МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ПринципиКожен проект Twinning розробляється та імплементується таким чином, щоб сприяти розбудові інституційної спроможності на основі низки головних принципів: 1. Підхід на основі партнерства – фундаментальна засада для досягнення гарантованих результатів у процесі впровадження Twinning. І орган-бенефіціар, і партнер з країни-члена ЄС беруть на себе зобов’язання працювати до досягнення узгоджених сторонами обов’язкових результатів, які повинні бути вимірюваними та точними. 2. Проект Twinning повинен бути спільним для двох (або кількох) органів-партнерів, які мають зобов’язання. Партнери з проекту Twinning заздалегідь готують детальний робочий план. У процесі виконання проекту допускається внесення деяких уточнень; проте від самого початку слід чітко встановити певні індикатори, що забезпечать постійний контроль прогресу. 3. Проект Twinning повинен передбачати, щонайменше, деякі елементи наближення до acquis communautaire (законодавства ЄС), a також деякі елементи інституційної та структурної реформи. Наприкінці проекту нова чи адаптована система повинна бути самодостатньою: вона повинна функціонувати виключно за рахунок і за відповідальності країни-бенефіціара. 4. Партнери з проекту Twinning беруть на себе зобов’язання з ефективного досягнення встановлених цілей, а не лише стосовно належного використання виділених коштів. Наприкінці проекту нова або відрегульована система стає цілком функціональною за повної відповідальності та фінансування країни-бенефіціара. 5. Twinning регулюється потребою країни-бенефіціара: це механізм, у якому бенефіціар відіграє визначну роль з ініціювання запиту на виконання конкретного проекту Twinning.
ОСНОВНІ ТЕРМІНИ І ПОНЯТТЯ Акредитація – процедура, за допомогою якої уповноважений відповідно до законодавчих актів орган офіційно визнає можливість виконання випробувальною лабораторією або органом з сертифікації конкретних робіт у заявленій галузі. Акредитуючий орган – орган, який управляє системою акредитації і проводить акредитацію організацій, що є об’єктами акредитації. Атестат акредитації – документ, виданий акредитуючим органом, і реєструвальний факт офіційного визнання компетентності організації у певній галузі діяльності (або незалежності та компетентності). Атестація організації – перевірка організації з метою визначення її відповідності критеріям акредитації. Безпека – відсутність неприпустимого ризику, пов’язаного з можливістю нанесення збитку. Ведення класифікатора – комплекс робіт, спрямованих на своєчасне внесення змін до усіх документів, з ним пов’язаних, доведення цих змін до користувачів. Роботи з веденню координує Держстандарт Росії. Взаємозамінюваність – придатність одного виробу, процесу або послуги бути використаним для заміни іншого виробу, процесу, послуги з метою виконання одних і тих же вимог (норм, правил). Розрізняють геометричну взаємозамінюваність, пов’язану з розмірами виробу, деталі і т. п.; функціональну взаємозамінюваність, пов’язану з можливістю виконання виробом тієї ж функції. Визнане технічне правило – технічне положення, яке за визнанням більшості компетентних фахівців у процесі розробки і прийняття стандарту або іншого нормативного документа від ображає передові науково-технічні досягнення. Вимірювальна техніка – сукупність технічних засобів і методик проведення вимірів. Відповідальний маркетинг – маркетинг, концепція якого пов’язана з двома ключовими ідеями: турбота про благополуччя покупців, а не про задоволення їх короткострокових потреб; орієнтація фірми на довгострокове благополуччя суспільства в цілому. Прикладом може служити концепція відповідального маркетингу, про яку заявляє корейська фірма «Самсунг електроніці», маючи на увазі російський ринок: головною вимогою, якою вона керується при створенні нових товарів, є абсолютна безпека для здоров’я користувачів (особливо дітей), звичайно, разом з високою якістю, надійністю і прийнятною ціною. Відповідність призначенню – здатність виробу, процесу або послуги виконувати певні функції за заданих умов. Вимоги до маркування – стосуються місця її нанесення (на продукцію, ярлики, упаковку і на тару); способу нанесення (гравіювання, штампування та ін.) і змісту. У разі потреби використовують попереджувальне маркування, що стосується умов застосування, транспортування, зберігання, пожаро- та вибухонебезпечного продукту, термінів періодичного огляду (контролю стану) і т. п. Вимоги до приймання є, по суті, правилами, які встановлюють обов’язкові умови приймання продукції за якістю і кількістю, види і програми випробувань або контролю якості (кількості). Вимоги до транспортування і зберігання встановлюють умови, яких необхідно дотримуватися у процесі перевезень і зберігання продукції з метою забезпечення збереження її якості, кількості, безпеки. Умови (правила) стосуються: видів транспорту і транспортних засобів, допустимих зовнішніх дій на продукт (механічні, кліматичні та ін.), місця зберігання, умов складування, особливих правил і термінів зберігання (для окремих видів продукції). Вимоги до упаковки – вимоги, що встановлюють кількість одиниць продукції в одній упаковці, вимоги до пакувальних матеріалів, до способу упаковки залежно від умов транспортування, зберігання і т. д. Вимоги надійності – вимоги з виконання продукцією своїх функцій із заданою ефективністю в певному інтервалі часу та збереження їх у процесі транспортування, зберігання, ремонту. Кількісні параметри надійності: безвідмовність, довговічність, ремонтопридатність, зберігаємість. Вимоги призначення – вимоги до властивостей продукції, що характеризують її основні функції, для виконання яких вона призначена в заданих умовах. Сюди ж відносять сумісність і взаємозамінюваність. Залежно від виду продукції вимоги призначення можуть відноситися до продуктивності, точності та швидкості обробки (верстат); вмісту основної речовини, домішок, добавок, калорійності (харчовий продукт). Сумісність може бути функціональною, геометричною, біологічною, електромагнітною, електричною, програмною та ін. Вимоги по експлуатації (ремонту, утилізації) стосуються правил підготовки і введення в експлуатацію, порядку монтажу (для відповідних виробів), технічного обслуговування, основних умов використання. Виконання цих вимог забезпечить працездатність і безпеку продукту відповідно до його якісних характеристик. Вимоги ресурсозберігання – вимоги до економного використання сировини, матеріалів, палива, енергії, трудових ресурсів підчас виробництва продукції і при регламентованому режимі використання продукту за призначенням. Кількісними показниками цих вимог можуть бути: питома витрата сировини, матеріалів, енергії і тому подібне, а також коефіцієнт корисної дії, трудомісткість по відношенню до одиниці споживчих властивостей і т. п. Вимоги технологічності характеризують пристосованість продукції до переробки, експлуатації, ремонту з мінімальними витратами при заданих значеннях параметрів якості. Вимоги ергономіки – вимоги до забезпечення узгодженості технічних характеристик продукції з характеристиками і властивостями людського організму, розмірами й особливостями фігури людини. Глобальний маркетинг – одна з концепцій міжнародного маркетингу. Комплекс маркетингу, вживаний організацією для здійснення своєї діяльності на наднаціональних ринках (ринкових сегментах), що характеризуються схожою реакцією на її пропозиції, стандартизований (зазвичай з елементами адаптації до національних особливостей). Державний реєстр систем сертифікації – офіційний перелік зареєстрованих систем сертифікації. Державний еталон одиниці величини – еталон одиниці величини, визнаний рішенням уповноваженого на те державного органу в якості початкової на території держави. Доакредитація – розширення області акредитації якої-небудь акредитованої організації. Єдність вимірів – стан вимірів, при якому їх результати виражені в узаконених одиницях величин і погрішності вимірів не виходять за встановлені межі із заданою вірогідністю. Захист продукту – збереження продукції в умовах дії кліматичних або інших несприятливих умов при її використанні, транспортуванні або зберіганні. Заявник – підприємство, організація, особа, акредитації, що звернулися із заявкою на проведення або сертифікації. Застосування нормативного документа – використання його у виробництві, торгівлі або інших сферах, що стосуються продукції, процесів, послуг. Знак відповідності – зареєстрований у законодавчому порядку сертифікаційний знак, використовуваний згідно з порядком сертифікації третьою стороною для продукції (послуги), що знаходиться в повній відповідності з вимогами нормативного документа, вживаного при сертифікації. Зміна до стандарту – модифікація, доповнення або виключення певних розділів (частин, фрагментів) нормативного документа. Результати зміни публікуються окремо у вигляді переліку (листка) змін. Засоби контролю (випробувань, вимірів, аналізу) – установки, прилади, пристосування, інструменти, що характеризуються технічними показниками (діапазони вимірів, систематична погрішність), необхідними для забезпечення контролю з необхідною точністю. Якщо контроль проводиться хімічним методом, до засобів додаються ще і реактиви з даними про їх властивості, склад, міру чистоти. Устаткування і реактиви можуть бути стандартизованими або виготовленими спеціально для конкретного випробування. Ідентифікація – процедура, за допомогою якої встановлюється відповідність продукції вимогам, які пред’являються до неї (до цього виду або типу) в нормативних або інформаційних документах. Інспекційний контроль за сертифікованою продукцією – контрольна оцінка відповідності, мета якої – встановити, що продукція продовжує відповідати заданим вимогам, підтвердженим при сертифікації. Інспекційний контроль акредитованої організації – перевірка, що проводиться акредитуючим органом з метою з’ясувати, що діяльність акредитованої організації продовжує відповідати встановленим вимогам. Кваліфікаційні випробування – метод оцінки роботи лабораторії шляхом проведення паралельних таких же випробувань в іншій аналогічній лабораторії (міжлабораторних випробувань). Комплекс маркетингу – сукупність керованих складових маркетингової діяльності організації або ринкова політика, «маркетинг-мікс» (marketing mix). Складовими комплексу маркетингу є: товарна політика (product), просування товару на ринок (promotion), цінова політика (price), збутова політика (place) і кадрова політика (personal). Маркетинг mix називають також концепцією «5Р». Консенсус – згода, що характеризується відсутністю заперечень з істотних питань у процесі прийняття нормативного документа (стандарту) у більшості зацікавлених сторін. Консенсус не припускає повної одностайності. Критерії акредитації – вимоги, що використовуються акредитуючим органом, яким повинна відповідати організація, щоб бути акредитованою. Маркетингові дослідження – систематичне визначення даних, необхідних для аналізу і рішення завдань, що стоять перед організацією, збір інформації, її вивчення, обробка і представлення результатів. Міжнародна організація зі стандартизації – організація, членство в якій відкрито для відповідного національного органу будь-якої країни. Метод вимірів – поєднання принципів і засобів вимірів, що відповідають вибраному принципу. Метод випробування – встановлені технічні правила проведення випробувань. Методика випробувань – технічна процедура для визначення однієї або декількох специфічних характеристик матеріалу чи виробу. Мультинаціональний маркетинг – одна з концепцій міжнародного маркетингу. Комплекс маркетингу диференційований і адаптований для кожного з цільових ринкових сегментів, що характеризуються явними відмітними особливостями (національними, культурними, традиційними та ін.). Недиференційований маркетинг – стратегія маркетингу, спрямована на увесь ринок з однією і тією ж пропозицією на противагу розробці окремої пропозиції для кожного (вибраного як цільовий) сегмента. Нове видання стандарту – нове друковане видання нормативного документа, що включає зміни до попереднього видання, навіть якщо у текст стандарту внесений тільки зміст листка поправок (листка змін). Нормативні документи на продукцію, що представляється до обов’язкової сертифікації, – Закони РФ, державні стандарти, санітарні норми і правила, будівельні норми та правила, інші документи, які відповідно до законодавства встановлюють вимоги з безпеки продукції і послуг. Нормативний документ – документ, у якому викладені встановлені у процесі стандартизації правила, принципи, характеристики, що стосуються різних видів діяльності або їх результатів, і які доступні широкому колу зацікавлених користувачів. Нотифікація – офіційне повідомлення з якого-небудь міжнародного питання. Тут з питання, що стосується міжнародної стандартизації. Область акредитації – один вид роботи або декілька видів, на виконання яких акредитована конкретна організація. Омологація – офіційне твердження, приймання. За термінологією ЕЭК ООН відноситься до приймання устаткування дорожніх транспортних засобів. Операційний маркетинг – сукупність цілей, інструментів маркетингу і конкретизованого комплексу маркетингу по відношенню до ринку, де відбувається діяльність фірми. Охорона довкілля – захист місця існування від несприятливої дії продукції, процесів і послуг. Оцінка відповідності – будь-яка процедура, прямо або побічно використовувана для визначення відповідності продукції вимогам технічних регламентів або стандартів. Найчастіше відповідність підтверджується сертифікацією. До процедури оцінки відповідності можуть бути віднесені: відбір проб, випробування, контроль, реєстрація, акредитація, твердження (прийняття), а також їх поєднання. Перевидання стандарту – нове друковане видання нормативного документа. Перегляд стандарту – внесення усіх необхідних змін до змісту й оформлення нормативного документа. Результати перегляду представляються шляхом публікації нового видання стандарту. Петлі якості – схематична модель взаємозалежних видів діяльності, що впливають на якість продукції (послуги) на всіх стадіях її життєвого циклу, від визначення потреби і проектування до утилізації. План зі стандартизації – програма роботи органу, що займається стандартизацією, в якій перераховуються назви поточних робіт зі стандартизації. Позиціонування товару – визначення його місця на ринку в умовах конкуренція з іншими аналогічними пропозиціями з урахуванням вивчених споживчих переваг і політики конкурентів. Поправка до стандарту – усунення з опублікованого тексту друкарських помилок, лінгвістичних і т. п. помилок. Результати поправки представляються публікацією окремого листка або новим виданням стандарту. Принцип вимірів – використання певної фізичної величини (явища) для отримання результату виміру. Наприклад, вимір температури з використанням термоелектричного ефекту. Програма якості – документ, що регламентує конкретні заходи з поліпшення якості конкуренція з іншими аналогічними пропозиціями з урахуванням вивчених споживчих переваг і політики конкурентів. Проект стандарту – пропонований варіант нормативного документа, призначений для широкого обговорення, голосування або прийняття як стандарту. Просліжуваність – можливість перевірки наявності, що становлять системи забезпечення якості, при цьому вони повинні не лише реалізуватися практично, але і бути документально оформлені. Стосовно продукції просліжуваність означає можливість простежити за використанням, місцезнаходженням і відповідністю одиниці продукції певним нормам за допомогою ідентифікації. Послуга як об’єкт стандартизації включає як послуги й умови для обслуговування населення, так і виробничі послуги для підприємств і організацій. Рівень розвитку науково-технічного прогресу – результат узагальнених досягнень науки, техніки і практичного досвіду стосовно продукції, процесів, послуг у певній галузі. Розмір фізичної величини – кількісна визначеність фізичної величини, властива конкретному матеріальному об’єкту (явищу, процесу). Істинний розмір є об’єктивною реальністю, що не залежить від вимірів. Розрядний (робітник) еталон – еталон (засіб виміру), що застосовується для перевірки робочих засобів вимірів. Регіональна організація зі стандартизації – організація, членство в якій відкрито для відповідного національного органу кожної країни тільки одного географічного, політичного або економічного регіону. Рециклінг – повторне промислове використання відходів виробництва і споживання. Знак рециклінга означає можливість переробки відходів або те, що товар отриманий з вторинної сировини. Сегментація – процес виділення на ринку груп споживачів, що пред’являють однорідні (схожі) вимоги до пропонованих товарів (послуг). Сертифікаційний центр – юридична особа, уповноважена одночасно виконувати функції органу з сертифікації і випробувальної лабораторії. Сигнальна інформація – сукупність відомостей про основні публіковані періодичні видання того або іншого найменування. Часто обмежується переліком заголовків статей. Система акредитації – система, що має власні правила процедури і управління для здійснення акредитації об’єктів. Система забезпечення якості – сукупність організаційної структури, процедур, процесів, ресурсів, відповідальності працівників. Складові (заходи, елементи) системи якості мають бути простежуваними на усіх ділянках петлі якості. Система управління якістю – частина загальної системи управління, яка включає організаційну структуру, діяльність з планування, розподілу відповідальності, практичну роботу, процедури, процеси і ресурси для розробки, впровадження, досягнення цілей, оцінки досягнутого у рамках реалізації екологічної політики. Сумісність – придатність продукції, процесів або послуг до спільного, але такого, що не викликає небажаних взаємодій, використання для виконання встановлених вимог за заданих умов. Схема сертифікації (форма, спосіб) – певна сукупність дій, що офіційно приймається як доказ відповідності продукції заданим вимогам. Термін дії стандарту – період часу від дати введення в дію нормативного документа до моменту його відміни. Рішення про введення і відміну приймає відповідальний за стандартизацію орган, що прийняв цей документ. Тезаурус – словник, у якому максимально повно представлені терміни з прикладами їх вживання. Тип транспортного засобу – транспортні засоби, що не мають між собою істотних відмінностей за характеристиками, які містяться в конкретних правилах ЕЭК ООН і національних стандартах. Туристичний продукт – право на тур, призначене для реалізації туристові. Уніфікація – оптимізація кількості розмірів або видів продукції, процесів або послуг, необхідних для задоволення основних потреб. Уніфікація, як правило, пов’язана зі скороченням різноманіття. У російській версії термін «уніфікація», зазвичай, розуміють як приведення до одноманітності технічних характеристик виробів, документації, термінів, позначень і т. п. Екологічний аспект діяльності – елемент діяльності організації, її продукції або послуг, пов’язаний із взаємодією з довкіллям. Експерт з акредитації – особа, яка здійснює усе або окремі функції з акредитації і атестації організацій, компетентність якої визнана акредитуючим органом. Еталон одиниці величини – засіб вимірів, призначений для відтворення і зберігання одиниці величини з метою передачі її розміру іншим засобам вимірів цієї величини. Міжнародні та національні організації Читайте також:
|
||||||||
|