Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ДОСВІДОМ.

Колективні творчі справи різняться між собою передусім пізнавально-практичною спрямованістю на розвиток кожної особистості зокрема і творчого колективу в цілому. Виділяють

1 Див.: Иванов И.П. Методика коммунарского воспитания. — М.: Про­свещение, 1990; Иванов ИЛ. Энциклопедия коллективных творческих дел. — М.: Педагогика, 1989.

такі групи КТС: суспільно-політичні, трудові, пізнавальні, ху­дожньо-естетичні, спортивно-оздоровчі.

Процес підготовки та проведення колективних творчих справ має кілька етапів.

1. Попередня робота учителів-вихователів.Визначаються виховні завдання КТС; шляхом бесіди, розповіді педагог має захопити учнів цікавістю, привабливістю, перспективністю май­бутньої справи. Тут не може бути менторського тону, не треба нав'язувати вихованцям власної думки щодо теми КТС. Це має бути доброзичлива, захоплююча, товариська розмова.

2. Колективне планування.Вихованці разом з педагогом складають план майбутньої КТС. При цьому враховується дум­ка певних груп дитячого колективу і окремих вихованців, ви­значаються можливі виконавці тих або інших доручень, обгово­рюються альтернативні варіанти.

3. Підготовка КТС.Створений проект справи уточнюється організаційною групою; визначаються мікрогрупи, які працю­ватимуть над виконанням конкретних доручень як складових колективної справи; проводяться періодичні обговорення про­цесу підготовки, переглядається і перевіряється рівень готов­ності мікрогруп до участі у справі, коригуються дії мікрогруп і окремих вихованців. Дуже важливо на цьому етапі враховува­ти інтереси і творчі можливості вихованців, підбадьорювати їх, додавати впевненості у власних силах, озброювати методами і прийомами виконання тих або інших завдань. Цей етап є го­ловним, оскільки вимагає від кожного члена колективу напру­женої діяльності.

4. Проведення КТС.Це підсумковий етап роботи. На цій стадії кожен член колективу має можливість виявити свої творчі можливості, показати результати колективної творчої діяльності.

5. Колективні підсумки.Цей етап передбачає ретельний аналіз всього ходу підготовки і проведення КТС з метою пози­тивної оцінки дій мікрогруп, окремих членів колективу, вияв­лення утруднень, помилок, які були на всіх етапах, визначення шляхів подолання труднощів і недоліків у подальшій роботі.

Колективні творчі справи насичені виховними можливостя­ми. Але вони можуть бути реалізовані за дотримання таких умов.

1. Необхідно ретельно дотримуватися послідовності дій під, час підготовки та проведення будь-якої КТС, не порушуючи І функцій педагога у системі діяльності "вихованці — вихователь". |

2. Не можна розглядати кожний з видів КТС у "чистому" варіанті. Планування, підготовка і проведення будь-якого виду КТС мають використовувати досвід, методи і засоби в діях, на­бутих під час попередніх КТС.

3. КТС мають бути складовою навчально-виховного процесу в школі.

4. Всебічний розвиток стосунків творчої співдружності ви­хователів і вихованців, спрямованих на спільне розв'язання соціальних завдань, організація цих стосунків на рівні педаго­гічного співробітництва.

5. Розвиток відносин творчої співдружності між вихованця­ми різних вікових груп з метою збагачення молодших шко­лярів соціальним досвідом вихованців старшого покоління.

6. Створення оптимальних умов для розвитку творчих мож­ливостей кожного члена колективу, а також творчої співдруж­ності вихованців.

Основний зміст роботи класного керівника з проведення по-закласної виховної роботи відображено на рис. 3.38 (див. с 328).

Як бачимо, педагогічна діяльність класного керівника як педагога-вихователя багатогранна, вимагає наполегливої твор­чої праці, яка розрахована на найближчу зону фізичного, психіч­ного і соціального розвитку особистості, задовольняє пізнавальні інтереси вихованців і наповнена глибоким моральним змістом. А це вимагає від класного керівника постійної праці над собою.




Переглядів: 405

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Пам'ятай і дотримуйся правил диспуту. | Література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.