Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предисловие

1 Визначаємо ступінь геологічної неоднорідності продуктивного пласта. Для цього вираховуємо Кп і Кр:

а) Коефіцієнт піщанистості (Кп) - це відношення середньої ефективної товщини до середньої загальної товщини пласта. В межах покладу його визначають за такою формулою

, (2.7)

де hефі — ефективна товщина пласта в і-тій свердловині, м;

ni — загальна товщина пластів в і-тій свердловині, м;

n — число свердловин.

Дані для визначення Кп беремо з таблиці 2.4. Підставляючи величини товщин в формулу 2.7, визначаємо Кп :

 

.

б) Коефіцієнт розчленованості (Кр) — відношення числа пропластків колекторів, просумованих для всіх свердловин до числа свердловин:

, (2.8)

де Ni — число пропластків колекторів в і-тій свердловині;

n — кількість свердловин.

Підставляючи значення Ni з таблиці 2.4 в формулу (2.8), визначаємо Кр:

.

Виходячи з одержаних значень Кп і Кр визначаємо, що пласт є неоднорідним.

2) Визначаємо середню проникність пласта, як середньозважену величину по площі. Для цього будуємо карту проник­ності (рис. 2.3). Маючи карту проникності, визначаємо середньозважену проник­ність по площі за формулою

, (2.9)

де Кі — середнє значення проникності між двома сусідніми ізолініями; fi площа між сусідніми ізолініями.

Заміри площі між двома сусідніми ізолініями проводять за допомогою планіметра. Дані по Кі і fi заносять в табл. 2.5. Підставивши значення Кі і fi в формулу 2.9 визначаємо Ксз

,

Таблиця 2.5 — Визначення проникності і площі

Середня проникність порід між сусідніми ізолініями, мкм2 Площа між двома сусідніми ізолініями, м2
0,040 0,051 0,071 0,092 0,112 0,133 0,153 0,173

 

3) Визначаємо співвідношення в'язкостей нафти і води в пластових умовах:

. (2.10)

Підставляючи значення і в формулу (2.10) визначаємо:

.

4) Визначаємо проектний коефіцієнт нафтовіддачі.

За одержаними величинами коефіцієнтів Кп і Кр встановлено, що пласт неоднорідний або однорідний, тому для визначення коефіці­єнта нафтовіддачі користуємось графіком, зображеним на рисунку 2.4 або 2.5. У нашому прикладі знаходимо величину h по кривій, яка відповідає проникності (0,102-0,306мД) при Він дорівнює 0,47.

2.3.4 Контрольні запитання

1) Що таке коефіцієнт піщанистості?

2) Які пласти вважаються однорідними, а які неоднорідними?

3) Від чого залежить коефіцієнт нафтовіддачі?

4) Що таке ефективна товщина пласта?

2.3.5 Рекомендована література:

1 Жданов М.А. Нефтепромысловая геология и подсчёт запасов нефти и газа. — М.: Недра, 1970.

2 Орлов О.О., Євдощук М.І., Омельченко В.Г., Трубенко О.М., Чорний М.І. Нафтогазопромислова геологія. Підручник. К., Наукова думка. 2005 –425 с.

 

 


 

Рисунок 2.4 — Графік залежності проектних коефіцієнтів нафтовіддачі від співвідношення в'язкостей нафти і води для порівняно однорідних теригенних порових колекторів з різною проникністю, які розробляються при водонапірному режимі

 

 

Рисунок 2.5 — Графік залежності проектних коефіцієнтів нафтовіддачі ( ) від співвідношення в'язкостей нафти і води для неоднорідних теригенних порових колекторів з різною проникністю, які розробляються при водонапірному режимі

Предисловие

Современную электроэнергетику России трудно представить без гидроэлектростанций. На сегодняшнее время на территории России насчитывается 102 рабочие ГЭС с мощностью больше 100 МВт. А мощность всех рабочих ГЭС составляет более 45 млн. кВт. При этом в год вырабатывается 165 млрд. кВтч. С этими показателями Россия занимает 5 место в мире.

Кроме того, гидроресурсы являются возобновляемым источником энергии, что является бесспорным преимуществом. Важным и актуальным достоинством также является экологичность выработки электроэнергии на ГЭС. Поэтому, очевидно, что развитие и поддержание гидроэнергетических систем является приоритетной задачей любого государства. Все это объясняет интерес к вопросам, касающимся современных ГЭС и их элементов.

Все крупные гидроэлектростанции в России и мире уникальны, поэтому при проектировании таких станций нельзя говорить о типовом подходе. В первую очередь это связано с тем, что реки, на которых они возводятся, имеют свои уникальные свойства и ландшафт.

Представленное пособие направлено на создание представления у студентов об электроэнергетическом потенциале рек, об основных характеристиках водохранилищ, о видах создания напоров на станциях, особенностях гидроагрегатов и их конструктивных элементов. Кроме того, студент сможет рассчитать и на основе этого спланировать управление водохранилищем годового регулирования.

Задачи расположены таким образом, что студент может проследить весь цикл от расчета гидроэнергетического потенциала реки, на которой только планируется строить ГЭС, до водно-энергетических расчетов, когда решается вопрос о регулировании водохранилища. Водно-энергетические расчеты лежат в основе управления гидроэлектростанцией, их результаты позволяют судить об объемах и сроках использования водохранилища для выработки электроэнергии. Методы и средства водно-энергетических расчетов сложны и разнообразны, в заданиях будет рассмотрен табличный метод расчета. Таким образом, здесь представлены основные проблемы, решаемые при проектировании и эксплуатации ГЭС.


Читайте також:

  1. Маркс К. К критике политической экономии. Предисловие
  2. ПРЕДИСЛОВИЕ
  3. Предисловие ко второму изданию
  4. Предисловие. Почему надо изучать философию?




Переглядів: 647

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порядок виконання роботи | НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ АКТИ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.