На вказаному викладачем обладнанні або інших предметах лабораторії провести тренувальні змиви, відпрацювати техніку їх виконання. Для цього приготувати 2 ватяні тампони, закріпити їх на дерев'яному стержні. Кожен з тампонів помістити в заздалегідь підготовлені пробірки з 10 мл води – обов'язково стержнем догори (щоб не братися за стерильний тампон руками). Оскільки заняття тренувальне, то пробірки із тампонами не стерилізують.
Приготувати самостійно трафарети розміром 1 см2, 3 см2 і, 5 см2 із цупкого картону. Вологим тампоном протерти поверхню на обладнанні лабораторії, вказане викладачем. Тампон вкласти в пробірку. Взяти вологий тампон, ретельно ним витерти долоню, пальці, між пальцями, під нігтями. Тампони покласти у пробірку. В пробірки із "пробами" доливають 9 мл води і ретельно струшують 3-5хв. Надалі демонструють висівання проб на поживне середовище. Відповідають на запитання викладача і запитання, наведені нижче.
Запитання для контролю знань
1. Як диференціюють токсичні стафілококи від сапрофітних?
2. Які ви знаєте основні властивості СІ. botulinum?
3. Які види ентерококів, маслянокислих і оцтовокислих бактерій викликають псування харчових продуктів?
4. Які методи використовують для бактеріологічного дослідження обладнання, тари і рук робітників?
5. За якими критеріями проводиться санітарно-гігієнічна оцінка чистоти рук робітників?