МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Послідовність виконання роботи1. Зсунути за допомогою мишки маятник-стрижень вниз, щоб нижче за опорну призму знаходилась максимальна частина його довжини. При цьому маятник коливається з відповідною довжині частотою. Амплітуда кута відхилення від вертикалі ≤4о. 2. В момент проходження стрижнем вертикального положення клацанням мишкою по секундоміру запустити його і заміряти час 10-ти повних коливань. Для цього повторним клацанням мишки зупинити секундомір. Повне коливання включає відхилення маятника в обидві сторони (вліво і вправо). Отримане значення періоду (третім клацанням мишки по секундоміру) занести в таблицю. 3. Звернути увагу, що відповідна проведеному вимірюванню точка з'явиться у відповідному місці системи координат, по осі абсцис якої відкладена довжина стрижня над опорною призмою, а уздовж осі ординат - значення виміряного періоду коливань. 4. Зсунути стрижень (за допомогою миші вгору) і повторити вимірювання періоду 15 разів (повторюються пункти 1 - 3). Кожне вимірювання занести в таблицю. 5. Стежте за новими точками у вказаній системі координат, щоб вони з'являлися через рівні інтервали. Цьому допомагає те, що у момент переміщення стрижня щодо опорної призми (за допомогою миші) абсциса майбутньої експериментальної точки відображається в цій системі координат. 6. Клацнути мишкою по кнопці “графік”. В системі координат через експериментальні точки будується графік залежності періоду коливань маятника від відстані опорної призми від верхньої точки стрижня. Друга, симетрична щодо центру стрижня, частина графіка відповідає коливанням переверненого стрижня-маятника. 7. Виміряти за допомогою побудованого графіка приведену довжину маятника. Вона рівна відстані між спадаючими або зростаючими кривими гілок графіка, виміряній на певному рівні над віссю абсцис. Йому відповідає певне значення періоду Т (Тмінім. < Т < Тмаксим.). Для проведення цього вимірювання необхідно відповідним чином розташувати щодо гілок графіка додаткову горизонтальну лінію і дві вертикальні лінії. Перетин горизонтальної лінії з віссю ординат дає значення періоду. Відстань між вертикальними лініями, суміщеними з точками перетину горизонтальної лінії з відповідними кривими графіка, дає значення приведеної довжини. 8. По отриманій парі значень періоду і приведеної довжини (Т і l) автоматично визначається значення прискорення вільного падіння g. Обчислення проводяться за формулою: . Клацанням по таблиці внести в неї отримане значення g. 9. Повторити вимірювання, вказані в пунктах 7 і 8, п'ять разів. 10. Зверніть увагу, що в експерименті виходить наближене значення прискорення вільного падіння g. Воно знаходиться в інтервалі: , який тим менший, чим менша відносна похибка . Тут - середня величина g, визначена за п'ятьма значеннями. В якості відносної похибки візьміть найбільше серед значень: ; , де і - експериментальне і теоретичне значення відносної похибки. Величина і рівна похибці вимірювання відповідної величини. Читайте також:
|
||||||||
|