Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Література

1. Державна національна програма "Освіта" ("Україна XXI століття"). — К.: Школяр, 1994.

2. Концепція національного виховання // Освіта. — 1994.

— 26 жовтня.

3. Гильбух ЮЗ., Верещак Е.П. Психология трудового воспи­тания школьников. — К.: Рад. шк., 1987.

4. Захаров Н.Н. Профессиональная ориентация школьников.

— М.: Просвещение, 1988.

5. Иовайша ЛА. Проблеми профессиональной ориентации школьников. — М.: Педагогика, 1983.

6. Макаренко А.С. Лекції про виховання дітей // Твори: В 7 т. — Т. 4. — К.: Рад. шк., 1954.

7. О трудовом воспитании: Хрестоматия. — М.: Просвеще­ние, 1982.

8. Прокопенко И.Ф. и др. Экономическое образование школь­ников. — Харьков: Основа, 1995.

9. Сухомлинсъкий В.О. Павлиська середня школа // Вибрані твори: В 5 т. — Т. 4. — К.: Рад. шк., 1977.

10. Сухомлинський В.О. Проблеми виховання всебічно роз­виненої особистості // Вибрані твори: В 5 т, — Т.1. — К.: Рад. шк., 1976.

11. Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям // Вибрані тво­ри: В 5 т. — Т. 3. — К.: Рад. шк,, 1976.

12. Ушинський КД. Праця в її психічному і виховному зна­ченні // Вибрані педагогічні твори: В 2 т. — Т. 1. — К.: Рад. шк., 1983.

13. Фіцула М.М. Педагогіка. — К.: Академія, 2000.

14. Фридман Л.М. и др. Изучение личности учащегося и ученических коллективов. — М.: Просвещение, 1988.

Завдання для самостійної роботи

1. Користуючись творами А.С. Макаренка, випишіть його міркування про місце і роль праці у соціальному становленні особистості.

2. Ознайомившись з роботами В.О. Сухомлинського, випишіть його висловлювання про роль праці у вихованні всебічно роз-is— 3-U36

виненої особистості; визначте особливості трудового виховання молодших школярів у роботі видатного педагога.

3. Випишіть із українських фольклорних джерел (прислів'я, приказки, пісні, казки, ігри, легенди та ін.) приклади ставлення народу до праці, її ролі в житті людини.

4. Проаналізуйте систему трудового виховання у вашій сім'ї та школі: якою мірою вона забезпечила умови для вашого роз­витку.

5. Випишіть 3—4 методики вивчення рівня сформованості в учнів працелюбства, їх професійної спрямованості.

6. Випишіть крилаті вислови відомих людей про працю.

7. Запропонуйте правила трудового виховання дитини до­шкільного віку в сім'ї.

8. Запропонуйте правила спільної роботи для молодших шко­лярів певного віку.

Завдання для самоконтролю

1. Розкрийте завдання трудового виховання. Обґрунтуйте со­ціально-психологічне значення праці у житті людини.

2. На яких принципах ґрунтується трудове виховання?

3. Опишіть систему трудового виховання в загальноосвітній школі.

4. У чому ви вбачаєте взаємозв'язок між трудовим, моральним і фізичним вихованням?

5. Які напрямки і форми трудового виховання здаються вам

найбільш ефективними?

6. КД. Ушинський писав: "Якби люди винайшли філософський камінь, то біда була б ще не велика: золото перестало б бути монетою. А якби вони знайшли казковий мішок, з якого вискакує все, чого душа забажає, або винайшли машину, яка цілком заміняє всяку працю люди­ни... то сам розвиток людства зупинився б: розпуста і дикість заво­лоділи б суспільством, саме суспільство розпалося б ... із знищенням необхідності особистої праці історія повинна припинитися".

Проаналізуйте пропоновані судження і висловіть власну думку з цього приводу.

А. Таке твердження КД. Ушинського помилкове. В суспільстві існує розподіл праці: одна людина створює машини, інша займається вихованням дітей, третя творить музику та ін. Машини справді будуть виконувати (і вже виконують) значний обсяг роботи. Це дасть змогу кожній людині підвищувати інтелектуальний розвиток.

Б. Усі багатства суспільства (матеріальні і духовні) створю­ються працею людини. Якщо людина не буде займатися працею, то це

призведе її до фізичної та психічної деградації. Тому думка КД. Ушин­ського досить слушна.

В. Наведене міркування КД. Ушинського мало сенс лише на той час, коли жив педагог. Він, напевне, не передбачав бурхливого розвитку техніки, яка звільнить людину від праці.

7. Назвіть специфічні принципи трудового виховання. Із наведе­них понять виберіть ті, які можна віднести до принципів трудового виховання.

А. Забезпечення професійної підготовки учнів.

Б. Єдність трудового виховання і загального розвитку.

8. Здійснення оплати праці.

Г. Виявлення особливостей розвитку виховання.

Д. Раннє залучення до праці.

Е. Зосередження уваги лише на навчальній праці.

Є. Різноманітність видів праці. Ж. Творчий характер праці.

3. Зв'язок праці з історією свого народу.

І. Наступність змісту трудової діяльності.

К. Посильність трудової діяльності з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей вихованців.

Л. Обмеженість трудового виховання самообслуговуючою працею.

М. Постійність, неперервність праці.

Н. Загальний характер продуктивної праці.

0. Багатогранність і різноманітність видів праці.

П. Залучення до праці після 1415 років.

Р. Єдність праці та багатогранного духовного життя.

8. Яке значення ви вкладаєте в поняття "профорієнтація"? Із наведених відповідей виберіть правильну, вказавши на помилковість або неповноту інших.

A. Профорієнтація спрямована на озброєння учнів професійними знаннями з метою готовності обслуговувати конкретне виробництво.

Б. Під професійною орієнтацією необхідно розуміти науково-прак­тичну систему спільної діяльності школи та сім'ї, що спрямована на оволодіння вихованцем певною професією.

B. Профорієнтація передбачає ознайомлення вихованців з еконо­мічними основами багатьох професій.

Г. Правильної відповіді немає.

9. Назвіть основні компоненти професійної орієнтації. Вкажіть цифру, до якої сходяться лінії від обраних вами компонентів.

10. Розкрийте сутність усіх видів професійної орієнтації.

11. У чому ви вбачаєте взаємозв'язок між загальною і політехніч­ною освітою та трудовим вихованням і професійною орієнтацією?

12. Вкажіть на завдання економічного виховання. У чому ви вба­чаєте зв'язок між трудовим і економічним вихованням школярів?


Читайте також:

  1. Використана література
  2. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
  3. ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
  4. Дитяча література буде доступна для розуміння за умови врахування специфіки цільової аудиторії.
  5. Довідкова література
  6. Додаткова література
  7. Додаткова література
  8. Додаткова література
  9. Додаткова література
  10. Додаткова література
  11. Додаткова література
  12. Додаткова література




Переглядів: 623

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Професійна орієнтація молоді | ЕСТЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.