненої особистості; визначте особливості трудового виховання молодших школярів у роботі видатного педагога. 3. Випишіть із українських фольклорних джерел (прислів'я, приказки, пісні, казки, ігри, легенди та ін.) приклади ставлення народу до праці, її ролі в житті людини. 4. Проаналізуйте систему трудового виховання у вашій сім'ї та школі: якою мірою вона забезпечила умови для вашого розвитку. 5. Випишіть 3—4 методики вивчення рівня сформованості в учнів працелюбства, їх професійної спрямованості. 6. Випишіть крилаті вислови відомих людей про працю. 7. Запропонуйте правила трудового виховання дитини дошкільного віку в сім'ї. 8. Запропонуйте правила спільної роботи для молодших школярів певного віку. Завдання для самоконтролю 1. Розкрийте завдання трудового виховання. Обґрунтуйте соціально-психологічне значення праці у житті людини. 2. На яких принципах ґрунтується трудове виховання? 3. Опишіть систему трудового виховання в загальноосвітній школі. 4. У чому ви вбачаєте взаємозв'язок між трудовим, моральним і фізичним вихованням? 5. Які напрямки і форми трудового виховання здаються вам найбільш ефективними? 6. КД. Ушинський писав: "Якби люди винайшли філософський камінь, то біда була б ще не велика: золото перестало б бути монетою. А якби вони знайшли казковий мішок, з якого вискакує все, чого душа забажає, або винайшли машину, яка цілком заміняє всяку працю людини... то сам розвиток людства зупинився б: розпуста і дикість заволоділи б суспільством, саме суспільство розпалося б ... із знищенням необхідності особистої праці історія повинна припинитися". Проаналізуйте пропоновані судження і висловіть власну думку з цього приводу. А. Таке твердження КД. Ушинського помилкове. В суспільстві існує розподіл праці: одна людина створює машини, інша займається вихованням дітей, третя творить музику та ін. Машини справді будуть виконувати (і вже виконують) значний обсяг роботи. Це дасть змогу кожній людині підвищувати інтелектуальний розвиток. Б. Усі багатства суспільства (матеріальні і духовні) створюються працею людини. Якщо людина не буде займатися працею, то це призведе її до фізичної та психічної деградації. Тому думка КД. Ушинського досить слушна. В. Наведене міркування КД. Ушинського мало сенс лише на той час, коли жив педагог. Він, напевне, не передбачав бурхливого розвитку техніки, яка звільнить людину від праці. 7. Назвіть специфічні принципи трудового виховання. Із наведених понять виберіть ті, які можна віднести до принципів трудового виховання. А. Забезпечення професійної підготовки учнів. Б. Єдність трудового виховання і загального розвитку. 8. Здійснення оплати праці. Г. Виявлення особливостей розвитку виховання. Д. Раннє залучення до праці. Е. Зосередження уваги лише на навчальній праці. Є. Різноманітність видів праці. Ж. Творчий характер праці. 3. Зв'язок праці з історією свого народу. І. Наступність змісту трудової діяльності. К. Посильність трудової діяльності з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей вихованців. Л. Обмеженість трудового виховання самообслуговуючою працею. М. Постійність, неперервність праці. Н. Загальний характер продуктивної праці. 0. Багатогранність і різноманітність видів праці. П. Залучення до праці після 14—15 років. Р. Єдність праці та багатогранного духовного життя. 8. Яке значення ви вкладаєте в поняття "профорієнтація"? Із наведених відповідей виберіть правильну, вказавши на помилковість або неповноту інших. A. Профорієнтація спрямована на озброєння учнів професійними знаннями з метою готовності обслуговувати конкретне виробництво. Б. Під професійною орієнтацією необхідно розуміти науково-практичну систему спільної діяльності школи та сім'ї, що спрямована на оволодіння вихованцем певною професією. B. Профорієнтація передбачає ознайомлення вихованців з економічними основами багатьох професій. Г. Правильної відповіді немає. 9. Назвіть основні компоненти професійної орієнтації. Вкажіть цифру, до якої сходяться лінії від обраних вами компонентів. 10. Розкрийте сутність усіх видів професійної орієнтації. 11. У чому ви вбачаєте взаємозв'язок між загальною і політехнічною освітою та трудовим вихованням і професійною орієнтацією? 12. Вкажіть на завдання економічного виховання. У чому ви вбачаєте зв'язок між трудовим і економічним вихованням школярів? Читайте також:
|
||||||||
|